Wat aan het probleem voorafging:
Een SSD met daarop een WIN10 installatie tijdelijk in een andere PC (WIN11) geplaatst.
WIN11 PC gewoon in WIN11 opgestart..
Op de WIN11 pc een kopie van bestanden (C:\Gebruikers\Home) van die SSD geplaatst. Daarbij vroeg WIN11 of ik permanent toegang tot deze bestanden wil krijgen => "Ja" geselecteerd
WIN10 SSD terug in de originele PC geplaatst.
Probleem:
Bij het opstarten wordt gebruiker "Home" weergegeven met daaronder "windows voorbereiden". Daarna gaat hij door tot de windows desktop, maar in "gast" account en met foutmelding :
" Er kan niet worden aangemeld bij uw account"
Het is niet meer mogelijk om als de gebruiker "Home" in te loggen
Al geprobeerd:
Afmelden + heropstarten
Heropstarten in "safe mode" => logt correct in bij gebruiker "Home"
Opstartherstel => Geeft enkel melding dat opstartherstel het probleem niet kan oplossen.
directory c:\Gebruikers aan alle gebruikers "volledig beheer" machtiging geven.
Iemand enig idee hoe ik terug kan aanmelden als de local user "Home"?
Een SSD met daarop een WIN10 installatie tijdelijk in een andere PC (WIN11) geplaatst.
WIN11 PC gewoon in WIN11 opgestart..
Op de WIN11 pc een kopie van bestanden (C:\Gebruikers\Home) van die SSD geplaatst. Daarbij vroeg WIN11 of ik permanent toegang tot deze bestanden wil krijgen => "Ja" geselecteerd

WIN10 SSD terug in de originele PC geplaatst.
Probleem:
Bij het opstarten wordt gebruiker "Home" weergegeven met daaronder "windows voorbereiden". Daarna gaat hij door tot de windows desktop, maar in "gast" account en met foutmelding :
" Er kan niet worden aangemeld bij uw account"
Het is niet meer mogelijk om als de gebruiker "Home" in te loggen
Al geprobeerd:
Afmelden + heropstarten
Heropstarten in "safe mode" => logt correct in bij gebruiker "Home"
Opstartherstel => Geeft enkel melding dat opstartherstel het probleem niet kan oplossen.
directory c:\Gebruikers aan alle gebruikers "volledig beheer" machtiging geven.
Iemand enig idee hoe ik terug kan aanmelden als de local user "Home"?