Deurmat past niet onder de voordeur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:58
Gisteren zijn de laatste tegels in mijn hal gelegd. Nu ben ik er zojuist achter gekomen dat door het plaatsen van tegels er niet veel ruimte meer is tussen de vloer en mijn voordeur.

Helaas maar een paar milimeter.

Er past nu dus geen deurmat/droogloopmat meer voor mijn ingang. Volgens mij is de enige mogelijkheid om de deurmat te gaan verzinken in de vloer.

Nu vraag ik me dus af of het handig is om de tegels voor mijn voordeur te verwijderen voordat de lijm straks echt hard is geworden. Of dat het verstandiger is om een rechthoek in de tegels te frezen terwijl ze al gelegd zijn?

Iemand tips?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:57
Ligt er volgens mij aan hoe jouw tegels liggen en wat je wensen zijn ten aanzien van een deurmat. Hier is de deurmat op gelijke hoogte met de PVC vloer en afgewerkt met een alu-strip en over de volle breedte van de gang geplaatst. Als jij een uitsparing wil maken voor een deurmat dan maakt het niet uit of je het nu verwijdert of later toch? Als je hele tegels wil verwijderen om ruimte voor je deurmat te maken zou je hele tegels moeten uitnemen.

Foto's helpen vaak wel om een beter beeld te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Slappyjoez op 13-11-2023 12:54 ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-06 22:34
Zonder een foto van de situatie en uw specifieke wensen voor de deurmat, is het moeilijk om veel te zeggen

[ Voor 29% gewijzigd door alwind op 13-11-2023 12:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Heb je dit probleem al voorgelegd aan de tegelzetter? Die kan je het beste adviseren lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooiste is m.i. als je een smalle gang hebt: een droogloopmat (special type tapijt wat je op maat kan krijgen) vanaf de voordeur over de volle breedte en dan idd die tegels eruit om voldoende diepte voor die mat te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-11-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Hier keramisch parket en we hebben vooraf afgesproken waar de droogloop mat zou komen en daar hebben ze dus niet betegeld en een uitsparing gelaten met een mooie aluminium rand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:01

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

3 streep van je voordeur afzagen met een cirkel/inval zaag?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
NeFoRcE schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:00:
3 streep van je voordeur afzagen met een cirkel/inval zaag?
En dan is het volgende topic, "help het tocht/regent onder de deur door". :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FRANQ
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:56:
Mooiste is m.i. als je een smalle gang hebt: een droogloopmat (special type tapijt wat je op maat kan krijgen) vanaf de voordeur over de volle breedte en dan idd die tegels eruit om voldoende diepte voor die mat te krijgen.
Dit is hoe ik het ook zou doen.

Gang breedte is het mooist.
(mits standaard nieuwbouw hal van ongeveer een metertje breed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99ywnmKdrfFFM3vrQMBatjVtmB0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ly54TnTnpzJYwkbig8A2BD8o.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6R0vcqHKdkWGq0bZUfwi8nJA2Zc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mRplJZznjvzlJxdoz9Wxq6JM.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door FRANQ op 13-11-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik zal straks een betere foto maken, maar het is in een visgraat verband gelegd (oude foto, hier is de vloer nog niet af..). Er moet hoe dan ook gezaagd gaan worden.

Er zit vloerverwarming onder, kun je zo'n invalzaag op een maximale diepte instellen? :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TebMKyg.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Strider op 13-11-2023 13:11 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FRANQ
Strider schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:09:
Ik zal straks een betere foto maken, maar het is in een visgraat verband gelegd (oude foto, hier is de vloer nog niet af..). Er moet hoe dan ook gezaagd gaan worden.

[Afbeelding]
Zou hier een mooie hardstenen dorpel plaatsen (in plaats van een aluminium strip) en dan dat hele stuk voor de deur met droogloopmat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFZ6IPQOYCbNgGvINHcHZalmu08=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lFeMEjXJ5HYxL18xRcFUyqfy.jpg?f=user_large

Bijvoorbeeld deze dorpel
https://www.hornbach.nl/p...ezoet-105x7x2-cm/6044953/

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 13-11-2023 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan zou ik idd van trap tot meterkast vrijhouden van tegels. En dan een mooie overgang links maken tussen trap en dat stukje muur.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Na het zien van je foto's: Een beetje tegelzetter had daar gevraagd: "Wil je nog een deurmat?" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Beter zoals al gezegd over de hele breedte een mat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwsaWDpHIQRQx5eHawoM9c-hi_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oydhGTHBNE2ycl4HBwQrW9Rb.jpg?f=fotoalbum_large
Hier thuis ook gedaan, over de oude tegels zijn nieuwe tegels gekomen en we zijn een meter voor de deur gestopt met tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 36835 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:15:
Na het zien van je foto's: Een beetje tegelzetter had daar gevraagd: "Wil je nog een deurmat?" |:(
Sja, daar is het nu te laat voor. De tegels liggen er nu in.

De vraag die ik nu heb is hoe ik het beste deze tegels kan gaan slijpen.
1. De tegels laten liggen, en straks met een invalzaag gaan zagen.
2. De tegels er uit proberen te halen (liggen nu 24 uur), op maat zagen en weer terugleggen? Ik heb ook geen idee hoe ik deze tegels er overigens nu uit kan krijgen :+

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien moet je je tegellegger eens bellen, gewoon vertellen dat je iets over het hoofd hebt gezien en hem vragen wat je het beste kunt doen.
Denk dat ie graag terugkomt om er even een profiel in te maken voor een schoonloopmat oid.

