Apple Mail lokale mappen overzetten naar nieuwe mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik probeer iemand te helpen om mail over te zetten van een oude iMac mid 2011 naar een nieuwe macbook.
Dit is normaal gesproken heel eenvoudig.
- Google account instellen op de nieuwe pc en alle mappen worden gesynchroniseerd. Hier gaat dat echter mis omdat Het lokale mappen met submappen en mail zijn. Deze staan dus niet in het Google account.

Mijn eerste idee was om de hoofdmappen te exporteren en dan te importeren in de nieuwe mac. Maar dat lijkt maar met 1 map en 1 niveau te kunnen. (in ieder geval op de oude mac).

Vervolgens probeerde ik de lokale archiefmappen te kopieren naar het Google account. Dat gaat kort goed. Tot er een mail of mapnaam voorbij komt die niet gepakt wordt. Vaak met vreemde tekens in de naam " | etc.
Het is dan moeilijk te bepalen waar het kopieerproces gebleven was. (Vanwege aantal mappen en submappen).

Ik dacht ook nog dat Thunderbird iets slimmer zou zijn. Helaas lukt het niet om in Thunderbird de mail te importeren. (Extra - import - apple mail - etc.) Er wordt niets geimporteerd.

Nu vraag ik mij af, is er niet een freeware / Open source tool / programma waarmee alle mappen te kopieren zijn naar Mbox bestanden? Of heeft iemand een andere tip?

[ Voor 8% gewijzigd door ahbart op 13-11-2023 13:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
De simpelste manier om alles over te zetten is om de nieuwe Mac in te stellen met een Time Machine backup van de oude Mac, dan heb je gewoon een kopie van de oude Mac op je nieuwe apparaat. Het lijkt me dat je die fase al voorbij bent... dus dan moet je een andere oplossing zoeken.
Je zou de tweede optie hier eens kunnen proberen: https://www.lifewire.com/...e-mail-to-new-mac-2260915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Ja inderdaad. Ik help dus iemand anders en hij heeft de mac al helemaal ingesteld, maar niet de time machine manier gebruikt om alles te importeren. Helaas.

Top, die had ik nog niet gevonden. Dat ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb gewoon bij mijn Apple mail adres, (die ik niet gebruik) mijn mappen (ziggo mail) aangemaakt. Dan gaan ze gewoon mee...Wat je ook doet. ( mijn iCloud Mail archief heb ik het genoemd. Dan kan ik waar ik dan ook ben erbij.
Via web, iPhone, Mac Studio, MacBook Air etc.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ahbart schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:12:
…maar niet de time machine manier gebruikt om alles te importeren.
Je kunt ook prima Migratie-Assistent starten om zodoende items uit een Time Machine te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
sypie schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:10:
[...]

Je kunt ook prima Migratie-Assistent starten om zodoende items uit een Time Machine te importeren.
Oo, dat wist ik niet. Dat ga ik proberen. Ik lees nu dat ik die onderhulpmiddelen kan vinden. Ga ik proberen!
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@ahbart Waar Migratie-Assistent staat weet ik zo niet. Om daar snel achter te komen: CMD+Spatie en dan intikken Migra Meer hoeft niet, Spotlight heeft het dan al gevonden als het goed is. Daarna druk je op Enter en opent het .

Houd er wel rekening mee dat alle openstaande programma's worden afgesloten.
Pagina: 1