Dag!
Ik zie in Home Assistant dat onze opentherm ESP ineens de 'juiste' settings denkt te hebben voor een constante temperatuur in huis?
Zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pRyG05vnFWjwyWQ3xpXByfFS.png?f=user_large)
De gewenste kamertemperatur is 19,5.
En dat blijkt ineens sinds een aardige tijd, dat die daar zo constant op staat. Maar... het gasverbruik lijkt daarbij toe te nemen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/vxdAC8U8DJF6u7zbrSgLvAxB.png?f=user_large)
Als dit zo doorgaat komen we op aardig wat gas uit voor ons doen. Temperatuur buiten is ook wel wat lager natuurlijk, maar toch, kijkende naar 't gasverbruik afgelopen dagen (8 nov paste m'n moeder op, die wil het vaak wat warmer hebben):
/f/image/qTERjWUxjRwkfVE1RJdUW916.png?f=fotoalbum_large)
Is dit precies hoe opentherm werkt? Is dit dan dat zelflerende? Prima die constante temp, maar dat moet toch zuiniger kunnen dunkt me?
Opentherm settings:
Overige informatie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mUqWCpRhFgsp45ze8e7omBME.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TApAX4Ku2TCS0KBfZxxgD2KC.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/hwecPL4D4wWhUGyMCELdkPIR.png?f=user_large)
extra:
door dit nieuwe patroon is de vlam van de ketel al 171 keer aangegaan in slechts 5 uur tijd. Behoorlijk vaak lijkt mij, en niet echt bevorderlijk voor 't behoud van de ketel?
Ik zie in Home Assistant dat onze opentherm ESP ineens de 'juiste' settings denkt te hebben voor een constante temperatuur in huis?
Zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pRyG05vnFWjwyWQ3xpXByfFS.png?f=user_large)
De gewenste kamertemperatur is 19,5.
En dat blijkt ineens sinds een aardige tijd, dat die daar zo constant op staat. Maar... het gasverbruik lijkt daarbij toe te nemen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/vxdAC8U8DJF6u7zbrSgLvAxB.png?f=user_large)
Als dit zo doorgaat komen we op aardig wat gas uit voor ons doen. Temperatuur buiten is ook wel wat lager natuurlijk, maar toch, kijkende naar 't gasverbruik afgelopen dagen (8 nov paste m'n moeder op, die wil het vaak wat warmer hebben):
/f/image/qTERjWUxjRwkfVE1RJdUW916.png?f=fotoalbum_large)
Is dit precies hoe opentherm werkt? Is dit dan dat zelflerende? Prima die constante temp, maar dat moet toch zuiniger kunnen dunkt me?
Opentherm settings:
code:
1
2
3
4
| control_parameters: kp: 0.95 ki: 0.0004 kd: 52.6 |
Overige informatie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mUqWCpRhFgsp45ze8e7omBME.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TApAX4Ku2TCS0KBfZxxgD2KC.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/hwecPL4D4wWhUGyMCELdkPIR.png?f=user_large)
extra:
door dit nieuwe patroon is de vlam van de ketel al 171 keer aangegaan in slechts 5 uur tijd. Behoorlijk vaak lijkt mij, en niet echt bevorderlijk voor 't behoud van de ketel?
[ Voor 19% gewijzigd door NeFoRcE op 13-11-2023 14:33 ]
Professioneel Heftruck Syndroom