Wifihotspots

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriseen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-05 12:40
Mijn vraag betreft het instellen van toegang tot WiFi.
In ons buurt huis willen we zelf onze WiFi blijven gebruiken op maximumsnelheid terwijl gasten kunnen inloggen en gebruik maken aan een lagere snelheid/volume.
Hoe ga ik daarvoor te werk om dat op te splitsen?
Het betreft een Telenet aansluiting business fiber aansluiting,

Mvg. Chris
...

Beste antwoord (via Chriseen op 13-11-2023 10:11)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:40
@TERW_DAN , op dat ding valt niet in te loggen, bij Telenet beheer je zo'n modem via mijn telenet op hun website. Alles van wifi instellingen, port forwards etc wordt vanuit cloud geregeld. Telenet biedt overigens wel zelf een dienst aan om een gastnetwerk aan te bieden.

https://www2.telenet.be/b...ternet/wifi-business.html

Enige andere optie wordt een aparte router om een gastnetwerk aan te bieden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat gebruik je als accesspoints? In de meeste kun je prima meerdere SSIDs aanmaken, en met wat geluk kun je ook bandbreedte beperken.

Je wilt je gasten hun eigen SSID geven, waarin je met een beetje mazzel ook bandbreedte beperken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriseen
We hebben enkel de TelenetmodemAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0n3gXfcrL0iJ4uvNcv0Nl_p1qrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmPZm6o8A2nRU4WZtdtZK73x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Log eens in op dat ding en kijk wat je in kan stellen. Op een zakelijke verbinding zou ik verwachten dat een extra SSID op beperkte snelheid wellicht nog wel een optie zou kunnen zijn.

En anders zou je één of meerdere APs moeten pakken waarbij je dat wel kan beheren. Bijvoorbeeld een Ubiquiti, waarin je dat heel mooi kan regelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:40
@TERW_DAN , op dat ding valt niet in te loggen, bij Telenet beheer je zo'n modem via mijn telenet op hun website. Alles van wifi instellingen, port forwards etc wordt vanuit cloud geregeld. Telenet biedt overigens wel zelf een dienst aan om een gastnetwerk aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Andros schreef op maandag 13 november 2023 @ 00:26:
Okay, dat wist ik niet. Ik had niet verwacht dat dat soort dingen nog voorkwamen tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriseen
Andros schreef op maandag 13 november 2023 @ 00:26:

Een aparte router zal het dan worden denk ik... Lijkt mij het meest eenvoudig. bedankt voor het meedenken.
mvg. Chris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriseen
Aansluitend, welke router is degelijk ? Hoeft voor de bezoekers maar een beperkt snelheid zijn zodat wij ononderbroken kunnen blijven streamen ( zeg ik dat goed zo?)
Pagina: 1