Steam Deck als alternatief voor game-laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 15:54

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Hey tweakers, zie titel:
Doen of niet doen?

Even wat verduidelijken:

Ik heb een game-laptop die het nog heel goed doet, maar hij wordt oud (2015), en ik begin het te voelen.
(gelukkig ben ik een old-school gamer en game ik zelden online, nooit competitief, en vaak oudere games)

Ik gebruik die game-laptop bijna uitsluitend voor het gamen, andere dingen kan ik perfect doen op ofwel m'n werk-laptop, m'n vrouw d'r laptop, of m'n tablet. Ik game vooral via Steam, maar heb ook enkele games op Blizzard (Battle.net) staan waar ik graag nog aan zou willen kunnen, en op Origin (EA)...

De laptop is quasi permanent aangesloten op een 27 inch monitor en ik klap de laptop zelfs dicht dus dat de Steam-Deck een kleinere schermdiagonaal heeft, is echt geen issue; ik game toch vooral via m'n monitor.

Vermits ik eigenlijk behalve gamen niet echt veel andere noden heb, ben ik dus gaan twijfelen: waarom niet gewoon een Steam-deck (dan wel de OLED top-versie) met dock?!

Die kan ik via hdmi ook aan m'n externe monitor aansluiten, en werkt perfect met muis en tobo, bijkomend is het een pàk leuker om uit dock te klikken en op de bank, mobiel verder te gamen. (die gamelaptop, leent zich met z'n 3 kilogram daar niet echt voor, bovendien is de accu kapot)

Bovendien weet ik wat ik mag verwachten voor een goeie midranger game-laptop, net zoals de Asus ROG die ik nu heb, die me in 2015 zo'n 1300 euro heeft gekost, weet ik dat ik een gelijkaardig bedrag voor een nieuwe midranger gamelaptop zal mogen neertellen... ...of méér...

...hiertegen is de +-800 euro voor top-end steamdeck + dock toch nog een pak voordeliger.

Dus mijn vragen:

- waarom zou ik niét voor een SteamDeck (top-model) gaan als alternatief voor een duurdere game-laptop?
- is een Steamdeck een goed alternatief voor: bijna uitsluitend gamen (via Steam)?
- kan ik nog bij m'n Blizzard games via een Steam-deck? (vooral Starcraft 2 wil ik nog graag spelen en ik twijfel om Diablo 4 aan te schaffen maar mijn huidige laptop zal dit niet aankunnen :D )
- kan ik nog bij m'n (3) Origin games?

Bijkomend:

Mijn "must-play" lijst is;

- Halo Master Chief collection
- Doom Eternal (en eventueel 2016)
- Starcraft 2
- RDR2
- Surviving Mars
- The Long Dark
- Bioshock 1 en 2 remastered
- Bioshock Infinite
- Subnautica (original, als Below Zero ook werkt is dat leuk meegenomen)
- Homeworld Remastered 1, 2 en DoK
- Fallout 4
- Metro 2033 (redux)
- Metro Last Light (redux)
- Metro Exodus
- Alien Isolation
- eventueel Crysis 3, Titanfall 2 en Mass-Effect Andromeda via m'n Origin Account (ja, ik weet het, niet de beste games maar ik vind ze vermakelijk zo eens om de paar jaar)

(Neen, ik ben geen boomer :D :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door PinusRigida op 14-11-2023 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknizion
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-03 13:10
- waarom zou ik niét voor een SteamDeck (top-model) gaan als alternatief voor een duurdere game-laptop?
Reden om het niet te doen is dat de SteamDeck heel veel games aan kan, maar als je vooral games speelt die competitief zijn/muis toetsenbord dat ik het persoonlijk daar wat minder geschikt voor vindt.
- is een Steamdeck een goed alternatief voor: bijna uitsluitend gamen (via Steam)?
Ja. Als je al een grote library hebt dan is het al helemaal fantastisch. De meeste games draait ie perfect. Je kan ook even op YouTube googlen op <gametitel> SteamDeck om te zien hoe de games draaien qua performance, maar ook qua controls.
- kan ik nog bij m'n Blizzard games via een Steam-deck? (vooral Starcraft 2 wil ik nog graag spelen en ik twijfel om Diablo 4 aan te schaffen maar mijn huidige laptop zal dit niet aankunnen :D )
Van alle launchers werkt battle.net bij mij het best. Hoe StarCraft werkt durf ik niet te zeggen omdat ik het niet zelf speel, maar het is wel een game die je vooral met de muis speelt. Diablo 4 speel ik wel en die werkt echt fantastisch! Mooie graphics en controls zijn ook goed.
Origin heb ik geen ervaring mee maar de verhalen zijn dat het niet heel erg goed werkt. Ze schijnen vaak kleine updates uit te voeren die er vervolgens voor zorgen dat de launcher niet meer werkt.

