wegenbelasting grijskenteken autoimport tarief zakelijk of p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesje321
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-11-2023
Hoi Allemaal,

Heeft iemand ervaring/ een antwoord op punt 5?

1)Auto in belgie gekocht
2) wordt nu omgebouwd naar grijs kenteken en daarna naar rdw gekeurd voor grijs kenteken en tenaam gesteld
3) aangifte bpm nul tarief wordt gedaan op particuliere inzet ( bouwjaar auto range rover 2014,dus ouder als 5 jaar)
4) ik ben wel in het bezit van een eenmanszaak op mijn naam
5) Weet iemand of ik wel automatisch het voordeligde grijskenteken zakelijke mrb tarief krijg omdat ik een eenmanszaak op mijn naam heb? of krijg door de particuliere bpm aangifte dan ook automatisch particulier grijs kenteken tarief?

Ik hoor u graag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 18:11
Je krijgt automatisch grijs kenteken tarief, de belastingdienst stuurt je een brief met voorwaarden waaraan je moet houden en vragen je netjes dat wanneer je niet aan de voorwaarden voldoet je dat doorgeeft zodat ze voltarief kunnen belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
als je de auto als prive-bezit aanmerkt, is een van de voorwaarden dat je minimaal 10% van de kilometers als zakelijke km's maakt. voor deze zakelijke km kun je aan de onderneming/eenmanszaak belasting vrij het standaard tarief in rekening brengen. voor hogere km bedragen geldt dat een deel belast is voor de IB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesje321
dank peter,
maar ben jij het ook eens dat je in beginsel direct voordelige zakelijk grijs kenteken tarief krijgt nadat auto is ingevoerd op grijs kenteken met bpm aangifte als particulief ( die is nmlk ook 0 omdat de auto 5 jaar oud is) maar wel in bezit van eenmanszaak

en ik dus niet direct in particulier grijs kenteken val ( deze is bijna net zo hoog als geel kenteken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesje321
dank redhat