In mijn woning heb ik een (oud) whirlpool bad. Centraal in het bad zit een halogeen lampje met een glasplaatje er voor. Het is waterdicht gemaakt door een glasplaatje dat door een metalen ring op een rubber wordt gedrukt. Helaas is het glasplaatje gebroken waardoor er nu water in het lampje loopt. Het lampje heb ik meteen uitgeschakeld en ik probeer een vervangend raampje te bestellen.
Nu zie ik dat bij een vol bad er kleine bubbeltjes langs de breuk (blijven) komen. Ik vermoed dat de enige afdichting dat rubber is. Voorlopig maar niet in bad dus. Mijn vraag is of iemand weet waar dat water naar toe gegaan is voordat ik de breuk heb opgemerkt. Ik neem aan dat dit in de vloer onder het bad is geëindigd.
:strip_exif()/f/image/DDuHm2DG21Ju1ocaIE96Eg38.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het lampje in kwestie, zonder de ring en het glasplaatje. Ik neem aan dat dit binnenwerk niet waterdicht is, ook ivm afvoer van bijvoorbeeld condens.
Nu zie ik dat bij een vol bad er kleine bubbeltjes langs de breuk (blijven) komen. Ik vermoed dat de enige afdichting dat rubber is. Voorlopig maar niet in bad dus. Mijn vraag is of iemand weet waar dat water naar toe gegaan is voordat ik de breuk heb opgemerkt. Ik neem aan dat dit in de vloer onder het bad is geëindigd.
:strip_exif()/f/image/DDuHm2DG21Ju1ocaIE96Eg38.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het lampje in kwestie, zonder de ring en het glasplaatje. Ik neem aan dat dit binnenwerk niet waterdicht is, ook ivm afvoer van bijvoorbeeld condens.