Zelf ben ik zeer tevreden met de SteamDeck. Ik heb hem in combinatie met een Switch. Altijd een PC gamer geweest maar met een carriere en een gezin ga ik dat echt nooit meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat zijn je verwachtingen/eisen qua prestaties voor de games die je noemt? Bijvoorbeeld: Wat voor settings/resolutie/FPS wil je minimaal en echt niet op inleveren?

Is batterijduur belangrijk?

Reden dat ik het vraag: je speelt met een 27" monitor en wil daar een Steam Deck op aansluiten. Steam Deck draait standaard 1280x800, je monitor doet meer denk ik? Wil je dan een hogere resolutie, ga je windowed spelen of lever je in op settings/fps?

EDIT: is het de monitor in je profiel (1080p) dan ga je dat vast wel redden met wat aanpassingen aan de settings of minder FPS.

Hou wel rekening dat je zaken als FSR meer ziet (in negatieve zin) op een groter scherm dan op een kleintje.

Wat oudere games gaat prima natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door NLxAROSA op 13-11-2023 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
PinusRigida schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:38:
Hey tweakers, zie titel:
Doen of niet doen?

Even wat verduidelijken:

Ik heb een game-laptop die het nog heel goed doet, maar hij wordt oud (2015), en ik begin het te voelen.
(gelukkig ben ik een old-school gamer en game ik zelden online, nooit competitief, en vaak oudere games)

Ik gebruik die game-laptop bijna uitsluitend voor het gamen, andere dingen kan ik perfect doen op ofwel m'n werk-laptop, m'n vrouw d'r laptop, of m'n tablet. Ik game vooral via Steam, maar heb ook enkele games op Blizzard (Battle.net) staan waar ik graag nog aan zou willen kunnen, en op Origin (EA)...

De laptop is quasi permanent aangesloten op een 27 inch monitor en ik klap de laptop zelfs dicht dus dat de Steam-Deck een kleinere schermdiagonaal heeft, is echt geen issue; ik game toch vooral via m'n monitor.

Vermits ik eigenlijk behalve gamen niet echt veel andere noden heb, ben ik dus gaan twijfelen: waarom niet gewoon een Steam-deck (dan wel de OLED top-versie) met dock?!

Die kan ik via hdmi ook aan m'n externe monitor aansluiten, en werkt perfect met muis en tobo, bijkomend is het een pàk leuker om uit dock te klikken en op de bank, mobiel verder te gamen. (die gamelaptop, leent zich met z'n 3 kilogram daar niet echt voor, bovendien is de accu kapot)

Bovendien weet ik wat ik mag verwachten voor een goeie midranger game-laptop, net zoals de Asus ROG die ik nu heb, die me in 2015 zo'n 1300 euro heeft gekost, weet ik dat ik een gelijkaardig bedrag voor een nieuwe midranger gamelaptop zal mogen neertellen... ...of méér...

...hiertegen is de +-800 euro voor top-end steamdeck + dock toch nog een pak voordeliger.

Dus mijn vragen:

Bijkomend:

Mijn "must-play" lijst is;

- Halo Master Chief collection
- Doom Eternal (en eventueel 2016)
- Starcraft 2
- RDR2
- Surviving Mars
- The Long Dark
- Bioshock 1 en 2 remastered
- Bioshock Infinite
- Subnautica (original, als Below Zero ook werkt is dat leuk meegenomen)
- Homeworld Remastered 1, 2 en DoK
- Fallout 4
- Metro 2033 (redux)
- Metro Last Light (redux)
- Metro Exodus
- eventueel Crysis 3, Titanfall 2 en Mass-Effect Andromeda via m'n Origin Account (ja, ik weet het, niet de beste games maar ik vind ze vermakelijk zo eens om de paar jaar)

(Neen, ik ben geen boomer :D :+ )
toon volledige bericht
Dé plek om uit te vogelen of dat een bepaald spel op de deck draait is https://www.protondb.com/ (als je nog geen deck hebt, uiteraard ^_^).

