Als ik het emailadres van mijn Tweakers account wil wijzigen in een alias adres van Proton Pass (bv. xxx@passmail.net) krijg ik te zien dat dit emaildomein niet is toegestaan. Wat zijn dat nu weer voor fratsen? Of is dat een van de vele onhebbelijkheden waar IDG zo berucht om is? In het verleden was een alias van bv. Apple, Fastmail of Simplelogin geen probleem.
Vraag
Alle reacties
Dat domein staat op de blocklist. We zetten domeinen daar op als we misbruik constateren. Ik weet niet wat IDG is, maar die blocklist wordt door ons zelf beheerd.
Aangezien dit verder niet iets voor de redactie is, verplaats ik het topic.
Aangezien dit verder niet iets voor de redactie is, verplaats ik het topic.
Ik loop hier nu ook tegenaan. Vind het raar, want dit is dus een domein van Proton Pass en dat is een hele betrouwbare dienst. Jullie gaan toch ook niet gmail.com blokkeren als daar een adres misbruikt wordt?
Ik heb niet naar dit domein kunnen kijken dus beschouw mijn reactie als van een mede-user, in het algemeen: zou het vreemd zijn om een domein te blokkeren als een groot deel van het bezoek spam of oplichterij is? Ik zou denken van niet. Waar dan helaas de goeden onder de slechten kunnen lijden. Een Nigeriaans prins heeft moeite geld weg te geven, zegmaar.AgeOfPanic schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:12:
Ik loop hier nu ook tegenaan. Vind het raar, want dit is dus een domein van Proton Pass en dat is een hele betrouwbare dienst. Jullie gaan toch ook niet gmail.com blokkeren als daar een adres misbruikt wordt?
Gelukkig hebben we allemaal accounts van ISP/school/werk en is het simpel om een Gmail / Hotmail adres aan te maken.
En ja, in een grijs verleden toen er vooral misbruik van kwam was Gmail geblokkeerd. Nu niet meer.
[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 01-04-2025 23:11 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Mijn punt is nu dat je een functionaliteit van een betrouwbare partij blokkeert om spam bij de gebruiker te voorkomen. Dan moet het inderdaad zo zijn dat het massaal misbruikt wordt. Bovendien gebruik ik dit domein nu bij meerdere aanbieders en tot nu toe blokkeert alleen Tweakers dit.
Gratis e-mail diensten worden standaard misbruikt door (meestal) scammers. Het is gratis en kost amper een paar minuten om een account aan te maken.AgeOfPanic schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:22:
Mijn punt is nu dat je een functionaliteit van een betrouwbare partij blokkeert om spam bij de gebruiker te voorkomen. Dan moet het inderdaad zo zijn dat het massaal misbruikt wordt. Bovendien gebruik ik dit domein nu bij meerdere aanbieders en tot nu toe blokkeert alleen Tweakers dit.
Gmail is ook gratis. Vrijwel alle email aanbieders zijn dat. Ik heb geld betaald voor de Proton suite.Duke of Savage schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:44:
[...]
Gratis e-mail diensten worden standaard misbruikt door (meestal) scammers. Het is gratis en kost amper een paar minuten om een account aan te maken.
Dit is inderdaad wel heel vreemd. Juist op een site als Tweakers zou je verwachten dat de hide-my-email dienst van Proton niet geblokkeerd zou worden. Ik wil graag zo secure mogelijk browsen, daar hoort dus ook een uniek e-mail adres op iedere unieke website bij.
Kan deze blokkade a.u.b. verwijderd worden, dank jullie wel.
Kan deze blokkade a.u.b. verwijderd worden, dank jullie wel.
Helaas zijn dergelijke diensten ook relatief populair bij o.a. oplichters en onruststokers waar we ons platform graag tegen beschermen. We zetten domeinen op de blocklist als we misbruik constateren.Aiii schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:28:
Dit is inderdaad wel heel vreemd. Juist op een site als Tweakers zou je verwachten dat de hide-my-email dienst van Proton niet geblokkeerd zou worden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nogmaals. Proton is een gerespecteerd bedrijf waar relatief veel Tweakers gebruik van maken. Zeker in deze tijd waarin veel mensen onafhankelijk willen worden van Amerikaanse technologiebedrijven. Het is toch raar dat je nu in de armen van bedrijven als Google gedreven wordt of gedwongen wordt om je hoofdaccount van je proton mail te gebruiken om je te registreren? Bovendien zouden jullie nooit alle Gmail accounts blokkeren als oplichters en onruststokers gebruik maken van een Gmail adres, dus ik vind deze houding naar Proton toe erg vreemd.Bor schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:36:
[...]
