Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

High End pc + monitor aankoop hulp gevraagd (groot budget)

Pagina: 1
Acties:

• ProfessorMambo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-11-2023
Hoi beste mensen,

Mijn oude pc is ermee opgehouden en nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe pc+ monitor. Hierbij heb ik besloten dat ik echt voor een top model wil gaan. Ik zag naar mijn mening een goede bij gamepc maar ik lees veel dat ze erg overpriced zijn. Dus ik dacht eens kijken of jullie me tips kunnen geven

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, videobewerken, ik wil me ook gaan verdiepen in het maken van games als side hobby (al heb ik daar nu nog geen ervaring mee) en wil nog de vrijheid hrbben de mogelijkheden van wat ik wil doen op de pc te kunnen vergroten zonder gelijk weer een nieuwe pc te moeten aanschaffen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc + monitor heb ik een budget van €4000/€6500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier te weinig kennis over om te weten wat ik wil. Wel qua videokaart dacht ik aan een nvidea 4090 (maar zag ook dat daar weer meerdere uitvoeringen van zijn dus geen idee welke dan het beste is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor suggesties

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste een Monitor 32'inch/34' inch 4k/5k 240 hertz (want volgens mij heb je dan echt een top monitor
Ik dacht dat deze mogelijk een goede kon zijn Samsung Odyssey G85B LS32BG850NPXEN
Maar als jullie iets anders aanraden dan sta ik open voor suggesties.

Ik heb een steelserries artic pro gaming headset maar zou graag ook nog een speakerset willen voor als ik hem met mijn vrouw gebruik.

Incl windows 11.

Gezien het een aardige uitgavepost is voel ik me er niet prettig bij hem zelf in elkaar te zetten dus wil een soort van plug en play ervaring ermee hebben.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik wil graag maximum prestaties. Wel vraag ik me af of er ook nog nadelen aan overklokken zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil gewoon een top pc + monitor binnen mijn budget zonder dat ik stiekem het dubbele betaal voor iets omdat ik bij een notoire dure keten haal zonder te weten.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus als jullie tips kunnen geven over of de pc die ik hieronder heb aangegeven goed is of dat er betere opties zijn. En waar ik zo'n pc voor een goede prijs kan halen/laten samenstellen. Dan zou dat zeer gewaardeerd worden

Een opzet a.d.h.v. een pc gamepc.nl
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-13900KF Boxed€ 593,89€ 593,89
1MoederbordenMSI MPG Z790 CARBON WIFI€ 396,-€ 396,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC€ 2.049,90€ 2.049,90
1BehuizingenMSI MEG Prospect 700R€ 360,50€ 360,50
1NetwerkadaptersSVEC Netwerkaart PCI 1GBit€ 0,-€ 0,-
1MonitorsSamsung Odyssey Neo G8 S32BG85 Wit, Zwart€ 1.259,-€ 1.259,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL, OEM)€ 124,90€ 124,90
1WaterkoelingMSI MPG Coreliquid K240€ 159,90€ 159,90
1ToetsenbordenMSI Vigor GK30 Combo (Qwerty US) Wit€ 69,-€ 69,-
1Geheugen internKingston Fury Beast RGB KF556C40BBAK4-64€ 270,03€ 270,03
1VoedingenMSI MPG A1000G€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial P3 4TB€ 199,90€ 199,90
1Solid state drivesMSI Spatium M570 2TB€ 331,-€ 331,-
1Draadloze speakersEdifier S350DB€ 281,01€ 281,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.095,03

Alvast super bedankt voor de hulp :)

[ Voor 48% gewijzigd door ProfessorMambo op 12-11-2023 12:15 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open

Succes!

• A-tot-de-B
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-02 12:01
https://azerty.nl/product...l-core-i9-14900kf/6321318

Ik zou zoiets adviseren als je plug en play wilt hebben. En azerty is een goede winkel

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
Voor een 1000 W voeding (als je bij MSI wilt blijven), kun je beter de MSI MPG A1000G PCIE5 nemen.
Om je Intel processor te kunnen ondersteunen, moet je MSI MAG CoreLiquid 240R V2 kopen vanwege de Intel socket (let op: in de pricewatch staan beide versies vermeld).
Het moederbord is standaard voorzien van een 2,5 Gbps netwerkaansluiting, dus een netwerkkaart is niet perse noodzakelijk.
Je moederbord is voorzien van heatsinks voor M.2 dus als het goed is, kun je SSD kopen zonder een eigen heatsink.
Kortom: je hebt nog een boel huiswerk te doen of je volgt het advies van @A-tot-de-B

[ Voor 88% gewijzigd door EdwinW op 12-11-2023 23:13 ]

• ProfessorMambo
A-tot-de-B schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:33:
https://azerty.nl/product...l-core-i9-14900kf/6321318

Ik zou zoiets adviseren als je plug en play wilt hebben. En azerty is een goede winkel
Zo die xiet er inderdaad ook goed uit. En ben naar zoiets inderdaad opzoek. Bedankt voor de tip. Na werktijd ga ik hem wat beter bekijken

• A-tot-de-B
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-02 12:01
Daarnaast zou ik me ook niet blindstaren op een 4k scherm met 240hz ik weet niet wat voor games je graag speelt maar de nieuwe games kan waarschijnlijk toch niet op 240fps spelen omdat je gpu dat niet haalt.

• ProfessorMambo
Begrijpelijk en ik snap je punt. maar dan kan ik altijd nog de gpu updaten in de toekomst. Geld is eerlijk gezegd niet zo het probleem. En zo kan ik hem ook nog voor 4k films gebruiken en is de monitor zelf redelijk future proof

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:17
Heb zelf deze week dezehttps://www.dell.com/nl-n...r15-amd-desktop/dawr15a02 Alienware gekocht die in de black friday deal is. Excl toetsenbord en muis en met Code; AllAWNL5 heb je die al voor iets meer dan 2900 wat een enorm goede prijs is voor de specs.

Ben normaal niet zo'n fan van al het plastic maar deze prijs maakte het voor mij wel waard.

• Luceos
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11 07:17
Gamer dénis schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:13:
Heb zelf deze week dezehttps://www.dell.com/nl-n...r15-amd-desktop/dawr15a02 Alienware gekocht die in de black friday deal is. Excl toetsenbord en muis en met Code; AllAWNL5 heb je die al voor iets meer dan 2900 wat een enorm goede prijs is voor de specs.

Ben normaal niet zo'n fan van al het plastic maar deze prijs maakte het voor mij wel waard.
Ik kom van een r12 af die ook zo duur was, ook tijdens Black Friday gekocht. Ik raad het je serieus af. De cpu is watergekoeld, maar de gpu niet. En aangezien de chassis niet voor prestaties of warmte beheer is gebouwd, maar voor looks, loop je snel tegen het probleem aan dat alles erg luid is.

Zoek voor je budget een pc met goeie koeleigenschappen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18

Thomg

Aww yiss

Gamer dénis schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:13:

4800MHz RAM is echt een gigantische bottleneck voor een 7950X+4090 combi, bah
Pagina: 1