Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bammbi
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-08-2024
Mijn vraag:
Ik weet dat je een chatgeschiedenis kan verwijderen uit whatsapp. Alle berichten van de afgelopen jaren, maar volgens mij kan ik dat alleen op mijn eigen telefoon voor elkaar krijgen maar niet op de telefoon van de ander met wie ik het afgelopen jaar heen en weer gechat heb. Nu blijkt bij één persoon van mijn contacten ALLE chats verdwenen. Als ik zijn naam open, lijkt het alsof we elkaar nog nooit geappt hebben. Is dat niet vreemd? Ik weet 100% zeker dat ik zelf de chatgeschiedenis niet heb verwijderd. Sterker nog: zou dat nooit doen in dit geval want in de chats stond belastend materiaal tav zijn handelen als verhuurder. En dat wist hij maar al te goed...
Ik hoop natuurlijk via backup nog iets terug te vinden. De laatste backup herstellen leverde helaas niets op....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Dit gaat echt over whatsapp?

Want bij andere chat apps is het mogelijk om een heel chat geschiedenis te purgen voor beiden in het gesprek. Dan is het niet zo gek. (Wel vervelend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:15

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Je kan in WA een vervaldatum instellen. Wellicht heeft je contact dat gedaan.

Verder kan ik altijd al mijn verstuurde berichten wissen.

[ Voor 29% gewijzigd door m-vw op 11-11-2023 19:08 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bammbi
Het gaat echt over Whats app. Wat betreft die vervaldatum: verdwijnt de hele chatgeschiedenis dan voor beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 18:42
m-vw schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:07:
Je kan in WA een vervaldatum instellen. Wellicht heeft je contact dat gedaan.

Verder kan ik altijd al mijn verstuurde berichten wissen.
Dat zou dan steeds incrementeel moeten zijn toch? Dus elke x tijd na verstuurd bericht zijn er berichtjes weg. Niet alles in een keer.

Je krijgt een melding als zoiets ingesteld is.

TS heb je al gekeken op de plek waar de backup wordt opgeslagen?

Ik heb even gekeken (ik heb ‘mezelf maar dan mijn business nummer’ op whatsapp) en ik kan echt niet zomaar de hele chat voor beide partijen wissen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbeBMp8kl56Okj2Q7baLOSb2Aqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzxfMx6EbwDmIClNUps9tNUb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 122% gewijzigd door Poumelie op 11-11-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bammbi
Daarom! Ik had ook begrepen dat dat echt niet kan: de hele chat voor beide partijen wissen. Wat kan er gebeurd zijn? Gehackt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beau ter Ham
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:10
Als de persoon waarmee je chat zijn WhatsApp account verwijderd (dus niet de app maar echt het account). Worden alle gesprekken gewist aan beide kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 18:42
Bammbi schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:53:
Daarom! Ik had ook begrepen dat dat echt niet kan: de hele chat voor beide partijen wissen. Wat kan er gebeurd zijn? Gehackt?
Ik heb het even getest en als ik op telefoonnummer X op whatsapp instel dat ik wil dat berichten automatisch verdwijnen krijg ik daar op telefoonnummer Y op whatsapp wel een melding van. Vrij groot in beeld ook.. en het staat in de app. Dat kun je dus niet missen.

Dit kan het dus niet zijn (edit ik zei net dat ik geen melding krijg.. maar dat was even buggy van whatsapp)

Een oud collega van mij heeft dit trouwens eens zoiets geflikt.. op een andere app maar zelfde idee. Die stuurde me heel wat belastend materiaal waarvan ik dacht. What the actual ?!!.. nooit bedenkend dat hij die berichten kon verwijderen. Sindsdien als ik iets krijg waarvan ik denk.. dit ga ik later nodig hebben.. dan sla ik het ergens op..

Heb je nu niks meer aan.. maargoed..

[ Voor 43% gewijzigd door Poumelie op 11-11-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Beau ter Ham schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:54:
Als de persoon waarmee je chat zijn WhatsApp account verwijderd (dus niet de app maar echt het account). Worden alle gesprekken gewist aan beide kanten.
Weet je dat zeker? Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gehoord.
Pagina: 1