Tosti ijzer: schroefje niet meer vast te draaien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humanpro
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
In onze veelgebruikte tosti ijzer hoort een schroef te zitten die er mede voor zorgt dat de bovenkant vast blijft zitten. Die schroef valt er de laatste tijd telkens uit. Waardoor de bovenkant los komt te zitten en zo'n beetje uit elkaar valt.
De schroef heeft geen grip meer in het desbetreffende gat.

In de afbeelding hieronder is bij de groene pijlen de schroef en het gat te zien.
Iemand enig idee hoe ik die schroef toch vast kan draaien? Of wellicht een andere oplossing voor dit "probleem"? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Verder werkt het tosti ijzer nog prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKT7_oKUefxqF0rSJQ13-s9xr24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGOnDcuCDm1HXTmvRB4ei2f0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Adt5OYjQGznP_qN0C0OVT9TLQSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diQ32T1EAqNNIRK7QvkDnji3.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dikker schroefje of Loctite

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Moeilijk te zien of het aan het boutje ligt of het schroefdraad in het tosti ijzer zelf.

Misschien dat wat Loctite aanbrengen op het boutje helpt voor meer grip?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
De Krups FDK452, mijn eerste eigen tostimachine toen ik op mezelf ging wonen! Heeeeel veel gebruikt maar toen die uit elkaar begon te vallen met pijn in het hart afscheid van genomen. Ik raad je aan de stap te zetten en afscheid te nemen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK >> HHW :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Je kan het schroefgat uitboren en dan een huls plaatsen waarin het oude schroefje past. Gat opnieuw tappen en groter schroefje kan ook. Tijdelijker reparaties zijn een grotere zelftappende schroef, zelfde schroeje en wat opvulmiddel (met loctite, al weet ik niet hoe dat werkt met de temperatuur). Opvulmiddel kan bijvoorbeel zacht ijzerdraad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Erwin schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:46:
De Krups FDK452, mijn eerste eigen tostimachine toen ik op mezelf ging wonen! Heeeeel veel gebruikt maar toen die uit elkaar begon te vallen met pijn in het hart afscheid van genomen. Ik raad je aan de stap te zetten en afscheid te nemen ;) .
Dit is tweakers. Waar is de uitdaging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

ziet eruit als roest op je schroef. Is het andere deel, waar de schroef in gaat, van ijzer?
Ik zou hem open schroeven. :P
Een soort dood of de gladiolen poging.

Ik heb recent gezien dat ze er aluminium folie in proppen soms. En dan de schroef.
Zelf nog niet toegepast.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:01
Beetje teflontape of loctite 55 om de schroef en erin draaien! Teflontape kan tot ruim 200 graden C. Geen punt dus.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wheez50 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:13:
[...]

Dit is tweakers. Waar is de uitdaging 8)
Nieuw topic: welk tosti-ijzer moet ik kopen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 20:35

Spinez0r

At your service.

Noutie schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:42:
Beetje teflontape of loctite 55 om de schroef en erin draaien! Teflontape kan tot ruim 200 graden C. Geen punt dus.
Wel opletten dat teflon tape bij langere tijd 150+ graden gaat afgassen, voor mensen niet echt schadelijk, maar als je een parkiet hebt dan kan je alvast afscheid van 'm gaan nemen. vogels zijn extreem gevoelig voor PTFE dampen.
Pagina: 1