De weinige spellen die er niet op vermeld staan kan je daarna via je favoriete zoekmachine nog opzoeken met zoektermen <naam spel> + "steam deck".

Verder zou ik bedenken of je de deck wel echt uit de dock gaat halen. Voor €800 is namelijk ook een heel nette gaming-desktop samen te stellen met prestaties die wellicht beter passen bij die grotere monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door emphy op 14-11-2023 04:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan eventueel ook naar de Legion Go kijken. Die draait Windows 11, dus draait alle launchers. Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
@Teknizion , @NLxAROSA , @emphy en @Skating_vince ; thanx voor jullie reacties! Ik tracht in 1 comment te antwoorden.

Ik hoef dus écht niet competitief te zijn, ik hou niet van het competitieve soort games (en Starcraft 2 speel ik alleen versus-matches tegen CPU en de campaigns), ik ben na 3 consoles en een tijdje Google Stadia het ook wel gewoon om met controllers te gamen, ik heb er nog wel wat liggen, dus de controls van de Steam Deck zal ik ook snel gewoon worden.

...maar ik zou hem vóóral gebruiken in dock, aangesloten op monitor, toetsenbord en muis, en eigenlijk vooral gamen alsof het een pc was, zoals ik nu doe, dus RTS'sen als Starcraft 2 en de Homeworld games speel ik gewoon met muis en tobo.

Handheld zal alleen tijdens de avonduren zijn -als ik zin heb om te gamen en niet gewoon iets te kijken-...

Yup, @NLxAROSA , het gaat om de monitor in m'n profiel, een simpele Samsung 1920x1080 27-incher... zoals je misschien al vermoed: ik ben géén hardcore gamer, casual is genoeg voor me. (vandaar ook dat ik er wat tegen op zie om terug een full-blown gaminglaptop te kopen i.p.v. iets dat hetzelfde doet voor wat minder centen)

accuduur is niet van belang... voor die paar uurtjes 's avonds op de bank zal dat ding het wel uithouden.

MIjn doel is om de games -of toch het merendeel ervan- dat ik in m'n OP noemde, op medium of high settings te kunnen spelen... enkele uitzonderingen: Doom Eternal bvb. zal ik sommige dingen wel op Low zetten: geen probleem. zolang het er nog ietwat goed uitziet, maar het vooral vlot loopt. De meeste van die games zijn trouwens zo oud dat ze wellicht op High settings te spelen zijn: M'n huidige 2015 laptop heeft een GTX960M en alle Halo-games in de MCC draaien supervlot op hoogste settings, ook de andere -oudere- titels in de OP draaien hier op hoogste settings, eigenlijk alleen Doom Eternal, Metro Exodus en RDR2 moet ik toch terugschroeven, sommige settings zelfs op Low of Off, om ietwat vlot te spelen....

...dus ik vermoed dat een moderne Steamdeck hier wat minder problemen mee zal hebben dan een 2015 GTX960M

PS: die [naam game] on Steam Deck is idd. wel superinteressant, heb al het ene en het andere gechecked... blijkbaar loopt Doom Eternal als een zonnetje zelfs op hoge settings... dan kan de rest eigenlijk geen problemen geven... ook RDR2 is vlot speelbaar op hogere settings... hulde natuurlijk aan de kleine schermdiagonaal.

@emphy thanx ook voor de link naar ProtonDB, handige app! alle games dat ik al zocht = goud status, dus da's goed nieuws! Een desktop samenstellen heb ik geen zin in, die monitor is ook maar 1920x1080 i.c.m. oudere games... dan vind ik het toch heel wat handiger om een compact systeempje te hebben dat ik desgewenst kan uit dock halen en op bank verder gamen. (ik dàcht dat met laptop ook te doen toen ik die kocht, maar in de praktijk is het met een dikke 17 inch laptop van bijna 3 kilogram gewoon onhandig)
Feit is ook: ik hoef niet echt andere dingen te doen dan gamen op het ding, nóg een pc in huis is gewoon een beetje overkill: we hebben nu al 3 laptops en een chromebook in het gezin...

