Datums worden niet rood

Pagina: 1
Acties:
  • 1.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-08 14:47
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Feature request: Bericht bij nieuw aanbod bij filter

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Naar het topic gaan.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Dat datum- en tijdindicatoren boven een bericht rood worden als ze ouder zijn dan een paar weken, zoals hier: winkels uitsluiten in pricewatch?

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Lijkt me niet nodig.

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
PC, Google Chrome

Nu is het ene topic een vraag en de andere een discussie, maar daar lijkt me geen onderscheid in te moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 19:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien toch wel handig even een screenshot toe te voegen, want als ik naar dat topic ga zijn de reacties uit 2021 gewoon rood.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier ook. Misschien een of andere custom CSS of browser plugin?

Edit: d'oh. Reinier in "Datums worden niet rood"

[ Voor 38% gewijzigd door F_J_K op 13-11-2023 13:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Geldt niet voor gesloten topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Reinier schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:21:
Behalve voor crew dan waarschijnlijk, dat verklaart het verschil :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Reinier schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:21:
Iets subtieler: als je het bericht kan quoten en het is oud, dan wordt deze rood.

Punt is dat moderators doorgaans ook posts in gesloten topics nog kunnen quoten, maar gewone gebruikers niet. Daardoor is voor gewone gebruikers de datum in gesloten topics niet rood.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-08 10:12
Ik zie het hier ook in Firefox.
In het eerste topic is dit de CSS:

.messageheader .date a -> var(--secondary-paragraph-text-color)

In het tweede topic zie ik deze CSS:

.messageheader .date .oldage -> var(--brand-light-color)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:42
crisp schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:25:
[...]

Iets subtieler: als je het bericht kan quoten en het is oud, dan wordt deze rood.

Punt is dat moderators doorgaans ook posts in gesloten topics nog kunnen quoten, maar gewone gebruikers niet. Daardoor is voor gewone gebruikers de datum in gesloten topics niet rood.
Mag ik een feature-requests van mezelf pimpen? Feat: Rode timestamps behouden bij gesloten oude topics

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Uiteraard mag dat :) Ik heb er zelf overigens geen bezwaar tegen om de afhankelijkheid van de quote-functie weg te halen, maar ik weet niet hoe andere gebruikers en/of de crew daarover denkt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqGUo-DLgP3xpXJF6KTmJ9jEgMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KGFpYPvkhBwZhEjEYYk2ZkKY.png?f=user_large

Chrome windows 11 met Ublock, privacy badger en ghostery aan. Alledrie uit maakt geen verschil.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

crisp schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:33:
[...]

Uiteraard mag dat :) Ik heb er zelf overigens geen bezwaar tegen om de afhankelijkheid van de quote-functie weg te halen, maar ik weet niet hoe andere gebruikers en/of de crew daarover denkt.
Ah, dat verklaart wel wat. Ik dacht dat het soms wel, soms niet werkte maar kon niet verklaren waarom en waarom het ineens anders was. Ik was ook onder de indruk dat oude posts altijd een rode datum hadden, maar dat gebeurde bij sommige topics ineens niet meer sinds ik crew af ben.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

crisp schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:33:
[...]

De gedachte erachter is natuurlijk om te voorkomen dat mensen per ongeluk reageren op een oude post. Dus in die zin is het onnodig om timestamps van reacties waar toch niet op gereageerd kan worden zo'n opvallende kleur te geven.

Maar kan me voorstellen dat zelfs al is de waarschuwende functie overbodig, het alsnog wel handig kan zijn om makkelijk te zien dat iets een wat oudere post is.

Beetje een afweging tussen herkenbaarheid van oude posts (en consistentie) en niet onnodig gebruik van opvallende kleuren.

Maar aangezien het in het gros van de topics die je normaliter leest toch al zichtbaar is, lijkt het mij niet heel bezwaarlijk om dat gewoon gelijk te trekken naar alle topics, ook daar waar niet meer gereageerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-08 14:47
Ik had niet zoveel reacties verwacht, maar het is inderdaad zoals het screenshot eerder in het topic.

Wat mij eraan verwart is dat de quote-mogelijkheid niet als reden kenbaar is bij mij.
Voor mij is een rode tekst "oh, die post is zo oud". Dus vandaar dat het gebrek aan rood mij opviel bij een reactie uit 2021.

Overigens, maar dat is mijn mening, vind ik het juist wel handig om posts ouder dan x weken een andere kleur te geven. Dan valt de oudheid meteen op, in plaats dat ik eerst naar de datum moet kijken.

Alleen dan zou ik de voorwaarde van gesloten/open topic weghalen.

Edit:
Overigens, dan is dit dus uiteindelijk geen bug, maar een (voor mij) onbekende feature. Dan wordt dit dus een feature-request om altijd een rode tekst bij een oude post te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door JelleDJs op 13-11-2023 14:19 . Reden: Dan toch een feature request. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het was mij ook al eens opgevallen dat er verschil was. Niet gelet op de topicstatus, maar met de uitleg hierboven verklaart het iig waarom ik dus ook bij sommige oudere posts geen rode tekst zag.

M'n collega's hierboven hebben global rechten, dus voor hun is het altijd mogelijk om te quoten. Ik kan het alleen in een paar fora. Het gelinkte topic in de TS heeft voor mij bijvoorbeeld ook geen rode datums.

Consistentie zou wel fijn zijn. Dan weet je namelijk dat je een oud topic leest.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb een ticket gemaakt om deze restrictie weg te halen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:22

3_s

Het gekke is dat ze het hebben moeten aanpassen zodat het slechts voor een deel van het forum geld en niet voor alles. Daar moet toen toch een reden voor geweest zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

3_s schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:46:
Het gekke is dat ze het hebben moeten aanpassen zodat het slechts voor een deel van het forum geld en niet voor alles. Daar moet toen toch een reden voor geweest zijn?
De reden was wat @Orion84 eerder aangaf:
De gedachte erachter is natuurlijk om te voorkomen dat mensen per ongeluk reageren op een oude post. Dus in die zin is het onnodig om timestamps van reacties waar toch niet op gereageerd kan worden zo'n opvallende kleur te geven.
Maar als consistentie belangrijker geacht wordt dan kunnen we nu ook besluiten om dat te veranderen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben de logica bij deze aangepast :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.