Win XP en GAMES

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Wat zijn nou de ervaringen van winxp gebruikers die games willen spelen ?
Draaien ze allemaal wel gewoon ?? of zitten er bij sommige spellen nog een hoop haken en ogen aan ?

Ben wel op de hoogte van de traagheid in vergelijking met win 98 , zijn de spellen die in win2k niet speelbaar waren, nu wel weer speelbaar ?

Verwijderd

In tegenstelling tot win 98 en 2000, heb ik geen drivers hoeven te installeren om mijn spellen goed te draaien. en dat vind ik dus al een hele verbetering...

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 11:21
Ik draai op Win98SE en kan alles gewoon spelen.

Wat Zomerzon bedoelt is: Gaat het bij WinXP net zo goed/slecht en gaat het niet ten koste van je snelheid (fps)
en je compatibiliteit.

Met andere woorden is WinXP voor games gewoon altijd beter of krijgen we hetzelfde gelazer als met Win2000, waarbij je echt geregeld andere drivers of je instellingen weer moet veranderen, patches moest downloaden etc.

Nu met Win98SE (goed) draaiend zou ik(en zomerzon denk ik)dat heel graag willen weten.

Winxp het beste voor games ?

Specs

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb sinds 2 dagen XP, en ik heb nog niet veel gedaan. Maar Max payne draait prima, en mijn 3DMark is hetzelfde gebleven, 2700 pntn.

PIII700@882
256 mb Ram
BX-Master
Geforce DDR (Det. 12.40)

Voor de rest bevalt XP erg goed. Goed stabiel en lekker snel. Ik had eerst ME.

specs

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Ik heb nu 3 daagjes XP draaien..
En ik heb gisteren even een testje gedraaid met quake3..
Liep als een tiet!!! Echt fantastich OS,... als je tevreden was over win2000 is dit een gradioze stap vooruit..
stabiel als wat..
je moet alleen even wat aan de graphics sleutelen om ze naar wens te krigen, maar het is het waard..

Alleen jammer dat ik weeeer nieuwe drivers ndig had voor mijn gf2 gts..

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 11:36 schreef Le_Freak ! het volgende:
Ik draai op Win98SE en kan alles gewoon spelen.

Wat Zomerzon bedoelt is: Gaat het bij WinXP net zo goed/slecht en gaat het niet ten koste van je snelheid (fps)
en je compatibiliteit.

Met andere woorden is WinXP voor games gewoon altijd beter of krijgen we hetzelfde gelazer als met Win2000, waarbij je echt geregeld andere drivers of je instellingen weer moet veranderen, patches moest downloaden etc.

Nu met Win98SE (goed) draaiend zou ik(en zomerzon denk ik)dat heel graag willen weten.

Winxp het beste voor games ?
hehehe...dank je wel :) en ja, dat bedoelde ik dus...

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 15:07 schreef Lord_aragorn het volgende:

Alleen jammer dat ik weeeer nieuwe drivers ndig had voor mijn gf2 gts..
Heb je toevallig een Asus v7700 ? zo ja.... welke drivers moest je hebben dan ? en misschien ook.....waarom :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ga het waarschijnlijk morgen op zetten

Lord_aragorn: cool icoon :P

Verwijderd

Bij mij leek Max Payne iets schokkeriger te lopen in WInXP, dan in Win2k, maar geen groot verschil iig

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nou XP draait hier prima met games.. Ik heb enkele drivers zelf geupdate die beter werkten. 3Dmark 2001 score is ook zoals in winme/98 2800 punten. Verder doet alles het wel goed alleen nog ff wachten op goede mouseware drivers en liveware dan ben ik weer tevreden :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

XP corporate versie hier. Draait uitstekend. Alle spellen (o.a. Max Payne) werken uitstekend onder XP. En dat op de standaard display drivers die XP meelevert.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Op donderdag 06 september 2001 14:45 schreef UneXisT het volgende:

Voor de rest bevalt XP erg goed. Goed stabiel en lekker snel. Ik had eerst ME.
Alles beter dan ME :)

• Le_Freak !
Hmmm ik zou graag nog meer ervaringen willen horen,daarom geef ik dit draadje nog maar een bump :)

Specs

Verwijderd

Er zitten nog wel wat bugs in. Sowieso zijn de standaard bijgeleverde nvidia drivers ONTZETTEND traag, mijn fps halveerden. Met nieuwe drivers ging het beter, maar toch nog niet zo snel als in win2k. Dat wordt dus wachten op 20.80

Verder heb ik af en toe een probleempje met Tribes 2 en vermoed dan het aan XP ligt, want daarvoor had ik het nog niet.
Maar verder doet hij het prima, xp heeft nog wel wat meer bugs dan win2k, en iets lagere performance, maar dat is niet echt een reden om er niet naar over te stappen.

Verwijderd

Ik heb ook niet XP en werkt prima, geen vastlopers ensow.
Gewoon een goede en stabiele OS.
Maar... het probleem is hij installeert alles automatisch dus videokaart ook, nu moet ik eerst Drivers zoeken voor XP anders kan ik geen OpenGL draaien in Counter-Strike.

Voor de rest puike OS.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
win2k drivers installen voor XP en et draait als een tiet. gewoonde laatste detonators, 14.70 that is.

• Le_Freak !
Dus hij installeert alle drivers zelf al,die dus lang niet altijd de goede,beste,of snelste zijn begrijp ik.

Moet je daarna alles dan weer handmatig veranderen of zo ?

Enne...gaat dat makkelijk ?

Kijk, ik vindt het helemaal niet erg om zelf nog wat te moeten tweaken daarna maar ik vraag me af of WinXP na het installeren van de juiste drivers gewoon lekker gaat draaien en niet dat gezeik van Win2000 dat je bijn bij ELK spel dat hebt.

Specs

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Drivers updaten gaat net zo makkelijk als bij Windows 98. Gewoon drivers downloaden van de website van de fabrikant, installeren, evt. rebooten en klaar.

• duderuud
  • Laatst online: 23:39

duderuud

Sliden is koel

Jammer alleen dat GP500 er niet op schijnt te draaien :(

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Draait gp500 bij jou wel onder 2000 dan?
Bij mij in ieder geval niet.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Net zo als NFS4 . . .

Krijg meteen dat die niet bedoeld was voor dit OS.

Dat in 2000 dus zal hij het ook wel niet onder XP doen.

There is no art to find the minds construction in the face

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

De meeste spelen draaien gewoon gelijk onder XP. Spelen die niet gelijk draaien kun je via de properties van het icoontje in compatability mode draaien.

Dus bijvoorbeeld:

Windows 95/98 mode
Windows NT4 mode
WIndows 2000 mode

Dit heeft er bij mij zelfs voor gezorgd dat ik Star Wars Racer wel onder XP kan spelen, iets wat mij nog niet eens onder 2000 goed lukte!

https://powershellisfun.com

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
oh ja.... iemand met een logitech mouse ?
werkt dubbelclick EN wheel dit keer weer ? :)))))))

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-02 12:54

Kortfragje

......

Ja dan heb ik nog een vraagje , is het nou zo dat je je win xp maar op een computer kan installeren, want ik heb hier 2 comps in mn netwerk en daar wil ik wel allebei xp op en om het nou 2 keer te gaan kopen.....

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Gewoon de Corporate versie ergens oppikken...

Draait hier ook al op 2 pc's :)

Verwijderd

Ook weinig problemen hier met games onder XP. Het enige puntje is dat ik m'n SB Live niet 100% werkend krijg. Om precies te zijn 50%, want de achterkanalen doen het niet. Maar daar geef ik XP niet de schuld van, Creative zal nog wel native drivers voor XP uitbrengen (en nee, de 2000 drivers werken niet, alhoewel er mensen zijn die met heel wat kunstgrepen het toch gelukt zijn).