@Skating_vince idd. de Legion Go ziet er ook knap uit... al heb ik het wat minder voor het uiterlijk en de controls... het doet me natuurlijk weer twijfelen... maar denk toch -zeker nadat ik hier de compatibiliteit van m'n favoriete games heb opgezocht- dat een Steamdeck meer m'n ding is...

en als laatste nog even naar @Teknizion yup, ik heb een -relatief- grote Steambibliotheek, ik weet het niet vanbuiten maar ik zal al dik over de 100 games zitten denk ik, dus behalve de games opgesomd in de OP zullen er wel nog wat andere gespeeld worden, die in de OP zijn echt m'n meest gespeelde... en die werken allemaal (behalve die 3 op Origin valt nog te bezien)... dus dat maakt de Steamdeck des te interessanter...

Ik weet wat doen, heb wat huiswerk: nog wat games opzoeken via protondb.com...
...en dan wachten tot de OLED topversie beschikbaar is, want heb gelezen dat de basisversie eerst uit komt... is natuurlijk wel wat goedkoper maar ik heb wat marge als ik het vergelijk met een gamelaptop, dus ik moet even geduld hebben... wil graag de grootste en snelste opslag en het beste scherm, als het totaal me dan nog -inclusief dock- 1000 euro kost, is het nog steeds minder geld dan een nieuwe gaminglaptop....

Ik denk net aan iets: ben een game in m'n OP vergeten:

Alien: Isolation... score op protondb = Platina oOo *O* (toegevoegd in OP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je voornamelijk docked gebruikt dan is een Ryzen 7 7x40 mini pc misschien een betere optie. Dan heb je veel meer power voor hetzelfde geld. Is alleen niet mobiel. Maar dat kun je wellicht oplossen met streaming naar je telefoon.

Dan heb je wel RDNA3 en Zen4. Beter voor de toekomst, want de SD kraakt nu al in zijn voegen bij Starfield en Alan Wake 2 o.a. En met Unreal Engine 5 wordt het er allemaal niet lichter op qua load.

[ Voor 30% gewijzigd door NLxAROSA op 14-11-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
NLxAROSA schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:47:
Als je voornamelijk docked gebruikt dan is een Ryzen 7 7x40 mini pc misschien een betere optie. Dan heb je veel meer power voor hetzelfde geld. Is alleen niet mobiel. Maar dat kun je wellicht oplossen met streaming naar je telefoon.

Dan heb je wel RDNA3 en Zen4. Beter voor de toekomst, want de SD kraakt nu al in zijn voegen bij Starfield en Alan Wake 2 o.a. En met Unreal Engine 5 wordt het er allemaal niet lichter op qua load.
Puntje om te overwegen idd... en idd, naar toekomst toe wel handiger... tja, ik zag het altijd als ofwel steamdeck, ofwel laptop (omdat ik dus geen dikke desktopcase op of onder mijn bureau wil) maar idd. zo'n mini pc waarmee ik kan gamen had ik nog niet echt ovewogen... Sowieso hoef ik niet de àllersnelste hardware voor het type games dat ik speel, dus dat kan ook perfect in zo'n kleine case...
damn... weer twijfels ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 08:57
PinusRigida schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:32:
...maar ik zou hem vóóral gebruiken in dock, aangesloten op monitor, toetsenbord en muis, en eigenlijk vooral gamen alsof het een pc was, zoals ik nu doe, dus RTS'sen als Starcraft 2 en de Homeworld games speel ik gewoon met muis en tobo.

Handheld zal alleen tijdens de avonduren zijn -als ik zin heb om te gamen en niet gewoon iets te kijken-...
Ik heb zelf een Steam Deck en voor mij is het portable aspect juist wat hem uniek maakt. Even snel op de bank, waar ik niet snel achter een bureau zal gaan zitten. Aangezien je aangeeft juist vooral docked te willen werken denk ik dat je de meeste voordelen van de Deck dan mist. Tenzij je dat nu denkt en steeds meer portable gaat gamen als je ziet hoe fijn dat is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
jaspov schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:51:
[...]

