Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik probeer op enkele (pensioen)websites in te loggen met digid om mijn financiële zaken te regelen.

Volgens digid.nl moet ik, na het kiezen van inloggen met de app, als eerste de vraag krijgen om te kiezen op welk apparaat de app staat, waarmee ik mijn wil authenticeren. De digid app staat op mijn ipad.

Bij het gebruik van een ipad + safari krijg ik de vraag niet. Met mijn Iphone + safari krijg ik de vraag wel (maar daar staat mijn app niet op :(). Iemand enig idee hoe ik deze vraag krijg/kan forceren op de ipad, zodat ik op de ipad kan inloggen?

Thanks.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ondanks dat de DigiD app al jaren voor de iPad beschikbaar is, is het mij nog nooit gelukt om in te loggen zoals op de iPhone. De DigiD site lijkt simpelweg op de iPad de desktop interface te tonen en niet te beseffen dat je op een device zit waar de app op kan staan. Gezien je de QR code op het beeld van de iPad niet kan scannen met de iPad, pak ik dan altijd maar weer m’n telefoon erbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iedjee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 20:08
Volgens mij ligt het aan je browserinstellingen. Op een iPad staat hij standaard op desktopsite, terwijl DigiD voor de keuze "op dit apparaat" een mobiele browser verwacht. Als je de instelling aanpast, verschijnt de keuze wel.

Andersom gebeurt het ook dat een mobiele browser (bijv. iPhone) op desktopsite staat, dan werkt het ook niet.

Zie https://www.digid.nl/inlogmethodes/digid-app onder het probleem "Inlogscherm vraagt om koppelcode".

Misschien kan je even aangeven of dit het probleem oplost.

[ Voor 19% gewijzigd door Iedjee op 17-11-2023 16:29 . Reden: Link toegevoegd en vraag oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischaatje2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-02 11:41
Bij Firefox IpadOS 16.x moet je op de juiste pagina klikken op de drie horizontale streepjes rechts van de URL balk en dan kiezen voor "Mobiele website opvragen". Staat ergens in het midden.

De juiste pagina is nadat je op de knop "Inloggen met de DigID app hebt gedrukt". Dat is de pagina waarop wordt gevraagd om een koppelcode als Firefox in Desktop modus staat.

Ik heb net ook moeten stoeien maar ^ zo kwam ik er uit.