Everglades EVWDC91461AG Was-Droogcombinatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-06 21:50

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Topicstarter
Onlangs een topic geopend met de vraag naar evaringen met wasdroogcombinatie's.
Hieruit kwam een ander merk naar voren dan ik in eerste instantie ingedachten had.
Wij willen een Everglades wasdroogcombi aanschaffen omdat naar mijn inziens je bij deze machine het meeste waar voor je geld krijgt.

Nu heb ik een vraag omtrend de energielabel:
Bij het symbool met het klokje staat een tijd. Hoe moet ik dit lezen?

Afbeeldingslocatie: https://assets.mmsrg.com/isr/166325/c1/-/ASSET_MMS_97987551/feecms_948_x_png

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Klokje is de tijd in HH:MM om een volledig ECO 40-60 programma te voltooien. Dat is het meest zuinige maar ook vaak wel erg lange programma. Fabrikanten noemen dit programma om het meest gunstige energielabel en laagst mogelijke kWh te marketen. Net als dat nieuwe TVs altijd in verschrikkelijk Eco profiel worden verscheept voor een gunstig energielabel.

Links is 10 uur en 30 minuten voor ECO modus programma wassen en drogen samen.

Rechts is 3 uur en 36 minuten voor ECO modus programma alleen wassen.

Bron: https://milistoru8prod.bl...6918090698276378fd698.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 12-11-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg.
Dus is ons meest gebruikte programma (niet eco) in ons huishouden tussen verschillende machines lastig te vergelijken omdat je dat niet terug kunt vinden in de specs?
Je moet er in je eigen gebruikssituatie maar een beetje op gokken dat je "zuinige" machine hebt gekocht?
Of zit er een soort verband in het energielabel (ecostand) en andere standen van een machine?
Of is bij "normaal" gebruik het energielabel een soort van waardeloos?

[ Voor 3% gewijzigd door F.Baarda op 12-11-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
bij normaal gebruik zonder eco-stand heb je tegenwoordig gene informatie meer over het energieverbruik, omdat het energieverbruik van machines enkel nog wordt bepaald aan de hand van het eco 40-60 programma. dat gebruik ik zelf overigens nooit op onze everglades. ik gebruik eigenlijk altijd (bij handdoeken enzo) het alergieprogramma met stoom en kies dar extra droog bij. dat duurt dan ongever 6 sosm 7 uur(als de machine wat voller zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Je moet op basis van een programma een energielabel opstellen. De fabrikant kiest dan voor het meest zuinige programma, die veelal het langste duurt. Je kunt ook gewoon gebruik maken van dit programma, als je hier niet voor kiest is dat jouw keuze. Het is daarnaast ook een manier om appels met appels te vergelijken.

Wij hebben laatst een Hoover HD 485AMBB/1-S gekocht met zeer vergelijkbaar energieverbruik. Maar zonder energielabels zou het echt appels en peren vergelijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Heb je de everglades was-droogcombinaite inmiddels gekocht? je gaf in een ander topi aan dat je dat in december ging doen.
zo ja hoe bevalt hiij?
zo nee, op de website van expert staat bij het merk edy(een zustermerk van everglades) dat de acite van 5 jaar garantie loopt van 01-01-2023 tot 01-01-2024. als dat waar is zou ik hem nog wel vor 01-01-2024 kopen anders heb je je 5 jaar garantie misschien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mls2N2cBO8PUKVtaY-6MIBwReLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8QD0ryTxr3lwVdT6HvLWHog.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi Dick. De Everglades wasdroogcombi is nu drie weken in gebruik. Wij hebben de zwart/grijze uitvoering gekozen. Deze staat ook prachtig in onze zwarte wasmachinemeubel in de bijkeuken. Als hij het net zo goed blijft doen als hij eruit ziet dan komt het wel goed. Onze ervaringen tot nu toe: na de droogfunctie even e rubber stofvrij maken bij gebrek aan een filter. Doe je dit niet kan het gebeuren dat het rubber en de deur niet goed afdichten met hele kleine lekkage als gevolg. Dit is een keer voorgevallen. Verder is de totale cyclus van wasen/drogen best lang. Bij ons geen probleem want 's ochtends de was erin en 's avonds bij thuiskomst alles droog er weer uit. Na goed de pootjes afstellen een prettig stille machine.
Kortom, met de 5 jaar garantie en in ons tweepersoons huishouden tot nu toe een perfecte machine. Ik heb een foto van de situatie bijgevoegd. Bedankt tot zover voor je input.

En voor de prijs van 589 euro hoef je het niet te laten. Toevallig kreeg ik van de sint nog een tegoedbon van Bol.com zodat hij nog iets voordeliger was

[ Voor 5% gewijzigd door F.Baarda op 23-12-2023 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
F.Baarda schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:54:
[Afbeelding]

Hoi Dick. De Everglades wasdroogcombi is nu drie weken in gebruik. Wij hebben de zwart/grijze uitvoering gekozen. Deze staat ook prachtig in onze zwarte wasmachinemeubel in de bijkeuken. Als hij het net zo goed blijft doen als hij eruit ziet dan komt het wel goed. Onze ervaringen tot nu toe: na de droogfunctie even e rubber stofvrij maken bij gebrek aan een filter. Doe je dit niet kan het gebeuren dat het rubber en de deur niet goed afdichten met hele kleine lekkage als gevolg. Dit is een keer voorgevallen. Verder is de totale cyclus van wasen/drogen best lang. Bij ons geen probleem want 's ochtends de was erin en 's avonds bij thuiskomst alles droog er weer uit. Na goed de pootjes afstellen een prettig stille machine.
Kortom, met de 5 jaar garantie en in ons tweepersoons huishouden tot nu toe een perfecte machine. Ik heb een foto van de situatie bijgevoegd. Bedankt tot zover voor je input.

En voor de prijs van 589 euro hoef je het niet te laten. Toevallig kreeg ik van de sint nog een tegoedbon van Bol.com zodat hij nog iets voordeliger was
Die lekkage is een beetje vreemd, die heb ik nog nooit gehad.
Wel eens bij een vorige machine maar dat gebeurdd dan meestal als ik teveel sop had gebruikt. er stond dan bij centrifugeren teveel water in de trommel wat ging klotsen en dat lekte dan nog weleens iets. Houd het in de gaten als dat erger wordt zou ik er een monteur naar laten kijken, misschien is de rubber rand niet helemala ideala gemonteerd in de fabriek. zorg wel dat je de rand niet scheurt want daar doen fabrikanten vaak moeiljik over bij garantie.
zelf vind ik het standaar was-droogprogramam te lang. ik kies vrijwel altijd(behalve als iets niet op 40 graden gewassen kan worden) ht alergieprogramma en selecteer dan extra droog als optie erbij. dan duurt het 6 tot 7 uur in plaats van 10.
Pagina: 1