Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, altijd al een sterke pc willen hebben en nu ik dan eindelijk wat ouder ben en meer verdien kan ik dit dan ook eindelijk betalen.
Ik doe een grafische opleiding, maar ik heb het idee dat een pc dat sowieso wel aankan wanneer die +/- €1.500 kost. Daarnaast ben ik een groot ARK survival evolved fan en nu de nieuwe ARK uit is wil ik deze graag spelen, maar hiervoor ga ik eerst mijn PC moeten upgraden
( ik ben er van op de hoogte dat ARK survival ascended momenteel niet goed geoptimaliseerd is en erg slecht loopt, ook op erg sterke computers )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €1.500. In elkaar zetten dat vogel ik zelf wel uit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorkeur gaat uit naar de Geforce 4070 en de Ryzen 7 7800X3D, verder maakt het me niet uit als het maar werkt (;
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een witte case, dus het is wel mooier als er witte onderdelen in zitten. Ik hoorde dat hier al veel vraag naar is, dus als het daardoor echt te duur wordt dan kan het ook wel zwart zijn, want eigenlijk staat de case toch op de grond onder het bureau.
Ga je overklokken?
nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik niet veel verstand van wat tegenwoordig de prijzen zijn en wat het best bij elkaar past etc. Ik heb al een klein opzetje gemaakt met mijn idee. Ik ben alleen zeker over de GPU en CPU, voor de rest had ik onderstaande in gedachten maar ben ik absoluut nog niet zeker. Het in elkaar zetten van de PC neem ik zelf op als taak!
Ik zou graag willen weten of deze onderdelen goed op elkaar aansluiten of dat ik op deze manier één van de componenten enorm bottlecap.
Daarnaast weet ik niet zeker of ik op deze manier nog bepaalde dingen ben vergeten of niet (:
bvd
Voornamelijk gamen, altijd al een sterke pc willen hebben en nu ik dan eindelijk wat ouder ben en meer verdien kan ik dit dan ook eindelijk betalen.
Ik doe een grafische opleiding, maar ik heb het idee dat een pc dat sowieso wel aankan wanneer die +/- €1.500 kost. Daarnaast ben ik een groot ARK survival evolved fan en nu de nieuwe ARK uit is wil ik deze graag spelen, maar hiervoor ga ik eerst mijn PC moeten upgraden
( ik ben er van op de hoogte dat ARK survival ascended momenteel niet goed geoptimaliseerd is en erg slecht loopt, ook op erg sterke computers )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €1.500. In elkaar zetten dat vogel ik zelf wel uit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- ik heb in 2020 al een keer een case gekocht. Deze is nog steeds mooi en zou ik nog wel opnieuw willen gebruiken: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
- Toen ik deze case kocht, had ik ook nieuwe SSD gekocht. Deze zou ik ook wel willen overzetten maar ik weet niet of deze (tegenwoordig) niet meer goed zijn. De SSD's staan in de tabel hieronder, het zijn de Samsung 870 EVO en ik heb er 2 in zitten, niet één (!!)
- Een aantal jaar terug had ik een nieuw moederbord besteld. Deze staat ook in de lijst hieronder en is tegenwoordig ook niet meer verkrijgbaar. ik weet niet zeker of dit in de build past, omdat ik er niet heel veel verstand van heb.
Voorkeur gaat uit naar de Geforce 4070 en de Ryzen 7 7800X3D, verder maakt het me niet uit als het maar werkt (;
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een witte case, dus het is wel mooier als er witte onderdelen in zitten. Ik hoorde dat hier al veel vraag naar is, dus als het daardoor echt te duur wordt dan kan het ook wel zwart zijn, want eigenlijk staat de case toch op de grond onder het bureau.
Ga je overklokken?
nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik niet veel verstand van wat tegenwoordig de prijzen zijn en wat het best bij elkaar past etc. Ik heb al een klein opzetje gemaakt met mijn idee. Ik ben alleen zeker over de GPU en CPU, voor de rest had ik onderstaande in gedachten maar ben ik absoluut nog niet zeker. Het in elkaar zetten van de PC neem ik zelf op als taak!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 396,- | € 396,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 UD | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 634,99 | € 634,99 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE WHITE ARGB | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2D3600C18W | € 87,89 | € 87,89 |
1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2021) Zwart | € 186,90 | € 186,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 Evo (MZ-77E1T0B/EU) 1TB | € 64,90 | € 64,90 |
Totaal | € 1.415,58 |
Ik zou graag willen weten of deze onderdelen goed op elkaar aansluiten of dat ik op deze manier één van de componenten enorm bottlecap.
Daarnaast weet ik niet zeker of ik op deze manier nog bepaalde dingen ben vergeten of niet (:
bvd