Fermacell vloerverwarming dichtsmeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPMans
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-12-2023
Mijn vraag;

Wij zijn onze 100 jaar oude woning aan het verbouwen en ik zit met de volgende vraag.

- we gaan in fermacell de vloerverwarming frezen. Waarmee kunnen we het beste de sleuven afsmeren?

Er komt een multiplank Hongaarse punt vloer overheen (verlijmd).

Is het mogelijk om dit in 1 handeling te doen?

Groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Staat volgens mij wel ergens op de fermacell website zelf dacht ik. Ik meen mij te herinneren dat aanbevolen wordt om een soort epoxypasta te mengen met het fermacell zaagsel wat je opvangt tijdens het frezen. Voordeel is ook dat het gelijk een stukje goedkoper is door het gratis vulmateriaal.

Ik zou eerst de sleuven rustig dichtsmeren en daarna je vloer verlijmen. Het zijn immers andere middelen die je hiervoor gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:07

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

1) Is de vloer al vlak genoeg? Of moet je nog met zandcement/egaline aan de gang?

2) in een handeling lijkt me niet handig. Parketlijm is een ander materiaal en dat wil op een droge uitgeharde ondergrond.

3) Hout op je vloerverwarming? Weet je het zeker?

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicShockwave op 12-11-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPMans
@AtomicShockwave
1)De osb vloer is volledig pas gemaakt vanuit de balken en hoef voor de fermacell niet meer te egaliseren (dus hopelijk na ook niet)

2) misschien onduidelijk in m’n post. Maar ik bedoel dat ik de sleuven dichtzetten en evt egaliseren in een handeling kan doen. Daarna de vloer leggen.

3) het is inderdaad suboptimaal. Maar het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPMans
@frennek dank voor je antwoord. Ik ga even zoeken daar ik ook vernomen heb epoxy qua krimp de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:32
Voor het vullen van de sleuven heb ik de Fermacell vulmiddel gebruikt (op advies van Fermacell)
Zie:
https://www.debouwmarktsh...a-voor-Klimaatysteem-25kg

Werkte perfect. Is lekker vloeibaar, met een spaan strijk je het geheel glad en loopt het mooi weg. Daarna enkele oneffenheden opschuren met een grove korrel en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPMans
@Onno_Devine als ik het goed begrijp is dus het dichtzetten en egaliseren in 1 klap gedaan? Wat heb je als vloerbedekking gekozen?

En ben je tevreden over het resultaat?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:32
WPMans schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:05:
@Onno_Devine als ik het goed begrijp is dus het dichtzetten en egaliseren in 1 klap gedaan? Wat heb je als vloerbedekking gekozen?

En ben je tevreden over het resultaat?

Bedankt alvast!
Klopt in 1 klap. De platen zijn al perfect vlak. Dus als je die legt op een vlakke ondergrond, in ons geval een houten vloer (op een houten balk laag). Die heb ik eerst geëgaliseerd, omdat deze niet perfect vlak was. Daarna de sleuven dicht gesmeerd strak tot aan de plaat en even kort overheen gegaan met een schuur machine.
Daarna een folie er over en laminaat :)

Ja zeer tevreden. Heb nog wel wat foto’s als het goed is. Mocht je dat willen stuur maar even een privé bericht.

[ Voor 8% gewijzigd door Onno_Devine op 12-11-2023 22:27 ]

Pagina: 1