Soldaten leren vechten met computerspel

Pagina: 1
Acties:

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:32
HUIZEN - Amerikaanse soldaten gaan voortaan met behulp van een computerspelletje leren vechten. Spellenfabrikant Ubisoft, één van de grootste leveranciers van computerspellen ter wereld, heeft daarover een overeenkomst met het leger gesloten. Het bedrijf heeft dat woensdag meegedeeld.

Volgens het leger is het spel Rainbow Six, Rogue Spear zo realistisch, dat soldaten er mee kunnen leren vechten in stedelijke gebieden.
Link:
http://www.telegraaf.nl/digilink/teksten/digi.soldaten.six.rainbow.html

Hmmm, dan lijkt me OFP toch echt een betere oefening !
Toch :?

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Die komt uit het oostblok, dat willen de Amerikanen niet :P

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19
Eindelijk erkenning dacht ik zo. Ik vraag me trouwens wel elke keer af wat ze er nu nog realistischer aan kunnen maken...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 08:37 schreef Escobar het volgende:
Eindelijk erkenning dacht ik zo. Ik vraag me trouwens wel elke keer af wat ze er nu nog realistischer aan kunnen maken...
Stoelen maken met luchtgaatjes erin
Word je in je rug geschoten, komt er lucht uit je rug.
:)

Geuren misschien.
(lekker vris al die dooie om je heen)

Verwijderd

of netzoals in euro disney ( hunny, i shrunk the audience ) die schokjes bij je voeten. ik neem aan dat ze dat ook op andere plekken in de stoel kunnen maken? Kwam voor mij toch best realistisch over.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:22
Je zou sowieso ff kunnen kijken wat je allemaal toe kunt voegen aan zo'n spel, een ifeel muis misschien, enge muziek, om de druk van het moment op je te laten drukken, extra zwaar gemaakt enzo. Stoelen die inderdaad meebewegen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[topic=221301/1/25]

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

hmm toch maar eens rainbow six aanschaffen :)
ben ik tenminste voorbereid op WW3.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 09:39 schreef jordyb het volgende:

[..]

Stoelen maken met luchtgaatjes erin
Word je in je rug geschoten, komt er lucht uit je rug.
:)

Geuren misschien.
(lekker vris al die dooie om je heen)
Een stoel met een bassbox is al beschikbaar. Zodra je wordt geraakt krijg je van de speaker een flinker dreun.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sorry, ging iets niet helemaal goed, teveel schermen los...

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
jaaaahor, als dat zo is own ik in WW3 :P Kheb het echt lang gespeeld.. heeft dat toch nog zin gehad dus :)

dunno

• Bezulba
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

hmm vin het wel geinig ;) rainbow six is imho nog steeds de beste urban warfare game... ook al komt swat redelijk in de buurt. vooral de tactics verzinnen en je mensen bepaalde dingen tegelijk laten doen is cool

blup

• Kwistnix
  • Laatst online: 12:06
Als je echt realistische spelletjes wil, moet eerst die knullige muis+toetsenbord besturing overboord!

Verwijderd

Ze gebruikten ook Delta Force als militaire training d8 ik... :)

Verwijderd

Soldaat:,,Wanneer leren we bunny hoppen?'' :P

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
"Hij zag me door de muur!" :P

dunno

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:48

steveman

Comfortabel ten onder

Juich maar niet te hard. Als soldaten getraid kunnen worden met een computerspel, zullen er vast wel weer mensen beginnen te schreeuwen dit is het bewijs dat die computerspelletjes VEEEELS te agressief zijn.

Oh ja nog iets..
Op donderdag 06 september 2001 10:03 schreef _Sanniej_ het volgende:
of netzoals in euro disney ( hunny, i shrunk the audience ) die schokjes bij je voeten. ik neem aan dat ze dat ook op andere plekken in de stoel kunnen maken? Kwam voor mij toch best realistisch over.
Jij hebt absoluut GEEN schokjes gehad (al voelt het misschien wel zo) Wat voelde je wel? Nou iets dat trilt op een heeeeel hoge frequentie. Publiek electrocuteren is slecht voor je marketing...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

CHEATER!!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Op donderdag 06 september 2001 13:10 schreef Raven_ het volgende:
Ze gebruikten ook Delta Force als militaire training d8 ik... :)
Klopt, DF2 zou volgens mij gebruikt worden, maar ik heb er later nooit meer wat van gehoord.

