Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:53
Sinds kort heb ik een refurbished iPhone SE 2020. De camera stelt niet scherp zodra het onderwerp verder is dan plusminus 1 meter.

Met veel proberen is het (soms!) een oplossing om fotoinstellingen op noir te zetten. Camera-app af te sluiten dmv omhoog swipen dan telefoon 'uit' te zetten door aan-uit knop kort in te drukken. dan aan-uit knop 1x in te drukken vervolgens telefoon te ontgrendelen dmv home knop (dus niet dmv 2x home knop..). Camera app te openen instellingen weer aanpassen naar origineel. Camera app weer af sluiten door omhoog te swipen dan telefoon 'uit' te zetten door aan-uit knop kort in te drukken. dan aan-uit knop 1x in te drukken vervolgens telefoon te ontgrendelen dmv home knop. Camera app te openen. En dan stelt de camera 2 van de drie keer gewoon scherp. (vraag me niet hoe ik hier achter ben gekomen, heeft wat tijd gekost. 8) )

Gevoelsmatig lijkt het mij dus een softwarematig probleem. Alsof de camera niet uit een soort van slaapstand komt.

Ik heb nog garantie op deze telefoon maar ben op het moment in het buitenland dus terugsturen is op dit moment niet echt handig en ik word wat moe van bovenstaande handelingen om een foto te maken :X

Wat ik nog meer geprobeerd heb (in willekeurige volgorde):
- Andere camera apps geinstalleerd
- Bij het maken van een foto lang op het onderwerp drukken (AE/EF vergendeling)
- Laatste updates geinstalleerd van ios (zit sinds vanochtend op 17.1.1.)
- lens schoongemaakt
- telefoon opnieuw opgestart, ook geforceerd dmv volume omhoog en aan-uit knop in te drukken (weet even niet meer wat de exacte combinatie was maar je snapt het wel...)

Iemand nog een grandioos idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:16
Met een app als Halide kan je zelf scherp stellen en de AF omzeilen. Dat is wel een betaalde app, maar wellicht kan je zo kijken of het scherpstellen wel werkt en of je daarmee wat sneller kan werken.
De enige andere tip die ik kan bedenken is Apple bellen, die kunnen meer tips bedenken dan wij gok ik. Maar het klinkt wel alsof je een toestel met een probleem hebt. Of dat software of hardware is durf ik niet te zeggen, ik weet even niet hoe de cameramodule van die telefoon in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:53
Archer_VC10 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:14:
Met een app als Halide kan je zelf scherp stellen en de AF omzeilen. Dat is wel een betaalde app, maar wellicht kan je zo kijken of het scherpstellen wel werkt en of je daarmee wat sneller kan werken.
De enige andere tip die ik kan bedenken is Apple bellen, die kunnen meer tips bedenken dan wij gok ik. Maar het klinkt wel alsof je een toestel met een probleem hebt. Of dat software of hardware is durf ik niet te zeggen, ik weet even niet hoe de cameramodule van die telefoon in elkaar zit.
Halide geprobeerd met een gratis week, maar geen succes. In ieder geval dank voor je reactie. Denk dat het wachten wordt totdat ik weer terug ben in NL en dan maar de garantie claimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjo123
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-12-2024
Hier het zelfde probleem Is er een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zit er geen folie op toevallig van nieuw ?
Anders ff schoonmaken met wattenstaafje en IPA

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:57
had ik ook, apple support gebeld, ze hebben remote wat hardware tests gedaan. daarna door apple laten ophalen voor reparatie, er is een nieuwe camera geinstalleerd.

viel wel binnen garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjo123
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-12-2024
Uiteindelijk een nieuwe refurbished iPhone SE 2020 besteld. Daarop alles over gezet en het defecte exemplaar terug gestuurd

Uiteindelijk het geld voor het defecte exemplaar terug gekregen

Willem Jan
Pagina: 1