Beste,
Ik heb een probleem met de installatie van een Atag One Zone thermostaat.
mijn ketel is een Atag A244C en heb ik vzv een BCU unit.
thermostaat opgehangen en nix nada noppes, nou blijkt er op de kabel naar de thermostaat 0.04V te staan en de one zone unit heefft een accu voor de instellingen te onthouden maar heeft een constante voeding nodig.
Kabel van de ketel naar de thermostaat vervangen voor een standaard stroomdraad(bruin, blauw en aarde in 1 mantel), deze is halverwege wel v.z.v een kroonsteen want ik had geen behoeft om een stuk stucwerk om zeep te helpen.
zone one er op en ik heb de eerste 2 seconden alle 3 de buttons verlicht, daarna is het disco.
Alle 3 de buttons zijn in flipmodus.
Wederom wat onderzoek gedaan en het kan een lege / zwakke accu zijn.
Nieuwe accu besteld en wederom lichten alle 3 de buttons op, vallen weg en daarna een ander ritme in de flipmodus.
Onderzoek op het internet gedaan en eigenlijk loop ik tegen een doodpunt.
Wederom een zone one gekocht via MP via een persoon die melde dat hij er ruim 2 jaar gebruik van heeft gemaakt.
De nieuwe One Zone aan de muur, en alle 3 de buttons lichten even op, de middelste blijft 1 seconde langer na branden, daarna alles buttons uit en dat is het. Geen scherm niets.
de ketel heeft 2 aansluit mogelijkheden voor de thermostaat, 1 met een voeding en 1 met enkel signaal doorstroming.
Ik heb de BCU op de Atag poort aangesloten met voeding naar de thermostaat.
Ik weet even niet waar ik het moet zoeken.
is een thermostaatkabel echt nodig ?
kroonsteentje in de kabel tussen ketel en thermostaat een prDeobleem ?
of heb ik allemaal beroerde thermostaten met gare accu'?
Ik hoop gauw van iemand te horen wat het kan zijn ?
Laatste update !!! Gaat niet werken !!!
Atag one zone werkt niet via de BCU unit, het is enkel de One maar die is niet domotica.
dus de hele zooi kan in de verkoop
Alvast bedankt,
Stefan
Ik heb een probleem met de installatie van een Atag One Zone thermostaat.
mijn ketel is een Atag A244C en heb ik vzv een BCU unit.
thermostaat opgehangen en nix nada noppes, nou blijkt er op de kabel naar de thermostaat 0.04V te staan en de one zone unit heefft een accu voor de instellingen te onthouden maar heeft een constante voeding nodig.
Kabel van de ketel naar de thermostaat vervangen voor een standaard stroomdraad(bruin, blauw en aarde in 1 mantel), deze is halverwege wel v.z.v een kroonsteen want ik had geen behoeft om een stuk stucwerk om zeep te helpen.
zone one er op en ik heb de eerste 2 seconden alle 3 de buttons verlicht, daarna is het disco.
Alle 3 de buttons zijn in flipmodus.
Wederom wat onderzoek gedaan en het kan een lege / zwakke accu zijn.
Nieuwe accu besteld en wederom lichten alle 3 de buttons op, vallen weg en daarna een ander ritme in de flipmodus.
Onderzoek op het internet gedaan en eigenlijk loop ik tegen een doodpunt.
Wederom een zone one gekocht via MP via een persoon die melde dat hij er ruim 2 jaar gebruik van heeft gemaakt.
De nieuwe One Zone aan de muur, en alle 3 de buttons lichten even op, de middelste blijft 1 seconde langer na branden, daarna alles buttons uit en dat is het. Geen scherm niets.
de ketel heeft 2 aansluit mogelijkheden voor de thermostaat, 1 met een voeding en 1 met enkel signaal doorstroming.
Ik heb de BCU op de Atag poort aangesloten met voeding naar de thermostaat.
Ik weet even niet waar ik het moet zoeken.
is een thermostaatkabel echt nodig ?
kroonsteentje in de kabel tussen ketel en thermostaat een prDeobleem ?
of heb ik allemaal beroerde thermostaten met gare accu'?
Ik hoop gauw van iemand te horen wat het kan zijn ?
Laatste update !!! Gaat niet werken !!!
Atag one zone werkt niet via de BCU unit, het is enkel de One maar die is niet domotica.
dus de hele zooi kan in de verkoop
Alvast bedankt,
Stefan
[ Voor 4% gewijzigd door Stevie86 op 13-11-2023 00:53 ]