Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trevortjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 18:53

trevortjes

Embedded Hardware Engineer

Topicstarter
Hallo,

Tijdens het pinnen (11 november) bij een bekende keten scheen er "iets fout te zijn gegaan". Ze gooiden het op een communicatiefout. Aan onze kant was het bedrag netjes afgeboekt van de rekening maar aan de andere kant was het blijkbaar niet goed gegaan. Gevolg: we moesten nog een keer betalen en omdat er een "communicatiefout" was zou ooit het bedrag teruggestort moeten worden, aldus de filiaalmanager.

Nu wil ik best geloven dat die restitutie ooit gaat plaats vinden, maar hoeveel dagen moeten we hier op wachten? Hebben jullie hier ervaringen mee?

Trevor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het is weekend, dus geef het effe...
Kijk of het morgen is opgelost en anders dinsdag eventjes langsgaan met de vraag wanneer ze verwachten dit te herstellen (en dat het wat jou betreft direct kan door het 2e bedrag retour te pinnen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:24
Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad met een restaurant in Frankrijk. Binnen een week was het toen teruggestort, maar dit werd (voor zover ik nog weet) door de bank zelf hersteld. Je zou het eventueel bij je bank kunnen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Fyodor schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:51:
Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad met een restaurant in Frankrijk. Binnen een week was het toen teruggestort, maar dit werd (voor zover ik nog weet) door de bank zelf hersteld. Je zou het eventueel bij je bank kunnen navragen.
Ook in Frankrijk zo'n ervaring gehad, binnen een week teruggestort.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
Ooit gehad bij de Action, dubbele afschrijving en deze werd een paar dagen later automatisch hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

trevortjes schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:28:
Hallo,

Tijdens het pinnen (11 november) bij een bekende keten scheen er "iets fout te zijn gegaan". Ze gooiden het op een communicatiefout. Aan onze kant was het bedrag netjes afgeboekt van de rekening maar aan de andere kant was het blijkbaar niet goed gegaan. Gevolg: we moesten nog een keer betalen en omdat er een "communicatiefout" was zou ooit het bedrag teruggestort moeten worden, aldus de filiaalmanager.

Nu wil ik best geloven dat die restitutie ooit gaat plaats vinden, maar hoeveel dagen moeten we hier op wachten? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Ja, maar of mijn ervaring in België ook maar iets zegt over die van jou in Nederland (neem ik aan?), weet ik niet.

Hier een paar jaar terug bij een ING pinautomaat iets gelijkaardigs tegengekomen, nét op het moment nadat ik code had ingevoerd, flikkerde de monitor en bleef het scherm een tijdje zwart, om te vervolgen met de melding "deze geldautomaat is tijdelijk onbeschikbaar"... en ik kon fluiten naar m'n cash. (200euro)

Dus via de app even rekening gechecked -nadat ik ruim een uur had gewacht want boekingen zijn niet onmiddellijk zichtbaar in de app- ; bleek mijn 200 euro weldegelijk afgeboekt te zijn...

...natuurlijk op een zaterdagnamiddag = kantoor gesloten, ook niet telefonisch bereikbaar... moeten wachten tot maandagochtend om na véél te lang in de wacht te staan, eindelijk iemand aan de lijn te hebben die me dan via mail een formulier heeft opgestuurd om in te vullen en terug te sturen, pas dan gingen ze het nakijken.
Het heeft dan nog een kleine week geduurd eer mijn geld teruggeboekt werd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PinusRigida schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:49:
[...]

Ja, maar of mijn ervaring in België ook maar iets zegt over die van jou in Nederland (neem ik aan?), weet ik niet.

Hier een paar jaar terug bij een ING pinautomaat iets gelijkaardigs tegengekomen, nét op het moment nadat ik code had ingevoerd, flikkerde de monitor en bleef het scherm een tijdje zwart, om te vervolgen met de melding "deze geldautomaat is tijdelijk onbeschikbaar"... en ik kon fluiten naar m'n cash. (200euro)

Dus via de app even rekening gechecked -nadat ik ruim een uur had gewacht want boekingen zijn niet onmiddellijk zichtbaar in de app- ; bleek mijn 200 euro weldegelijk afgeboekt te zijn...

...natuurlijk op een zaterdagnamiddag = kantoor gesloten, ook niet telefonisch bereikbaar... moeten wachten tot maandagochtend om na véél te lang in de wacht te staan, eindelijk iemand aan de lijn te hebben die me dan via mail een formulier heeft opgestuurd om in te vullen en terug te sturen, pas dan gingen ze het nakijken.
Het heeft dan nog een kleine week geduurd eer mijn geld teruggeboekt werd...
Een pinautomaat is nogal wat anders dan een pinapparaat. Bij een automaat wordt giraal geld omgezet naar chartaal. Ik kan me voorstellen dat checks dan wat lastiger zijn. Bij giraal geld zal dit ongetwijfeld (vrijwel) geheel geautomatiseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Cheesy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:57:
[...]

Een pinautomaat is nogal wat anders dan een pinapparaat. Bij een automaat wordt giraal geld omgezet naar chartaal. Ik kan me voorstellen dat checks dan wat lastiger zijn. Bij giraal geld zal dit ongetwijfeld (vrijwel) geheel geautomatiseerd zijn.
Thanx, ik had er idd. overgelezen dat het om een pinapparaat ging en geen automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:56
In dit geval lijkt er iets fout gegaan te zijn in de communicatie tussen het pinapparaat en de kassa. De kassa heeft geen bericht ontvangen van het pinapparaat dat de transactie geslaagd is. In zo'n geval kan de winkelier met de verwerker van het betalingsverkeer bellen om de laatste transactie te verifieren. Een tweede keer pinnen was dan niet nodig geweest. Nu is er weer een nieuwe pintransactie gestart. Die wordt niet automatisch teruggestort. Het gaat immers niet om één transactie die twee keer afgeschreven is maar om twee losstaande transacties.

Kortom: als ik jou was zou ik even contact met de winkel opnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door bszz op 15-11-2023 14:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• trevortjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 18:53

trevortjes

Embedded Hardware Engineer

Topicstarter
Update: De filiaalmanager stelde eerst dat ze het daar konden oplossen als we het bonnetje meenamen. Een week later kwamen we dus terug met het bonnetje omdat het geld nog steeds niet terug was. Toen werd ons vrij direct verteld dat we contact op moesten nemen met "het hoofdkantoor". Deze hadden verder geen telefoonnummer maar wel een contactformulier. Ingevuld etc. en enkele dagen later respons gekregen dat het geld teruggeboekt zal worden.

Vrij eigenaardig dat we zelf zoveel stappen en acties moeten ondernemen (en geld betalen) voor een probleem dat niet onze schuld is. Maar het lijkt zo opgelost.

Trevor

Pagina: 1