Fielips brander doet niks...

Pagina: 1
Acties:

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Wat kan ik kan ik allemaal nog doen....

Ik heb een Fielips (CDD4401) 4x4x24x brander gekregen, en die doet ut niet meer. Heb um al geflasht met nieuwe firmware maar nog niks.

Als ik hem erin hang ( :) ) dan herekent de bios um, windows 98 ziet hem, maar that's it. Ik heb het al in meerde computers geprobeert dus het ligt denk ik echt aan de CD brander. Hij komt uit een Compaq en stond op cable select en ik heb ook al op verschillende IDE kanalen gehad als master of slave. Hij spint niet op en als ik er een CD in doe dan kan ik er niks mee...

Heeft er iemand nog ideeen wat ik nog kan doen/proberen?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 16:05
Ja de brander op master of slave zetten ??, indien je dit al gedaan had moet je het ivv beter formuleren..

meestal staan je eigen ide spullen op ma of sl, bijna nooit op cs, cs werkt aleen als alle apparaten (hooguit 2) op de betreffende ide kabel hetzelfde zijn. anders moet je de ma + sl config gebruiken.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Ik heb alle combinaties gehad van master en slave, alleen of met zun 2'n op een ide kabel... niks werkt. Heb meerdere combinaties van CS, MS of SL geprobeerd op 2 computers

CS was de orginele setting maar ik geloof daar ook niet in.

Iemand nog een idee?

Verwijderd

Brander kapot?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
Dat heb ik ook al een paar keer gehad met mijn gewone cd-rom spelers (Bios en windows zien het wel, mar geen driveltter iig). Dit gebeurde dus iedere keer dat ik dma aanzetten voor die controller (al ligde ik die link niet echt snel, maar ja), dus die moet uit staan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Hij krijgt een drive letter en DMA staat uit en dan nog doet ie ut niet...

Ik vrees dat OetelDonk gelijk heeft en het ding kaduk is (is ook het eerste wat ik d8 terwijl hij pas 1.5 jaar oud is). Ik zou het niet anders weten. ;(

Na, wegbrengen om te repareren heeft ook weinig zin meer tegenwoordig want voor de onderzoekskosten alleen heb je een nieuwe die dubbel zo snel is. Niet dat ik die snelheid nodig heb voor die 3 CD's die ik per maand brand maar toch..

Nog iemand ideeen of kan ik morgen even beter naar de winkel gaan?

Verwijderd

Ga maar naar de computershop en koop een nieuwe.
De populaire Lite-on of een Plextor.

Je hebt alles geprobeerd: allerlei kabelsettings, in andere systemen geprobeerd.
Accepteer het verlies van Philips.
R.I.P.
Pagina: 1