Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO
Vraag
Alle reacties
Je grafieken doen mij denken dat de omvormer stopt met registreren.
Maar ik verwacht een fractie aan spanning in de nacht ja... Cellen hebben heel weinig nodig om iets aan spanning te maken... al zou je er niet meer dan microwatts uit kunnen halen :-)
Maar ik verwacht een fractie aan spanning in de nacht ja... Cellen hebben heel weinig nodig om iets aan spanning te maken... al zou je er niet meer dan microwatts uit kunnen halen :-)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Oké niks om me druk over te maken dus.Ronald schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:15:
Je grafieken doen mij denken dat de omvormer stopt met registreren.
Wel apart dat de éne nacht de spanning gewoon 0 is en de volgende nacht 122.
Dat is het moment dat je omvormer stopt met meten. Zegt dus niets.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ooh op die manier. Waarom stopt de omvormer met meten? Te weinig spanning op dat moment?Ronald schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:31:
Dat is het moment dat je omvormer stopt met meten. Zegt dus niets.
De omvormer geeft overigens vaak nog 8W vermogen aan in de avond. Ik weet niet of dat klopt.
GoodWe? Die willen nog wel eens onzin in de rapportage zetten. Omvormer heeft eigen verbruik, dus gaat op gegeven moment uit. Deze stopt dus ook met rapportage en je ziet slechts de laatste waarde
Ahh ok. Nee Growatt. Maar dat zal wel hetzelfde verhaal zijn.Ronald schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:01:
GoodWe? Die willen nog wel eens onzin in de rapportage zetten. Omvormer heeft eigen verbruik, dus gaat op gegeven moment uit. Deze stopt dus ook met rapportage en je ziet slechts de laatste waarde
Pagina: 1