Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wil ik gebruiken voor gamen (1440P), internetten en in de nabije toekomst engineering simulaties (CFD). Kwa games wil ik graag de nieuwste AAA games op 1440P kunnen spelen, met minimaal 60FPS (Hogwarts Legacy, Alan Wake 2 etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil max 1600e uitgeven aan het nieuwe systeem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 2TB SSD welke ik mee wil nemen naar het nieuwe systeem. Monitor + randaparatuur heb ik reeds in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete nieuwe build exclusief opslag. Ik zou graag er een full-AMD build van willen maken. Fancy RGB's enz. hoef ik niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals eerder vermeld, zou ik graag een AMD CPU en AMD GPU nemen. Op de rest van de hardware heb ik geen bepaalde (merk)voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wens gaat uit naar een ATX build met goede airflow. Ook is de stilte van het gehele systeem erg belangrijk.
Ga je overklokken?
Ik heb tot heden geen hardware overgeklokt. Zou het wel fijn vinden als de gekozen componenten enige overclocking toelaten.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil dat het systeem zo future-proof mogelijk word, al snap ik dat hardware snel verouderd. Is de gekozen build optimaal kwa price/performance? Zijn er bepaalde componenten waar ik geld op kan besparen? Is het vermogen van de gekozen voeding voldoende?
PC wil ik gebruiken voor gamen (1440P), internetten en in de nabije toekomst engineering simulaties (CFD). Kwa games wil ik graag de nieuwste AAA games op 1440P kunnen spelen, met minimaal 60FPS (Hogwarts Legacy, Alan Wake 2 etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil max 1600e uitgeven aan het nieuwe systeem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 2TB SSD welke ik mee wil nemen naar het nieuwe systeem. Monitor + randaparatuur heb ik reeds in bezit.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 96,46 | € 96,46 |
| Totaal | € 96,46 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete nieuwe build exclusief opslag. Ik zou graag er een full-AMD build van willen maken. Fancy RGB's enz. hoef ik niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals eerder vermeld, zou ik graag een AMD CPU en AMD GPU nemen. Op de rest van de hardware heb ik geen bepaalde (merk)voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wens gaat uit naar een ATX build met goede airflow. Ook is de stilte van het gehele systeem erg belangrijk.
Ga je overklokken?
Ik heb tot heden geen hardware overgeklokt. Zou het wel fijn vinden als de gekozen componenten enige overclocking toelaten.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil dat het systeem zo future-proof mogelijk word, al snap ik dat hardware snel verouderd. Is de gekozen build optimaal kwa price/performance? Zijn er bepaalde componenten waar ik geld op kan besparen? Is het vermogen van de gekozen voeding voldoende?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 396,- | € 396,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 585,- | € 585,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,93 | € 57,93 |
| 1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt | € 115,05 | € 115,05 |
| Totaal | € 1.563,87 | |||