Maarrrr... Ik heb ooit ergens gelezen dat het ook mogelijk zou zijn om DOS-games goed onder XP werkend te krijgen. Nu is het mij niet gelukt om Day of the Tentacle en Sam & Max werkend te krijgen: het geluid gaat elke keer op z'n muil. Maar dan kom ik eventueel weer op het puntje van Creative's drivers uit, want onder 98 was er zoiets als SB16-emulation drivers als onderdeel van de Liveware. Hopen dat dat alsnog goed komt, dus.

• Le_Freak !
Ik lees het al, denk dat ik toch nog maar even wacht met installeren.
Zo ie zo totdat de nederlandse versie Winxp Pro uitkomt. :)

Ik heb ook al gelezen dat iemand problemen had met de 4 in 1 drivers.(die je volgens mij juist niet moet installeren)

Specs

• pica
  • Laatst online: 30-01 15:58
Ik ga jullie hopelijk in 3 uur vertellen hoe het OS is :P .

Steam

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op vrijdag 07 september 2001 10:57 schreef Le_Freak ! het volgende:
Dus hij installeert alle drivers zelf al,die dus lang niet altijd de goede,beste,of snelste zijn begrijp ik.

Moet je daarna alles dan weer handmatig veranderen of zo ?

Enne...gaat dat makkelijk ?

Kijk, ik vindt het helemaal niet erg om zelf nog wat te moeten tweaken daarna maar ik vraag me af of WinXP na het installeren van de juiste drivers gewoon lekker gaat draaien en niet dat gezeik van Win2000 dat je bijn bij ELK spel dat hebt.
WinME installeert uit zichzelf toch ook niet de snelste en beste drivers voor je videokaart? Dus je opmerking slaat nergens op vind ik. Elk OS zal je na een fresh install moeten voorzien van de laatste drivers die beschikbaar zijn voor je videokaart/geluidskaart etc.

Heb je zelf al Win2k gedraaid? Ik draai nu XP en daarvoor anderhalf jaar Win2k. Ik heb misschien 1 of 2 games gehad die een patch nodig hadden of echt niet wilde draaien, de rest liep gewoon als een trein. Dus ook je 2e opmerking slaat nergens op :P

En WinXP doet het nog een stapje beter want na een fresh install kon ik zonder probs Max Payne spelen (met redelijke fps). Na 14.70 ge-installeerd te hebben draait het helemaal als een trein (net zoals onder win2k)

• Paitor
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Op zaterdag 08 september 2001 13:43 schreef JeanLucPicard het volgende:
Ik ga jullie hopelijk in 3 uur vertellen hoe het OS is :P .
Dan doe je er heeeel lang over.
Binnen een uur lukt meestal al wel
(heb het drie keer geinstalleerd al :) )

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 08 september 2001 14:19 schreef Paitor het volgende:

[..]

en dat zet je niet te denken :? >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• pica
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op zaterdag 08 september 2001 14:19 schreef Paitor het volgende:

[..]

Dan doe je er heeeel lang over.
Binnen een uur lukt meestal al wel
Moest nog een paar files downen :) .
Quake 3 loopt ieg perfect :) .

Steam

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

3D snelheid valt me HEEL erg tegen. 3DMark2001 gaat t.o.v. ME bijna 1000 punten naar beneden. Spelende wzzrd, wat heb je hiervan nou geleerd? Dat je niet moet luisteren naar mensen op GoT die lopen te dwepen met Win2K en WinXP.

De rest van het OS is :9 maar vlotte 3D was wel leuk geweest...

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Riven DVD draait niet onder XP, maar die draaide ook niet onder Windows 2000. Hij schijnt oude DVD drivers te gebruiken...

Nouja, toch maar multibooten met Windows 98 dan maar!

omniscale.nl

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had Soldier of Forune geinstalleerd onder XP, maar me pc start zomaar op nieuw op toen ik hem opstarten, ff de nieuwste update vna Soldier of fortune er op gezet, en nu werkt het als een tiet!