Natuurlijk is dit EXTRA training :P Het zou niet best zijn als Rogue Spear een ECHT trainingsprogramma moest vervangen, dan konden we ons net zo goed meteen overgeven aan islamitische fundamentalisten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• The Will
  • Laatst online: 13:41
Op donderdag 06 september 2001 15:06 schreef steveman het volgende:
Juich maar niet te hard. Als soldaten getraid kunnen worden met een computerspel, zullen er vast wel weer mensen beginnen te schreeuwen dit is het bewijs dat die computerspelletjes VEEEELS te agressief zijn.

Oh ja nog iets..
[..]

Jij hebt absoluut GEEN schokjes gehad (al voelt het misschien wel zo) Wat voelde je wel? Nou iets dat trilt op een heeeeel hoge frequentie. Publiek electrocuteren is slecht voor je marketing...
Dan krijg je hunny, I electrocuted the audience :)

There is no magic.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Idd, je zal maar iemand hebben die daar gevoelig voor is ofzo. Of iemand's pacemaker die dan kortgesloten wordt :P :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Dit is echt wel prachtige reclame voor RB Six & voor Ubisoft.
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe een computerspel kan helpen als real combat training: leren mikken IRL kan je toch alleen IRL oefenen lijkt mij, en stategisch inzicht kan je beter krijgen door gewoon les te krijgen en met elkaar te oefenen.
Ik denk dat ik RB6 maar es ga installeren om eens te kijken hoe realistisch het wel is. (zie je wel: de reclame werkt al, alleen zullen ze aan mij niet veel verdienen >:))

• The Will
  • Laatst online: 13:41
Op donderdag 06 september 2001 16:40 schreef Captain Pervert het volgende:
Idd, je zal maar iemand hebben die daar gevoelig voor is ofzo. Of iemand's pacemaker die dan kortgesloten wordt :P :P
Wordt weer een schadeclaim van een paar miljoen, dat kunnen ze niet hebben

There is no magic.

Verwijderd

OPF is vet slecht man
Sluipend in de bosjes schiet een tank je zo neer... Normaal is dat nooit mogelijk... Zo zijn er nog wel veel meer onrealistische dingen...

Verwijderd

Het voelde als schokjes dan :)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Wat je voornamelijk moet aanleren is toch conditie, beheersen van angst, extreme situaties. Dat leer je toch echt niet mbv een pc. Ok, het is een leuk hulpmiddeltje bij het doornemen van tacktische / strategische beslissingen maar hoe je die real-life uitvoerd is imho toch wel iets anders.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

soldaat: "morgen leren we de rocket jumpt! ik ben benieuwd wathet inhoud."

• Hu9o
  • Laatst online: 10:59

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 06 september 2001 08:33 schreef zephyer het volgende:

[..]

Link:
http://www.telegraaf.nl/digilink/teksten/digi.soldaten.six.rainbow.html

Hmmm, dan lijkt me OFP toch echt een betere oefening !
Toch :?
Is niks nieuws, ze trainen al met spelletjes sinds Doom1 (8:>

Sterker nog, het was de Amerikaanse regering die opdracht heeft gegeven om een spelcomuter te ontwikkelen zodat de soldaten overal konden spelen. Onbewust wordt namelijk met het spelen van computer spellen je reactie vermogen verbeterd, en dat heeft weer voordeelen als je een vijand wil fraggen. :7
Nee Uncle Sam is toch nog net niet helemaal gek.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• steveman
  • Laatst online: 12:48

steveman

Comfortabel ten onder

Het is inderdaad typisch Uncle Sam style om met computer simulaties mensen dingen te leren.

Ook voor b.v. tankbemaningen zijn er al grote veldslagen in cyberspace bedacht. Om nog maar niet te spreken van het vliegende persooneel.

En oh ja, dat schok-verhaal.

Er is ook een soort arcadekastspelding waarin je tegen uncle fester (adams family) "schokken" moet incasseren, je houdt dan 2 metalen staven vast en die trillen dus op zo'n hoge frequentie, je ziet ze niet trillen, maar als je ze vastpakt voel je het des te meer!

Op braderien kom je misschien nog wel eens iemand tegen die een stand heeft bestaande uit een aquarium, een lading muntjes op de bodem en 2 electroden in een heel geconcentreerde zoutoplossing. Kijk dat zijn echte schokken van een laag vermogen. (je moet dan binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk geld zien te grijpen (of zolang je het vol kan houden >:) ))

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1