kort nieuws ?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zag net opeens dat er een extra additie is gedaan in de vorm van kort nieuws.... Nieuwtjes waar je ff doorheenbrowst alsof het gewoon nieuws....

Alleen kan je reacties niet makkelijk inzien (nu moet je 2 keer klikken ipv onder het nieuwtje direct doorlezen.)

Modtechnische vragen bij mij: Is dit tweederangs nieuws en moeten de reacties als volwaardig of als tweederangs beschouwt worden? Moeten deze reacties als reacties gemod worden of vallen ze meer in de categorie "meuktrackerniveau"? Kun je overigens verwachten dat in zulk nieuws een serieuze discussie ontstaat en vallen daar ook +4 reacties onder?

Ik vraag me af hoe mijn collega's erover en vooral hoe Femme deze posten als bedoeling inzien.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05
Ik denk dat het gewoon normale reacties zijn en ook zo gemod moeten worden. Het id dat er achter zit (ff denken en verzinnen ;) ) lijk mij om de druk er af te halen bij mensen die wel posten maar niet echt nieuws melden.

Ik vind het persoonlijk wel leuk bedacht maar dan moeten ze het wel duidelijk onderscheiden in het nieuws menu rechtsboven.

[edit]
Rechtsboven is natuurlijk linksboven.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik zie het als gewone draadjes die gewoon gemod moeten worden :)
geen onderscheid of't nou short of normaal nieuws is.
Het gaat immers om het modden van de reactie's. Daar zal geen verschil in zijn toch :? Lijkt me niet dat dat anders gewaardeerd zal moeten worden. Ik bedoel wat in een normale nieuws posting een inzichtsvolle of troll reactie is zal in een short het zelfde zijn.
Kan me niet voorstellen dat de weging anders is dus gewoon modden alsof het een gewone nieuws item is :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Het lijkt mij ook het handigst als de reacties behandeld worden als normale reacties, zeker als de "kort nieuws" artikelen beperkt blijven tot de onderwerpen zoals ze nu zijn. Ik zie niet echt hoezo je ze namelijk anders zou moeten behandelen...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Als ik zo eens kijk wat hier valt onder kort nieuws staan daar ook dingen bij die ook wel onder het normale nieuws worden gepost. Het lijkt me dat je ze dus ook gewoon zo moet behandelen: de nieuwsposter heeft geen zin om een heel verhaal te tikken dus post hij het maar onder kort nieuws. ( :P ) Maar de reacties daarop kunnen best ontaarden in een heerlijk informatieve discussie lijkt me. :)

/me modt ze gewoon als de rest

Verwijderd

Tja, het modden wordt iets arbeids-intensiever, maar er wordt nog volop op geschoten in de changelog draad :)

Als je het mij vraagt had Femme van mij wel iets anders mogen implementeren dan dit stukkie code >:)

Ik vind het om te beginnen een beetje verwarrend overkomen, maar alles went.

Maar, ook de short-track-reacties modden we gewoon...(denk ik).

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Ik persoonlijk vind de shorts heerlijk, ze zijn nog niet helemaal zoals ze worden moeten en ook de implementatie ervan (onder de headlines met een dropboxje) is nog niet helemaal OK, maar het idee is goed denk ik.

Het gaat om nieuws dat niet direct in de headlines geplaatst wordt, soms nieuws wat al wat ouder is, of eenvoudigweg niet genoeg nieuwswaarde heeft voor een headline. De bedoeling is dat het korte stukjes worden, waar als het een beetje meezit wel een leuke discussie uit voortkomt.

Ik zelf vind het wel leuk om in de shorts een beetje te discussieren, zoals jullie misschien al gezien hebben :)

Bericht hierboven

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Floris, wij zien alles >:) meestal :P

Maar idd opzich is het een leuk iets :) het verbreed de/het contenct
komt dus als ik heb goed begrijp meer nieuws (wat geen nieuws meer is) bij :)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Wat mij betreft gewoon modden als reacties op headlines, echter de door een niet nader gespecificeerde persoon hierboven aangehaalde discussies kritisch in de gaten houden ;)

Nee zonder :P gewoon modden die hap, al wordt het wel een zwaardere modload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lijkt me eigenlijk vrij duidelijk dat we de shorts-reacties gewoon moeten modden, maar ik denk wel dat * korenwolf een punt heeft door het even op te werpen:
ineens word je op de frontpage geconfronteerd met 'shorties' en het is helemaal niet gek om daar zeker eens goed over na te denken.
Hoe moet je die reacties bijvoorbeeld modden? Ik zal niet zeggen dat dat als tweederangsreacties moet, maar * korenwolf zegt het bijvoorbeeld leuk te vinden als er een discussie uit voorvloeit: hoe snel beoordeel je zo'n discussie in die draadjes dan off-topic?

