Vergeet dat maar, die standaard luiken zijn bedoeld om bij betonvloeren in de dekvloer mee te smeren.
Je moet gewoon een mooi vierkant of liever rechthoekig gat zagen ter breedte van de ruimte tussen de vloerbalken.
Dan kan je op de vloerbalken tegen de onderkant van de vloer een regel (rechthoekig balkje) schroeven.
En dan daartegen weer regels die de overspanning overbruggen.
Zorg dat van bovenaf de regels ongeveer 2cm zichtbaar zijn, zodat je een randje hebt waarop je luik komt te liggen.
Zaag een plaat hout op de maat van het gat in de vloer, die je dan op die balkjes legt.
Eerste idee is om de ruimte onder de trap te proberen dat zit achter de muur in de woonkamer en is alleen bereikbaar via een kastje in de muur. Ik zal gelijk proberen de balken in kaart te brengen. Decoupeerzaag heb ik dus die kan ik zeker gebruiken. Cirkelzaag vind ik te spannend. De ruimte is nogal krap.
Lekker met de decoupeerzaag doen dan.
Met een cirkelzaag krijg je rechtere zaagsnedes, maar je kan er met het luik rekening mee houden dat je een paar mm extra speling houd.
Oh, en maak het luik lekker ruim.
Ik heb zelf tussen de balken en dan vierkant gedaan, maar dan kan ik nauwelijks de kruipruimte in draaien.
Dus ik ga mijn luik nog eens wat groter maken zodat ik er makkelijker in kan.
[
Voor 8% gewijzigd door
FRANQ op 13-11-2023 10:37
]