Ik heb zelf een Steam Deck en voor mij is het portable aspect juist wat hem uniek maakt. Even snel op de bank, waar ik niet snel achter een bureau zal gaan zitten. Aangezien je aangeeft juist vooral docked te willen werken denk ik dat je de meeste voordelen van de Deck dan mist. Tenzij je dat nu denkt en steeds meer portable gaat gamen als je ziet hoe fijn dat is.....
Thanx, ook iets om over na te denken natuurlijk.
Het portable aspect vind ik zeker leuk maar in de praktijk zit ik me dus ook af te vragen of ik hem vaak als handheld ga gebruiken...

Het zou in de eerste plaats idd. een vervanger van m'n huidige gamelaptop moeten zijn, dus idd. vooral docked...

In theorie denk ik -of misschien maak ik het mezelf wijs- dat ik het leuk ga vinden om dan 's avonds te undocken en mee te nemen op de bank...
...maar in de praktijk, voor die laatste uurtjes 's avonds ben ik liever bezig met iets rustigs, dus iets kijken, i.p.v. te gamen want het is zo dat als ik tot het laatste avonduur game, dat ik merk dat ik eerst wat tijd nodig heb om tot rust te komen voordat ik ga slapen.
Hangt ook wel wat af van game tot game, maar bvb. anderhalf uur nadat ik Alien: Isolation speelde, staat m'n bloeddruk op 18 bar denk ik... :D
Er zijn natuurlijk veel relaxtere games ook...

I.i.g. stof om over na te denken dankzij jullie, nogmaals dank aan iedereen om even mee te denken

Ik neem mee:

- SteamDeck is compatibel met tussen de 97 en 99% van de games die ik erop wil kunnen spelen. oOo
- Lenovo's Legion Go ziet er een knap alternatief uit (al heb ik er om de ene of de andere reden -misschien fout van mij- minder vertrouwen in)
- Mini-pc geeft voor hetzelfde geld meer 'oempf' en is toekomstbestendiger, bovendien is het gewoon een pc en werkt dus zoals m'n huidige laptop.
- het handheld-aspect moet ik zien uit te maken hoe belangrijk ik het vind, want daar hangt m'n beslissing uiteindelijk van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Mijn Legion Go gaat vandaag gelukkig retour. Het een wereld van verschil met de gebruikersvriendelijkheid van de SteamDeck.

Ik heb de SD ook wel eens docked gebruikt. Dat gaat prima. Maar zelf pak ik hem liever op en dan lekker op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
MarcoM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:27:
Mijn Legion Go gaat vandaag gelukkig retour. Het een wereld van verschil met de gebruikersvriendelijkheid van de SteamDeck.
Waaraan ligt het dan juist als ik vragen mag?

Ik stel me voor dat het wellicht minder handig is om windows 11 via een thumbstick om je cursor te bewegen, op zo'n klein scherm te bedienen, maar misschien is het een mobiele versie van het OS, weet het niet, het lijkt me sowieso idd. wat minder stevig zo op het eerste zicht, heb er wel nog nooit eentje in m'n handen gehad.
Ik heb de SD ook wel eens docked gebruikt. Dat gaat prima. Maar zelf pak ik hem liever op en dan lekker op de bank.
Wel, dat is -voor mij nu- de open vraag... zàl ik de SD vaak genoeg als handhald gebruiken?

Vroeger had ik een PSP en ik gamede daar best veel op, maar we spreken over een tijd dat ik half zo oud was als nu en een totaal ander leven had, zonder gezin, zonder eigen huis, zonder vaste plek behalve m'n kamertje in ouderlijk huis...

De vraag is idd. of ik nu plots na 20 jaar geen handheld meer te hebben gebruikt, terug handheld ga willen gamen op zo'n klein scherm? het "lijkt" me wel leuk, maar beseffend dat ik voor hetzelfde geld betere performance haal uit een mini-pc... is het wel belangrijk om uit te maken...

Ik zou 's ergens eentje moeten kunnen uittesten voor een weekje ofzo... mogelijks kan ik wel iets fixen in de GameMania en 's vragen of ze me -eventueel voor een prijsje- een tweedehands SD willen uitlenen om uit te testen... ik betwifel of ze dat zullen willen doen maar vragen staat vrij natuurlijk...

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 15-11-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
PinusRigida schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:01:
[...]

