Je kunt als zakelijke klant bij Ali Express de BTW verleggen, waardoor je de BTW niet afrekent bij betaling. Ik neem aan een ICP levering.
Nu komt de zending (EUR 9.80 oid) bij PostNL voor inklaring en de douane stelt nu: hey! je moet BTW betalen.
1.98 BTW, en daarom moet je ook nog 6 euro afhandeling betalen (bij PostNL)
De door de verzender bijgevoegde factuur krijg ik hierbij niet te zien.
Nu rijst bij mij de vraag of het wel juist verloopt nu.
Want, ik krijg deze inklaringskosten nu voor de kiezen omdat er BTW wordt nageheven. Ergo: als de BTW nu niet van toepassing zou zijn, dan vallen er ook geen inklaringskosten te maken.
M.a.w. klopt mijn verhaal als ik zeg dat de BTW reeds bij aankoop verlegd is en dat is 'dus' daarom nu niet BTW niet hoef af te dragen? Want als dat zo is dan vervalt m.i. heel die inklaringsfactuur ook.
Nu komt de zending (EUR 9.80 oid) bij PostNL voor inklaring en de douane stelt nu: hey! je moet BTW betalen.
1.98 BTW, en daarom moet je ook nog 6 euro afhandeling betalen (bij PostNL)
De door de verzender bijgevoegde factuur krijg ik hierbij niet te zien.
Nu rijst bij mij de vraag of het wel juist verloopt nu.
Want, ik krijg deze inklaringskosten nu voor de kiezen omdat er BTW wordt nageheven. Ergo: als de BTW nu niet van toepassing zou zijn, dan vallen er ook geen inklaringskosten te maken.
M.a.w. klopt mijn verhaal als ik zeg dat de BTW reeds bij aankoop verlegd is en dat is 'dus' daarom nu niet BTW niet hoef af te dragen? Want als dat zo is dan vervalt m.i. heel die inklaringsfactuur ook.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.