Hier overigens een huis van 2011, en die schoonloop niet over de hele breedte maar gewoon op het gat van de kruipruimte. Daar zit een op maat gesneden schoonloopmat in; kun je bij de boumarkt gewoon per strekkende meter krijgen :)

Sidenote: Je hebt nog zo'n borsten op je brievenbus zitten zie ik, da's een flink tochtgat / warmteverlies. Haal er even eentje met een klep zou ik zeggen, scheelt je eenhoop aan onnodig warmteverlies :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22

BCC

Als je het zelf wil doen - voorzichtig met een haakse slijper afzagen en een natuurstenen dorpel of een alustrip er bovenop lijmen. Als het niet zo netjes is, heb je een grotere alustrip nodig & dan dek je dat netjes af :)

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 13-11-2023 13:33 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Of je maakt buiten een afdakje en legt een deurmat aan de andere kant van de deur.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:33
Of je legt de mat iets verder in de hal en gaat af en toe (of als je een neat freak bent telkens als je binnen bent gekomen) met een vochtig doekje over je mooie tegels. Die tegels worden niet van iedere keer naar binnen lopen gelijk vies (vooral in de zomer niet) en zijn makkelijker schoon te maken en houden dan een mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Herkenbaar. Ik wil uiteindelijk ook een gat gaan laten frezen. De motivatie is simpel.

- Een mat buiten leggen is een drama, en een afdakje ook graflelijk. Dus je mat ligt buiten in de regen en daar worden je schoenen niet schoner van.
- Een losse mat halverwege de hal is heel stom en ligt in de weg (andere deuren, de trap).
- Zand en rommel op de vloer daar waar de deur over draait zorgt al snel voor krassen, want het schuurt snel tussen de vloer en de deur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
The Eagle schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:26:

Sidenote: Je hebt nog zo'n borsten op je brievenbus zitten zie ik, da's een flink tochtgat / warmteverlies. Haal er even eentje met een klep zou ik zeggen, scheelt je eenhoop aan onnodig warmteverlies :)
offtopic:
Nog uit mijn kranten en folders verleden.
Die kleppen zijn verschrikkelijk.

Een borstel is tot daar aan toe, maar een klep heeft teveel weerstand. (zijn meestal veerbelast)
En ze zijn vaak ook niet glad aan de niet-zicht-zijde, waardoor je folders/krant blijft haken.

wil je je post op de deurmat, neem dan geen klep.
wil je je post half uitstekend nat hebben, neem dan wel een klep.

Je moet eens testen of je een A4 vel een beetje fatsoenlijk naar binnen kan schuiven door alleen aan de buitenkant de brievenbus open te doen. Vingers naar binnen steken is een no-go.

Om tocht te voorkomen, gat dichtmaken en een brievenbus buiten.
(en daar zijn ook enorm veel verkeerde keuzes te maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 15-06 21:26

Ligone

Moeha!

Strider schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:23:
[...]

2. De tegels er uit proberen te halen (liggen nu 24 uur), op maat zagen en weer terugleggen? Ik heb ook geen idee hoe ik deze tegels er overigens nu uit kan krijgen :+
24u? Dat is nu al breken en kappen met risico dat je brokken maakt op wat wel moet blijven liggen... Dat wordt sowieso slijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ligone schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:44:
[...]

24u? Dat is nu al breken en kappen met risico dat je brokken maakt op wat wel moet blijven liggen... Dat wordt sowieso slijpen!
Na 24 uur al?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:07
Een hoop lijm is in 24 uur droog. Het hangt een beetje af van de dikte, maar omdat de tegels zelf niet zo heel groot zijn verwacht ik niet dat er een dikke laag is gebruikt. Zelfs al zou het na 48 uur droog zijn verwacht ik niet dat je het er nu nog 'makkelijk' uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:01
Zenomyscus schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:28:
[...]

Een hoop lijm is in 24 uur droog. Het hangt een beetje af van de dikte, maar omdat de tegels zelf niet zo heel groot zijn verwacht ik niet dat er een dikke laag is gebruikt. Zelfs al zou het na 48 uur droog zijn verwacht ik niet dat je het er nu nog 'makkelijk' uit krijgt.
Aangezien de deurmat niet meer past, kan het ook een dikke laag zijn. 😅
Maar de meeste lijmen zijn na 24 uur inderdaad al aardig hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zo ziet het er bij ons uit (keramisch parket):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De hoogte is gelijk aan de tegel incl lijm.

Ik jouw geval zou ik er een rijtje tegels uithalen, voor een tegelzetter zo gedaan en dan eventueel een band eromheen en een metalen strip.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 13-11-2023 23:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-06 19:10
Ik heb een deurmat (op maat) die hoogte heeft van niet meer dan 7mm, ligt tegen click PVC met onderlaag aan, jou tegel is denk nog wel dikker.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:10
Gewoon de tegelzetter vragen of hij een sparing kan maken voor een droogloopmat.

Dan bedenkt hij zelf hopelijk dat hij iets vergeten is te vragen.

Die paar tientjes wil je wel spenderen om het netjes te maken tenzij je zelf goed recht weet te slijpen en een oplossing hebt voor de uiteinden bij muur en trap.

De rand zal je ook nog netjes moeten maken met een dorpel of profiel (bij voorkeur niet over de steen maar er alleen tegenaan). Anders breekt de voeg op de kopse kant.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 14-11-2023 21:03 ]

Pagina: 1