Sonos eruit, surround erin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar wat advies.

Ik gebruik momenteel Sonos als hifi set met daarop aangesloten een draaitafel en cd-speler via een Sonos Port. Het werkt, klinkt prima, maar regelmatig netwerk gerelateerde storing waardoor lag, uitvallen etc..

Het voornemen is nu een AV receiver te gaan neerzetten en vanaf daar een set te bouwen die zowel 5.1 surround als hifi fatsoenlijk kan weergeven en Airplay biedt.

Budget is rond de 600-700, mag gebruikte spullen zijn.

Welk merk zou ik het beste mee uit zijn? Beginnen met een 2.1 setup is overigens prima.

Dank!

P.S. Ik denk aan een Denon AVR-S660H. Leuke prijs, goede mogelijkheden en uitbreidbaar naar 5.1.

[ Voor 7% gewijzigd door Skyrunner op 12-11-2023 10:17 ]

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Met die versterker lijkt me weinig mis. Maar dan heb je nog 50-150 euro over voor twee luidsprekers en een subwoofer als we het bij 2.1 houden. Dat lijkt me zelfs op marktplaats moeilijk.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
T-MOB schreef op zondag 12 november 2023 @ 23:44:
Met die versterker lijkt me weinig mis. Maar dan heb je nog 50-150 euro over voor twee luidsprekers en een subwoofer als we het bij 2.1 houden. Dat lijkt me zelfs op marktplaats moeilijk.
Ik stel niet heel veel eisen aan het systeem en het voornaamste gebruik is muziek ; vraag me zelfs af of een surround set dan überhaupt een goed idee is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Inderdaad, als je op netwerkproblemen na tevreden bent over Sonos kun je misschien beter een paar tientjes uitgeven aan een netwerkkabel.

WIl je toch wat anders, dan kun je als het geen surround hoeft te zijn ook een compact systeem als een Denon CEOL RCD-N10 overwegen. In het grijs is die nu erg gunstig geprijsd. Dan heb je nog ruim 350 euro voor 2 luidsprekers. Nieuw koop je daar al wel boekenplankspeakers voor, bijvoorbeeld deze Dali's in de aanbieding bij Klubben. Maar op marktplaats is er voor dat geld ook wel moois te vinden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Ik heb op marktplaats een 5.1 Pioneer receiver gekocht met subwoofer, 2 Klipsch tower speakers voor vanvoor, en 2 kleinere Klipsch speakers voor achteraan. Een center heb ik niet, maar ik ben wel onder de indruk wat een verbetering dit is ten opzichte van een Sonos surround. Het geluid is veel zuiverder. In totaal heeft dit mij 600 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Xanthine schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:54:
Ik heb op marktplaats een 5.1 Pioneer receiver gekocht met subwoofer, 2 Klipsch tower speakers voor vanvoor, en 2 kleinere Klipsch speakers voor achteraan. Een center heb ik niet, maar ik ben wel onder de indruk wat een verbetering dit is ten opzichte van een Sonos surround. Het geluid is veel zuiverder. In totaal heeft dit mij 600 euro gekost.
Klinkt goed, letterlijk :-)

Wel bedraadde speakers neem ik aan?

De Sonos One's produceren op zich wel aardig geluid, maar af en toe hoor ik wat kwaliteitsproblemen terwijl ik toch doorgaans lossless afspeel.... (geen idee trouwens wat voor compressie Sonos er evt zelf op los laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Skyrunner schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:25:
[...]

Klinkt goed, letterlijk :-)

Wel bedraadde speakers neem ik aan?

De Sonos One's produceren op zich wel aardig geluid, maar af en toe hoor ik wat kwaliteitsproblemen terwijl ik toch doorgaans lossless afspeel.... (geen idee trouwens wat voor compressie Sonos er evt zelf op los laat).
Yes inderdaad met de standaard zwart/rode audio kabel. Ik vind de Sonos top voor gewoon muziek in huis, maar tijdens een film mag het toch net iets meer zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Xanthine schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:01:
[...]

Yes inderdaad met de standaard zwart/rode audio kabel. Ik vind de Sonos top voor gewoon muziek in huis, maar tijdens een film mag het toch net iets meer zijn :*)
Film is voor mij een leuke extra (die ik heel weinig zal gebruiken).

Veel meer geïnteresseerd in goede muziek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nu al netwerk problemen hebt zal dat met een nieuwe receiver mogelijk niet ineens opgelost zijn, tenzij je nu al weet dat Sonos de boosdoener is. Dus ik zou eerst die Sonos setup uitsluiten voor ik verder keek.

De genoemde Denon is een prima instap receiver. Maar zou met je budget ook zeker tweedehands kijken voor speakers en receiver. De Sonos klinken ok, maar met een paar mooie vloerstaanders heb je al zoveel meer. Qua receivers: als je geen 4k doorgifte nodig hebt (en ik lees nergens een must) staat er zat op MP.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Wel zo netjes om even terug te posten.

Het is een Denon AVR-S660H receiver geworden met Dali Spektor 1 speakers en een Dali Sub-C-8 2.1 setup. De boel moet nog ingeregeld worden na definitieve plaatsing, maar de eerste indrukken zijn prima.

Pagina: 1