Verwijderd

Ik snap niet hoe jullie die games aan de gang krijgen!

Ik heb de nvidia drivers ge-installeerd (21.83) en Q3 demo zowel als de RTCW demo hangen gewoon.... Wat te doen?

Verwijderd

*kick* naar boven

Verwijderd

bij mij werken de games die ik heb geinstalleerd perfect onder xp

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 14:20
Ik heb nog een tip voor XP gebruikers met een Logitech optical muis. Ik had probleem met de besturing in Counterstrike. Ik heb toen wat op de site van Logitech, daar bleek dat je het process EM_EXEC.EXE moest afsluiten.
Dus voor mensen die het nu nog niet begrijpen:
Druk na het opstarten op Ctrl-Alt-Del. En beeindig het proces wat hierboven staat.
Nu heb je weer een stabiele muis als bij bijvoorbeeld win2k.

succes!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
wat games betreft ben ik zeer ontevreden met winXP :(

er zit aan bijna ieder spel wel een XP probleempje zeg maar wat er bij winME niet is...........

k voorbeelden:

CounterStrike: het loopt opzich wel maar de muis is gewoon niet normaal hoe traag die reageert en soms helemaal niet reageert, ondanks alle truukjes (zoals precision uitzetten etc)

Grand Prix 3: als ik het spel gewoon standaard start, is er niks aan de hand, loopt het zelfs beter (vloeiender that is) dan in winME.....maar als echte GP3 fan kan ik niet zonder GPxPatch.......en zogauw ik GP3 met gpxpatch opstart dan loopt het spel alsof ik op een 386 (no flame intended ;) ) zit te spelen :? terwijl dit wel perfect gaat in winME

Rally Championship 2000: afgelopen week ook eens in XP geinstalleerd, en ja hoor: het racen zelf gaat perfect, maar het is nogal ingewikkeld om een race te starten, want als ik 1x naar links druk bv ga ik 3-5 opties verder .....kan dus amper besturen.........

wat ik daarentegen dan wel moet zeggen is dat Max Payne echt super speelt......vele malen lekkerder dan in winME.......

verder heb ik nog een gigantisch probleem met office2000 in XP maar das geen game dus hoort hier niet thuis....

verder heb ik niet echt veel spellen geinstalleerd maar ik vind wel dat ik erg veel problemen heb met spellen dus.....zeer jammer want voor de rest is XP echt top!

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik vind winXP niet echt perfect met spellen lopen, ik heb een:

Ahtlon 1400
512 DDR 266mhz
Asus v8200
sb Live

En nog loop UnrealTournament voor geen meter, het hakt en schokt. Terwijl ik de nieuwste drivers heb: Detenator XP 21.83 + de nieuwste voor mijn SB Live.
Volgens mij loopt XP voor geen meter in Direct3D, net zo als win2k. Ik hoop dat er iemand is die mij ermee kan helpen.

• ipsec
  • Laatst online: 08-02 17:57
alles loopt prima!

dus ik bedoel NFS5, CMR2, FS2002, Trainsim, etc. etc... zelfs RTCW loopt nu goed :D

en alles kan ik nu rete soepel draaien @ 1024 (misschien omdat ik nu best performance heb en eerst best image quality :D )

ik vind alleen wel net als in win2k, dat het netwerk enzo erg k*t is om in te stellen... maar als je het eenmaal door hebt is het echt *D :9~ en een stuk sneller :D

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Alles werkt hier prima ;)

Verwijderd

Bij mij draaien alle spellen perfect, zelfs beter dan in Win ME. Vooral die nieuwe spellen. Verder nog geen enkele problemen ondervonden.

Verwijderd

Ik draai nu al een week met XP en krijg bij alle race spellen de melding "Cannot locate CD rom, plaese insert correct cd rom...." , terwijl spellen als Red Alert 2 en Unreal perfect werken. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen.

Ik begrijp er niets van want onder Win Me werkten al deze games goed.
Pagina: 1