Mijn vraag
Huidige situatie: telefoonlijn van garage naar woonkamer. Daar telefoonlijn in Proximus route.
Proximus route met ethernet kabel langs de plint verbonden met de decoder (proximus is heel goed in het afschermen van andere mogelijkheden blijkbaar, volgens verschillende fora).
Proximus route via ethernet aan TP link archer ax73.
TP link Archer 73 verbonden met Powerline wpa8635p die 2e module op 1 verdiep staan heeft (AP). Enkel WiFi van de tp link's staat aan en vormen 1 mesh netwerk, wat goed werkt.
Nu kunnen we een paar aanpassingen doen:
- ethernet van garage naar woonkamer waar tel lijn ook is
- ethernet van garage naar tv locatie
- ethernet naar 1e verdieping
Ik had gedacht om:
- modem/router Proximus naar garage
- ethernet Proximus router naar decoder
- ethernet naar woonkamer en daar de tp link setup laten zoals het is.
Maar.. Ik zou eigenlijk ook liever een bekabelde AP op het 1 verdiep hebben, maar die kan enkel in de mesh als ik dus de archer ax73 naar de garage verplaats.
Ik zou dan de powerline ook kunnen plaatsen thv tv en ook coverage in de tuin hebben.
Maar welke AP zou ik dan op het 1 verdiep nemen?
Liefst niet al te groot, wifi 6 en geen al te zotte kosten.
Een archer ax53? Een archer air R? Een tp link wifi extender die je als bekabelde AP kan gebruiken? Liefst natuurlijk 'onemesh' compatibel.
Alvast bedankt!
...
Huidige situatie: telefoonlijn van garage naar woonkamer. Daar telefoonlijn in Proximus route.
Proximus route met ethernet kabel langs de plint verbonden met de decoder (proximus is heel goed in het afschermen van andere mogelijkheden blijkbaar, volgens verschillende fora).
Proximus route via ethernet aan TP link archer ax73.
TP link Archer 73 verbonden met Powerline wpa8635p die 2e module op 1 verdiep staan heeft (AP). Enkel WiFi van de tp link's staat aan en vormen 1 mesh netwerk, wat goed werkt.
Nu kunnen we een paar aanpassingen doen:
- ethernet van garage naar woonkamer waar tel lijn ook is
- ethernet van garage naar tv locatie
- ethernet naar 1e verdieping
Ik had gedacht om:
- modem/router Proximus naar garage
- ethernet Proximus router naar decoder
- ethernet naar woonkamer en daar de tp link setup laten zoals het is.
Maar.. Ik zou eigenlijk ook liever een bekabelde AP op het 1 verdiep hebben, maar die kan enkel in de mesh als ik dus de archer ax73 naar de garage verplaats.
Ik zou dan de powerline ook kunnen plaatsen thv tv en ook coverage in de tuin hebben.
Maar welke AP zou ik dan op het 1 verdiep nemen?
Liefst niet al te groot, wifi 6 en geen al te zotte kosten.
Een archer ax53? Een archer air R? Een tp link wifi extender die je als bekabelde AP kan gebruiken? Liefst natuurlijk 'onemesh' compatibel.
Alvast bedankt!
...