3com 905-TX probleempje met opstarten...

Pagina: 1
Acties:

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05
Jow, sorry voor de vage titel, maar ik wist niet goed hoe ik het kort moest uitleggen.. :) .

Ik heb een server met daarin een HP netwerkkaart en een 3com. Elke keer als ik de computer opstart (koude start) dan heeft win2k ineens een nieuwe kaart gevonden, de 3com. Als ik dan op cancel druk, en de pc opnieuw opstart, dan doet de kaart het ineens wel weer goed.

Ook als ik als de pc opstart, en dan bij het checken van de floppy-drive, de pc reset, dan is er in windows nix aan de hand, en werkt de kaart gewoon goed, de ip instellingen staan dan ook gewoon goed.

Weet iemand de oplossing van dit probleem? Ik weet wel dat het vaker voorkomt, want op mijn vaders werk hadden ze er ook al last van.. maar die wisten ook niet hoe ze het moesten oplossen..

• _Hades_
Niemand? ;(

Verwijderd

Probeer de kaart eens uit windows te verwijderen via configuratiescherm > apparaatbeheer. Dan de pc uitzetten en de kaart opnieuw laten detecteren.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Ook als ik als de pc opstart, en dan bij het checken van de floppy-drive, de pc reset, dan is er in windows nix aan de hand
Sorry, nog 1 keer? Je start de pc op en bij het checken van de floppydrive reset je de pc? De motivatie ontgaat me enigszins.. :? Maar goed, je reset dus je pc voor Windows wordt geladen?

Ik neem trouwens aan dat je de nieuwste drivers hebt gedownload?

Was getekend, enz. | specs

• _Hades_
[..]

Sorry, nog 1 keer? Je start de pc op en bij het checken van de floppydrive reset je de pc? De motivatie ontgaat me enigszins.. :? Maar goed, je reset dus je pc voor Windows wordt geladen?

* Jep, als ik voordat windows begint te laden de pc reset (met de resetknop dus), dan vind windows de netwerkkaart wel.

Ik neem trouwens aan dat je de nieuwste drivers hebt gedownload?

* Jeps, ook geprobeerd de kaart helemaal te verwijderen uit apparaatbeheer, en dan opnieuw laten detecteren. Werkt ook niet.

Verwijderd

De bij Win2K geleverde driver werkt prima hier.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

En als je hem er nou eens fysiek uit haalt nadat je de drivers hebt verwijderd? Opnieuw opstarten ZONDER 3com kaart, (eventueel 3com DLLs verwijderen uit /windows/inf/other,) pc afsluiten, kaart er weer in en zodra hij gedetecteerd wordt, de nieuwste drivers installeren.

• _Hades_
Op donderdag 06 september 2001 11:35 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
De bij Win2K geleverde driver werkt prima hier.
Ja, de win2k driver werkt bij mij ook goed verder. Volgens mij ligt het probleem ook niet bij de drivers, maar bij het initialiseren van de kaart in de bios ofzo.. Dat de 3com kaart zich niet snel genoeg kan initialiseren ofzo.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Oh en heb je het trouwens ook al eens geprobeerd zonder HP kaart?

• _Hades_
Op donderdag 06 september 2001 11:41 schreef Kris2904 het volgende:
Oh en heb je het trouwens ook al eens geprobeerd zonder HP kaart?
nee :) , ik zal t straks ff proberen.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ik zou dan trouwens wel allebei de kaarten verwijderen op de manier die ik hierboven heb beschreven en daarna in de 'schone' omgeving de 3com installeren. Gaat dat goed, dan de HP erbij.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Beetje klieren met de PCI latency's, en al die zooi misschien?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• AlKoholiK
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

(eventueel 3com DLLs verwijderen uit /windows/inf/other,)
Je bedoelt hier zeker INF-files verwijderen, want in /inf/other staan GEEN DLL's

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Goed punt, thanks :)

Pagina: 1