Waaraan ligt het dan juist als ik vragen mag?

Ik stel me voor dat het wellicht minder handig is om windows 11 via een thumbstick om je cursor te bewegen, op zo'n klein scherm te bedienen, maar misschien is het een mobiele versie van het OS, weet het niet, het lijkt me sowieso idd. wat minder stevig zo op het eerste zicht, heb er wel nog nooit eentje in m'n handen gehad.

[...]

Wel, dat is -voor mij nu- de open vraag... zàl ik de SD vaak genoeg als handhald gebruiken?

Vroeger had ik een PSP en ik gamede daar best veel op, maar we spreken over een tijd dat ik half zo oud was als nu en een totaal ander leven had, zonder gezin, zonder eigen huis, zonder vaste plek behalve m'n kamertje in ouderlijk huis...

De vraag is idd. of ik nu plots na 20 jaar geen handheld meer te hebben gebruikt, terug handheld ga willen gamen op zo'n klein scherm? het "lijkt" me wel leuk, maar beseffend dat ik voor hetzelfde geld betere performance haal uit een mini-pc... is het wel belangrijk om uit te maken...

Ik zou 's ergens eentje moeten kunnen uittesten voor een weekje ofzo... mogelijks kan ik wel iets fixen in de GameMania en 's vragen of ze me -eventueel voor een prijsje- een tweedehands SD willen uitlenen om uit te testen... ik betwifel of ze dat zullen willen doen maar vragen staat vrij natuurlijk...
toon volledige bericht
De Legion Go laat zich prima in Windows 11 bedienen met het touchpad aan op de rechter controller. Dat werkt prima. De LGO crashte bij mijn 2 van de 3 games. En dat elke keer. Ook de batterij gaat er echt rap doorheen. Ik heb hem bijna nooit uit slaap modus weten te halen. Telkens weer volledig opnieuw opstarten.

De SD heeft natuurlijk niet de performance van een mini pc. Dus als je hem docked gebruikt op een 1080p TV, dan zul je niet de full HD experience krijgen. Maar het werkt wel en het is zeker niet verkeer.

Ik heb ook een psp en een vita. Mijn dochter een switch en ik had de SteamDeck OG. Al deze apparaten komen prima uit sleep mode in 99,5%.

Het is niet voor niets dat ik morgen in de rij ga staan voor de SD oled. Valve levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
thanx om je ervaring te delen.
"Ik heb hem bijna nooit uit slaap modus weten te halen. Telkens weer volledig opnieuw opstarten"
lijkt me wel een Windows-dingetje. :D

Mja, ik hoef zeker geen 4K, heb toch geen 4K monitor, maar 1920x1080x27 via de SD dock moet wel lukken vermoed ik, zeker ook gezien ik eigenlijk maar 2 à 3 relatief zware games voor ogen heb om te spelen, de rest zijn al oudere games...

...wil natuurlijk niet zeggen dat de kans er niet in zit dat ik ook wel nog nieuwere games aanschaf, dan is toekomstbestendigheid wel wat meer een dingetje natuurlijk.... Ook voor 4K... niets zegt dat ik nooit een 4K monitor zal aanschaffen....

zal wel zien wat het wordt... en wanneer... ga al wat mini-systeempjes checken online.... :9 Binnenkort black friday... (zal wel goed moeten argumenteren want vrouw wil een nieuw bed, het moet lukken dat dat ook in die prijscategorie uitkomt voor wat ze op het oog heeft; rond de 1000 euro)

...dus zij zal het argument winnen en ik zal nog wat moeten wachten op m'n laptopvervanger. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
PinusRigida schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:33:
thanx om je ervaring te delen.

[...]
lijkt me wel een Windows-dingetje. :D

Mja, ik hoef zeker geen 4K, heb toch geen 4K monitor, maar 1920x1080x27 via de SD dock moet wel lukken vermoed ik, zeker ook gezien ik eigenlijk maar 2 à 3 relatief zware games voor ogen heb om te spelen, de rest zijn al oudere games...
Om je een idee te geven, Cyberpunk en de Forza Horizon games draaien prima in dock modus. Maar als ik het op mijn gamelap via te TV speel, ja dan zie je verschil, maar ik zou het prima kunnen vinden met een SD in dockmode.
Pagina: 1