Nas 718+ niet meer te benaderen na toevoegen nieuwe HDD's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb een Nas 718+, na het installeren van twee nieuwe HD kan ik mijn Nas niet meer benaderen. B.V aaaaa.synology.me.(voorheen een beveiligde internetverbinding) ik heb een poort fw gedaan in de nas naar poort 5000 en 5001. Nu kan ik de nas nu naderen met aaaaa.synology.me:5000, maar ik heb geen beveiligde internet verbinding.
Weet iemand raad? Alvast bedankt. Bartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Even verplaatst naar het juiste subforum en je topictitel iets duidelijker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin eerst eens met vertellen hoe je die 2 disks hebt toegevoegd. Want als je de procedure van Synology volgt, veranderd er niets aan het systeem.
En als je hem benaderd via aaaa.synology.me:5001?

[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 12-11-2023 11:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Hoe kun je nu in je Nas een port forward maken, dat is een router functionaliteit.
En als het met aaaaa.synology.me:5000 werkt moet het ook met aaaaa.synology.me werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:36
Bartje1 schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:01:
Weet iemand raad? Alvast bedankt. Bartje
Met zo'n bericht kunnen we niet zo veel. Een beetje extra info is dan wel handig.

2 disken eruit, 2 nieuwe erin? Dan werkt er idd niets meer, dat is logisch.

Ik gok dan maar dat je disk voor disk een replace hebt gedaan.
Maar begin eerst eens door te kijken of de synology assistant je NAS kan zien in je lokale netwerk. En zo ja, wat de status dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Geachte,

Ik had melding de nas, dat schijf 2 dat er beschadigd was, volgens het systeem moet ik deze schijf vervangen, dat heb ik gedaan, maar kon niet herstellen worden en zij dat ik het volume moest verwijderen. dit heb ik gedaan, en een nieuw volume aangemaakt, maar toen bleek dat schijf een ook beschadigd had, ik moest een backup maken dat heb ik gedaan. ik heb mijn hele nas opnieuw geconfigureerd en de backup terug gezet. maar helaas kan ik deze nu niet meer bereiken met bv aaaa.synology.me. Wat nu? Graag verblijf ik in afwachting van. Gr. Bartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je die instelling daarvoor ook weer ingeschakeld? Dat gaat bij een nieuwe installatie niet automatisch, volgens mij moet je dan ook aanmelden met je Synology account.

Waar wil je die naam voor gebruiken? Alleen om extern bij je bestanden te komen? Werkt hij wel intern via het IP adres?

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1