Casus:
Ik heb al enige tijd problemen met mijn computer en ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben namenlijk ten einde raad.
Als ik wat zwaardere spellen speel krijg ik soms een zwart scherm, valt het RGB lampje van mijn GPU uit en slaan de fans op hol. Vervolgens start de computer vanzelf opnieuw op, maar doet mijn beelscherm het niet meer, wel hoor ik het geluid van Windows dat opstart.
Wanneer ik vervolgens mijn computer uitzet door de knop ingedrukt houdt en ik mijn computer opstart zijn mijn drivers helemaal verpest. Mijn beeldscherm ondersteund dan geen 240hz meer en spellen halen nog maar 4 fps.
Als ik de drivers in de veilige modus verwijder en opnieuw installeer, zijn alle problemen tijdelijk opgelost (tot dat ik weer ga gamen en weer crash). Ik speel soms ook spellen zoals Black Mesa, maar hier ervaar ik deze problemen niet.
Een tijd geleden heb ik een GPU swap gedaan en heb ik een week zonder problemen gegamed (minder intensief) en de persoon die mijn GPU heeft gebruikt heeft ook een week zonder problemen (intensiever) gegamed.
Nadat ik mijn GPU terug heb mogen ontvangen heb ik twee weken zonder problemen gegamed tot dat gisteren ik weer problemen kreeg.
(Clean Windows install heb ik ook geprobeerd).
Vraag:
Kent iemand dit probleem, of heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Zo ja, help me alsjeblieft!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Processor: AMD Ryzen 5 7600X
Processor Koeler: Phanteks Glacier One 240 T30
Videokaart: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
Verticale Beugel: NZXT Vertical GPU Mounting Kit
Moederbord: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
RAM: Corsair Vengeance RGB 32 (2x16) GB DDR5-6000 Mhz
Opslag: Kingston Fury Renegade SSD 1TB M.2
Behuizing: NZXT H5 Flow
Voeding: Seasonic Focus GX-1000 Gold Certified
Ventilators: 3 x Lian Li SL120 V2 en 2 x Lian Li SL140
Besturingssysteem: Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals boven al genoemd, maar hier nog een keer benoemd:
- Clean Windows install;
- GPU swap;
- BIOS updates;
- Verticale Beugel verwijderen en de GPU normaal installeren.
- Driver updates en downgrades.
Alvast bedankt allemaal!
Ik heb al enige tijd problemen met mijn computer en ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben namenlijk ten einde raad.
Als ik wat zwaardere spellen speel krijg ik soms een zwart scherm, valt het RGB lampje van mijn GPU uit en slaan de fans op hol. Vervolgens start de computer vanzelf opnieuw op, maar doet mijn beelscherm het niet meer, wel hoor ik het geluid van Windows dat opstart.
Wanneer ik vervolgens mijn computer uitzet door de knop ingedrukt houdt en ik mijn computer opstart zijn mijn drivers helemaal verpest. Mijn beeldscherm ondersteund dan geen 240hz meer en spellen halen nog maar 4 fps.
Als ik de drivers in de veilige modus verwijder en opnieuw installeer, zijn alle problemen tijdelijk opgelost (tot dat ik weer ga gamen en weer crash). Ik speel soms ook spellen zoals Black Mesa, maar hier ervaar ik deze problemen niet.
Een tijd geleden heb ik een GPU swap gedaan en heb ik een week zonder problemen gegamed (minder intensief) en de persoon die mijn GPU heeft gebruikt heeft ook een week zonder problemen (intensiever) gegamed.
Nadat ik mijn GPU terug heb mogen ontvangen heb ik twee weken zonder problemen gegamed tot dat gisteren ik weer problemen kreeg.
(Clean Windows install heb ik ook geprobeerd).
Vraag:
Kent iemand dit probleem, of heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Zo ja, help me alsjeblieft!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Processor: AMD Ryzen 5 7600X
Processor Koeler: Phanteks Glacier One 240 T30
Videokaart: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
Verticale Beugel: NZXT Vertical GPU Mounting Kit
Moederbord: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
RAM: Corsair Vengeance RGB 32 (2x16) GB DDR5-6000 Mhz
Opslag: Kingston Fury Renegade SSD 1TB M.2
Behuizing: NZXT H5 Flow
Voeding: Seasonic Focus GX-1000 Gold Certified
Ventilators: 3 x Lian Li SL120 V2 en 2 x Lian Li SL140
Besturingssysteem: Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals boven al genoemd, maar hier nog een keer benoemd:
- Clean Windows install;
- GPU swap;
- BIOS updates;
- Verticale Beugel verwijderen en de GPU normaal installeren.
- Driver updates en downgrades.
Alvast bedankt allemaal!