Wat ik persoonlijk eigenlijk ook jammer vind, is dat je twee keer moet klikken, voordat je de reacties ziet. Om dus in een keer een overzicht te hebben van het nieuwsitem én de reacties is niet meer mogelijk, hoewel dat voor het modden gewoon heel erg handig is. Ik zou daar het liefst een soort work-around voor zien, bijvoorbeeld een pref-instelling of gewoon een pagina waarbij de shorties staan opgesteld en dat je ze apart één voor één kunt aanklikken, alsof het dus 'normaal' nieuws is.

Tot slot heb ik eigenlijk nog een vraag op het niet-mod-vlak: wat is eigenlijk een shortie? Is dat nu een kort nieuwsitem of is dat een nieuwsitem met weinig nieuwswaarde? In het tweede geval zouden bijvoorbeeld de dagelijkse DPC-stats ook shorties kunnen zijn.

In ieder geval wordt er nog druk mee geëxperimenteerd... :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Tot slot heb ik eigenlijk nog een vraag op het niet-mod-vlak: wat is eigenlijk een shortie? Is dat nu een kort nieuwsitem of is dat een nieuwsitem met weinig nieuwswaarde?
Beide.
In het tweede geval zouden bijvoorbeeld de dagelijkse DPC-stats ook shorties kunnen zijn.
Persoonlijk vind ik de DPC stats niet echt tussen het dagelijkse nieuws horen staan. Ze naar shorts verhuizen zou al een verbetering zijn voor het dagelijkse hoofdnieuws, maar daar zijn ze weer niet short genoeg voor, ei'k :P . Wat mij betreft: 1 linkje in de update tracker is mooi genoeg. Maar anderen denken daar wellicht weer anders over.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 00:42 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Wat ik persoonlijk eigenlijk ook jammer vind, is dat je twee keer moet klikken, voordat je de reacties ziet. Om dus in een keer een overzicht te hebben van het nieuwsitem én de reacties is niet meer mogelijk, hoewel dat voor het modden gewoon heel erg handig is. Ik zou daar het liefst een soort work-around voor zien, bijvoorbeeld een pref-instelling of gewoon een pagina waarbij de shorties staan opgesteld en dat je ze apart één voor één kunt aanklikken, alsof het dus 'normaal' nieuws is.
En hierbij bedank ik dhr. Taken dan maar, want in de changelog staat te lezen:
Links kort nieuws verwijzen niet meer met anchor naar pagina met dagoverzicht kort nieuws maar naar individuele nieuwspagina.
Bedankt Femme! Ik vind dat het er nu al een stuk beter, of eigenlijk juist gewoon goed, uitziet! :D

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hm :{ en de modQ komt steeds voller te staan nu, ben ik voorbarig met de conclusie dat de shorts dit veroorzaken :?

|:( edit |:( soms kan ik me eigen gebrabbel niet volgen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 03:56 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

En hierbij bedank ik dhr. Taken dan maar, want in de changelog staat te lezen:
[..]

Bedankt Femme! Ik vind dat het er nu al een stuk beter, of eigenlijk juist gewoon goed, uitziet! :D
Toch mooi dat jullie Head of Dep. of Molice Justice soms Femme wat influistert wat wellicht beter is voor de moderators ;)

Ik heb overigens niet geteld of de shorts meer reacties veroorzaken dan wanneer er geen shorts zouden zijn. Het streven vanuit de crew is dat er iig 20 newspostings per dag komen te staan, dus dat er veel topics zijn waarop gereageerd kan worden.

Nu wil het heugelijke feit dat Testcase en ik wellicht binnenkort t.net 'adje' worden, met als leuk voordeel dat we dan PM rechten krijgen (oftewel, meerdere keren modereren van een reactie, reactie editen etc). Totdat het PM systeem is ingevoerd (daarover wellicht later meer) kunnen we (i.e. Testcase en ik) iig de allerergste gevallen alvast onder handen nemen, mocht dat nodig zijn. (zoals schokkende teksten die op +4 staan, persoonlijke vetes die op +3 inzichtvol staan etc.).

