Mogelijk kortsluiting of weinig vermogen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-09 01:33
Gisteren loop ik tegen het probleem aan dat na het toevoegen van een SSD mijn pc niet meer start. Daarvoor werkte het prima. Als ik mijn pc aandruk gaan alle lichten voor een halve seconde aan en dan valt het systeem uit. Heb geprobeerd de ssd los te koppelen en systeem start dan alsnog niet en ook dan halve seconden lichten aan en dan uit. Heb ook de GPU losgekoppeld om te kijken of het te weinig vermogen is, ook dan start het systeem niet. Ik dacht aan kortsluiting maar de lampjes op het moederbord blijven wel branden, en met de GPU erin blijven de power lampjes gewoon branden. Kan het eventueel kortsluiting zijn op het moederbord?

Specs:

MSI X99A-SLI Plus
Intel i7 5820K
Asus ROG STRIX 2080Ti
Corsair RX850i

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Wat voor ssd heb je geplaatst? Niet toevallig een kabel oid een klein beetje los getrokken?

Trek de kabels naar je moederbord een los en steek deze dan weer eens terug. Even zeker weten dat er geen slechte connectie ergens is.

Je kunt ook proberen alles uit de kast te halen en zo kaal mogelijk opbouwen, dus moederbord, voeding en ram. Je zult dan geen beeld krijgen, maar dan weet je iig of weer direct zou uitvallen.
Daarna kun je bv videokaart bijplaatsen en kijken of je in de bios kan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
De SSD is een Crucial X nog wat haha die heb ik van een maatje gekregen dus exacte model weet ik niet. Had alles er ook uit en losgekoppeld maar ook dan zelfde issue. Daarom dacht ik kortsluiting op het moederbord maar als dat zo was dan zou de power on button van het moederbord toch niet meer branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Daarom dacht ik kortsluiting op het moederbord maar als dat zo was dan zou de power on button van het moederbord toch niet meer branden?
Dat hoeft zeker niet. Er zitten 1000 componenten op je moederbord die allemaal afzonderlijk kunnen doorfikken, en daarvan zijn de LED-lampjes wel de minst spannende, dus grote kans dat die nog werken ook al is de rest van het moederbord stuk.

Met een Crucial X bedoel je neem ik aan een externe SSD via USB? Die verbruiken praktisch niks, dus dat kan nooit komen door het (gebrek aan) vermogen van een 850W-voeding.

Een externe aansluiting als USB zou nooit zomaar het moederbord mogen slopen, dus vreemd is het zeker. Je kan een BIOS reset proberen door het CMOS-batterijtje van je moederbord er een minuutje uit te halen. Geen idee waarom een SSD je BIOS-settings zou slopen, maar het is het proberen waard.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 13-11-2023 09:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Ik heb ook geen brandlucht geroken of iets in die richting maar er zal dan iets een kortsluiting veroorzaken en eventueel de beveiliging gooit het eruit ik weet het niet. De SSD is wel een interne geen externe. BIOS is al gereset maar nog steeds hetzelfde