[Facebook] Ik ontvang dagelijks een herstelcode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 17:03
Sinds een week of 3 ontvang ik (bijna) dagelijks een e-mail van Facebook met een herstelcode, om het wachtwoord te resetten. Ik heb dat niet aangevraagd, dus iemand wil mij: of stangen, of wil inderdaad mijn account hacken. Maar dan moeten ze toegang tot mijn mail hebben en dan hadden ze met één van de vorige herstelcodes het wachtwoord al kunnen resetten. Ik denk niet dat iemand toegang tot mijn g-mail heeft, dan had ik dat wel gemerkt, maar voor de zekerheid mijn ww maar gewijzigd. De mailtjes zijn echt van Facebook (security@facebookmail.com ondertekend door facebookmail)

Ik vraag me af wat dit toch zou kunnen zijn? Waarom zou iemand blijven volharden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:10
Wat wil je exact weten en wat heb je zelf onderzocht?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 13:52
Heb je ook tweestapsverifiactia al aangezet? En het gemeld bij facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 14:45
Ik heb dit de laatste tijd ook erg vaak. Ik zit haast te denken dat het gewoon om spambots gaat, ik zou niet weten waarom iemand dit bewust doet, omdat het nogal nutteloos is, gezien deze persoon inderdaad niet bij mijn mail kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je in zo'n mail niet een linkje met: "Ik heb dit niet aangevraagd?"

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 14:45
AW_Bos schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 01:36:
Heb je in zo'n mail niet een linkje met: "Ik heb dit niet aangevraagd?"
Jawel, maar ik heb niet de indruk dat Facebook hier ook maar iets mee doet. Ik lees overigens op Reddit dat dit een vrij veel voorkomend probleem is. Ik vind deze hypothese wel aannemelijk klinken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNQw6BNvfpI7Vl64FbUd22JTkUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MAHqC7fZJBU7hWRJGO5rEcjv.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.reddit.com/r/...dt=60850&onetap_auto=true
Pagina: 1