Ik ben iig wel blij dat die shorts nu hun directe link hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 16:01 schreef Otis het volgende:

[..]
Bedankt dan dus maar :)

/me geeft een virtuele knuffel en doet al vast een hartelijk welkom aan de Adjes In Oprichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 07 september 2001 16:01 schreef Otis het volgende:

[..]

Toch mooi dat jullie Head of Dep. of Molice Justice soms Femme wat influistert wat wellicht beter is voor de moderators ;)

Ik heb overigens niet geteld of de shorts meer reacties veroorzaken dan wanneer er geen shorts zouden zijn. Het streven vanuit de crew is dat er iig 20 newspostings per dag komen te staan, dus dat er veel topics zijn waarop gereageerd kan worden.

Nu wil het heugelijke feit dat Testcase en ik wellicht binnenkort t.net 'adje' worden, met als leuk voordeel dat we dan PM rechten krijgen (oftewel, meerdere keren modereren van een reactie, reactie editen etc). Totdat het PM systeem is ingevoerd (daarover wellicht later meer) kunnen we (i.e. Testcase en ik) iig de allerergste gevallen alvast onder handen nemen, mocht dat nodig zijn. (zoals schokkende teksten die op +4 staan, persoonlijke vetes die op +3 inzichtvol staan etc.).

Ik ben iig wel blij dat die shorts nu hun directe link hebben. :)
Zozo. Hoe 'diep' hebben jullie moeten gaan daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op vrijdag 07 september 2001 15:38 schreef gellie het volgende:
hm :{ en de modQ komt steeds voller te staan nu, ben ik voorbarig met de conclusie dat de shorts dit veroorzaken :?

|:( edit |:( soms kan ik me eigen gebrabbel niet volgen :z
Hier ben ik het mee eens.
Het is op dit moment gruwelijk onoverzichtelijk om te zien welke draadjes nog aandacht nodig hebben. Ik vind het korte nieuws wel leuk maar ik krijg niet de kans om het te lezen en te modden of er is wel weer iets nieuws tevoorschijn gekomen wat ik toch wel even zou willen lezen. Ik weet dan ook niet welke q's er nu goed gemod zijn en welke niet... Is ook daar iets aan te doen??

BTW gefeliciteerd case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

yep de toekomstige "lieve adjes' gefelicdinges :P

hm shorts zijn toch 'onderbroeken :? hm vandaar dat ze ook niet echt opvallen en zich lenen tot karmahoereren :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op vrijdag 07 september 2001 17:38 schreef gellie het volgende:
yep de toekomstige "lieve adjes' gefelicdinges :P

hm shorts zijn toch 'onderbroeken :? hm vandaar dat ze ook niet echt opvallen en zich lenen tot karmahoereren :? :P
Hmm shorts kunnen ook korte broeken zijn dus dat is niet zo fout wat je zegt :)

Maar wat ik net toch ben vergeten is gewoon dat je het nieuws hebt staan bij de update tracker en daar staat het door elkaar wat dus flinke onoverzichtelijkheid oplevert van mijn kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 17:26 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Zozo. Hoe 'diep' hebben jullie moeten gaan daarvoor ;)
Nou, nadat ze tijdens het smeken zo'n half uur mn voeten gekust hadden heb ik maar toegegeven ;)

btw: The Shorts is/was een bandje dat o.a. de floorfiller 'Common Ca Va' op het repertiore had, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 07 september 2001 18:38 schreef Otis het volgende:

[..]

Nou, nadat ze tijdens het smeken zo'n half uur mn voeten gekust hadden heb ik maar toegegeven ;)

btw: The Shorts is/was een bandje dat o.a. de floorfiller 'Common Ca Va' op het repertiore had, vandaar.
floorfiller? "Damal's in '40-'45" :P

anyway, kees en Otis, van harte dan maar :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op vrijdag 07 september 2001 18:38 schreef Otis het volgende:

[..]

En dat terwijl Oot Koning v.h. Tenenkaas-imperium is. Ken je nagaan :P
"Comment ça va?" was het (...comme si, comme si, comme si, comme ça...). En daar zakte ook mijn shorts van af toentertijd :r (zo verstond ik vroeger de titel van het nummer "The Israëlites" als "My ears're 'llright" ).

Maar nog ff wachten met de feli's. Het is nog in "behandeling". Men moet eerst nog onze strafbladen doornemen en onze familie's en relaties screenen. En zo'n antecedentenonderzoek kan dus nog wel een paar weken duren (nu maar hopen dat men er niet achter komt, dat ik eigenlijk een mol van HardWareInfo ben :X ).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1