Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:21:
@
dicksterk in werkelijk elk witgoed topic blijf je keihard pushen op een Everglades en dat is puur op prijs gebaseerd. Misschien moet je je avatar veranderen in het Everglades logo, want het begint wel duidelijk te worden dat je weer wat belangen hebt hier of daar.
Laatst kreeg je al de vraag of je niet voor die firma werkte.. Misschien willen mensen die goedkope meuk gewoon niet. En kiezen ze voor reparatie of een vertrouwd merk. Of je nou matrassen, witgoed, wcbrillen of pannen aan het "adviseren" bent. Je denk teveel vanuit je eigen financiële situatie.
Ik zou willen dat je gelijk had. in de afgelopen 3 maanden zijn er minstens 15 everglades machines op basis van mijn advies gekocht waarvan ik weet. als ik voor al die machines een percentage kreeg kon ik kerst in londen doorbrengen dit jaar. Maar voglens jou werk ik overal, bij diverse matrassenfirma's, waarschijnlijk ook wel bij een fabrikant van wcbrillen en nu dan ook bij everglades. Ik snap dan niet waarom je tegeljik denkt dat mijn financiele situatie zo slecht is;-) want dan moet ik toch in al die jaren behoorlijk goed verdiend hebben. Maar hoewel jij enkel reageert uit een sorot behoefte tot pesten, Je hebt me imeers niet voor niets pbtjes gestuurd met de vraag waarom ik niet weer eens in het matrassentopci kwam want er wachten zoveel vragen op me, ga ik even doen alsof je serieus antwood op je vraag wil hebben:
Ik adviseer everglades niet op basis van de prijs. als ik op basi van prijs zou adviseren zou ik voor een 7kg model enkel frilec noemen. kost 359 in plaats van 419 euro, is net zo stil, heeft bijna dezlefde wasprogramma's en zal bijna net zo lang meegaan. ik noem frilec ook vrijwel altijd, net als chiq overigesn, maar in dit geval was everglades het beste idee omdat de vorige aeg maar 4 jaar was meegegaan. de everglades heeft 5 jaar volledige fabrieksgarantie en zou dus 100% zeker langer meegaan dan de eerdere aeg.
In het matrassentopic was je argument vaak dat ik niet kon weten wat voor iemand goed ligt of niet. Ondanks dat ik dat vaak wel wist, was dat voor mij een bron van spanning. want stel dat ik 30 mensen goed geadviseerd had in 2023 en 1 verkeerd, dan zou jij er voor zorgen dat die ene tot in alle breedte zou worden uitgemeten en de andere 30 vergeten zouden worden. Jij bent dan ook de enige rede dat ik niet meer in het matrassentopic kom, omdat je mijn pleizer in matrassen adviseren gewoon laat afnemen door je manier van doen. bij witgoed ligt het gelukkig anders. een wasmachine is veel minder subjectief. Hij wast goed of hijw ast slecht, hij doet het lang of fhij doet het niet lang er zijn geen subjectieve factoren zoals bij matrassen. darom kan ik je vragen ook heel feitelijk weerleggen:
- wat is voglens jou het voordeel van een bosch/siemens/aeg van 700+ euro met 2jaar garantie boven een everglades van max 489 euro met 5 jaar garantie? volgens mensen die hiervor een bosch/siemens hadden wast de everglades even goed. de starter van dit topic heeft 4 jaar met zijn aeg gedaan. als hij nu een everglades gekocht ahd wist hij zeker dat die langer zou meegaan dan zijn huidige aeg, bij de veel duurdere bosch is dat maar afwachten want hij heeft 2 jaar garantie. en bosch is nu net bekend met kapotgaande invertermodules. Invertermoduels gaan het meest kapot door overbelading. dat kan dus zijn door teveel kleding in de machine, maar ook door kleding die extrem zwaar wordt zoals strandlakens. ligt het kapotgaan van die invertermoudles dan aan de gebruiker? nee, want andere merken zijn wel in staat invertermoduels te produceren die overelastign aankunnen en van een gerenomeerd duur merk zou je mogen verwachten dat ze hun machines bouwen op zo'n maneir dat ze ook bij wat overbelastign niet gelijk de geest geven.
wat is voglens jou het voordeel van de aeg die de topicstarter heeft gehad de afgelopen 4 jaar? hij was duurder dan de merken die ik adviseer, is korter meegegaan dan 1 van de merken die ik adviseer kan doen(omdat die 5 jaar garantie hebben) ene qua wasprestaties zijn ze gelijk. het enige voordeel is dus voor aeg, zij verdienen geld omdat hun merknaam vertrouwd klinkt. datzlefde geldt voor bosch/siemens/ miele en asko doen weldegelijk iets om hun reputaite waar te maken maar dan nog is het lang niet voor iedereen zinvol om zo'n dure machine te kopen. maar bijvoorbeeld bij extreem veel wassen in de week heeft het zeker zin zo'n miele of asko te kopen.
Jij en ik strijden voor een verschillende zaak. Ik vind dat mensen neit teveel moeten betalen. niet alleen arme mensen maar ook rijke mensen hoeven niet teveel te betalen. als een chiq/frilec/everglades/sharp machines kan maken die even lagn meegaan als de gevestigde merken, even goed wassen als de gevestigde merken, maar de helft of midner kosten dan de gevestigde merken, zie ik voor de meeste van deze merken geen nut. Natuurlijk iemadn met een bosch die 15 jaar meegaat die daarvoor of daarna een indesit had die 3 jaar meeging zal zeggen, ik koop weer een bosch. Maar er zijn ook genoeg mensen met een bosch die 4 jaar meegaat. bosch zelf zegt op hun site dat de te verwwachtne levensduur van een wasmachine 2-8 jaar is.
Je kan dus zeggen dat alles wat jij niet kent meuk is, maar waarom zou een bedirjf 5 jaar volledige garnaite bieden op meuk? dan zijn ze snel failliet dat ga je echt niet doen als je niet zeker bent dat de kwalitiet van je machines zo'n garantie niet aankan. je stellling is dus onjuist; everglades adviseer ik omdat het het enige merk is dat gratis 5 jaar volledige fabrieksgarantie aanbiedt. en zelfs als ik andere mekren noem, gaan de meeste mensen toch voor everglades omdat ze die 5 jar garnaite erg geruststellend vinden. Het gaat dus niet om prijs want er zijn goedkopere goede opties. maar waarom zou ik een machien van 700 euro adviseren waarvan ik maar moet hopen dat die het na 2 jaar garantie nog doet, als ik iemand iets kan adviseren dat het in elk geval gegarandeerd 5 jaar blijft doen, en dan ook nog voor veel minder geld?