Helaas zijn dergelijke diensten ook relatief populair bij o.a. oplichters en onruststokers waar we ons platform graag tegen beschermen. We zetten domeinen op de blocklist als we misbruik constateren.
[ Voor 3% gewijzigd door AgeOfPanic op 24-08-2025 17:08 ]
Het gaat ons niet om Proton zelf, en het besluit om het domein op de blocklist te zetten zegt ook niets over het respect dat we al dan niet hebben voor Proton. Het gaat er simpelweg om dat als we misbruik constateren, dat we daar tegen op moeten treden. We hebben dagelijks te maken met vervelende figuren, oplichters, etc, en als we veel last hebben van een bepaald domein dan gaan we dat op een gegeven moment blokkeren.
Het is gewoon mogelijk Proton te gebruiken. Het punt is helaas dat "hide-my-email" en temp e-mail diensten relatief veelvuldig worden gebruikt door overlast plegers, oplichters en ander gespuis vanwege de eigenschappen die een dergelijke dienst biedt. Het alternatief van een blokkade is het platform open laten staan voor (ook) de groep die minder goede bedoelingen heeft en dat doen we liever niet. Dit is een mes dat helaas aan twee kanten snijdt.AgeOfPanic schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:04:
[...]
Nogmaals. Proton is een gerespecteerd bedrijf waar relatief veel Tweakers gebruik van maken. Zeker in deze tijd waarin veel mensen onafhankelijk willen worden van Amerikaanse technologiebedrijven. Het is toch raar dat je nu in de armen van bedrijven als Google gedreven wordt of gedwongen wordt om je hoofdaccount van je proton mail te gebruiken om je te registreren? Bovendien zouden jullie nooit alle Gmail accounts blokkeren als oplichters en onruststokers gebruik maken van een Gmail adres, dus ik vind deze houding naar Proton toe erg vreemd.
Als je hier gebruik van wil maken, kan je dan niet iemand van de community dmmen die vervolgens je e-mailadres van je account verandert? Moet toch mogelijk wezen? Dan hoeft de blocklist niet aangepast en kunnen bewezen Tweakers toch een alias adres gebruiken.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Als je een betaald Proton account hebt kun je ook meerdere aliassen aanmaken en een nikszeggend email adres aanmaken voor tweakers en aanverwante zaken.AgeOfPanic schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:17:
[...]
Gmail is ook gratis. Vrijwel alle email aanbieders zijn dat. Ik heb geld betaald voor de Proton suite.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Dat klopt. Maar je hebt specifieke functionaliteit waardoor je voor elke site een apart adres kunt genereren. Daarom vind ik het zo gek dat die wel geblokt worden, maar de normale proton adressen niet. Ze zijn beide herleidbaar. En ook Gmail biedt de mogelijkheid om gratis adressen aan te maken of staat je toe om een alias aan te maken. Ik denk dus ook dat misbruik door de proton dienst gewoon sneller bestraft wordt. Misbruik vanuit Gmail wordt niet bestraft omdat zij een te grote speler zijn.evilution schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:28:
[...]
Als je een betaald Proton account hebt kun je ook meerdere aliassen aanmaken en een nikszeggend email adres aanmaken voor tweakers en aanverwante zaken.
Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. We doen zoals uitgelegd het nodige om misbruik tegen te gaan. De aanpak verschilt per situatie en om ongenode gasten als oplichters etc niet wijzer te maken dan nodig doen we daar verder geen uitspraken over.AgeOfPanic schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:43:
[...]
Ik denk dus ook dat misbruik door de proton dienst gewoon sneller bestraft wordt. Misbruik vanuit Gmail wordt niet bestraft omdat zij een te grote speler zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 25-08-2025 19:02 ]
Pagina: 1