Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb via mijn account van Enphase naast toegang tot mijn eigen systeem ook toegang tot twee andere systemen van familie. Mijne staat onderaan in de alfabetische lijst als ik op de Enphase website inlog.

Gisteren Homewizard gekoppeld aan mijn Enphase systeem en de gerapporteerde opbrengst was belachelijk hoog. Bleek dat niet de opbrengst van mijn eigen systeem te zijn, maar die bovenaan in de lijst.

Iemand vergelijkbare ervaringen en een oplossing? Heb Enphase opnieuw gekoppeld met de hoop een lokatie te kunnen selecteren (een stap die ik dan gisteren over het hoofd zou hebben gezien) maar dat hielp niets.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemP22
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:32
edgarv schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:55:
Ik heb via mijn account van Enphase naast toegang tot mijn eigen systeem ook toegang tot twee andere systemen van familie. Mijne staat onderaan in de alfabetische lijst als ik op de Enphase website inlog.

Gisteren Homewizard gekoppeld aan mijn Enphase systeem en de gerapporteerde opbrengst was belachelijk hoog. Bleek dat niet de opbrengst van mijn eigen systeem te zijn, maar die bovenaan in de lijst.

Iemand vergelijkbare ervaringen en een oplossing? Heb Enphase opnieuw gekoppeld met de hoop een lokatie te kunnen selecteren (een stap die ik dan gisteren over het hoofd zou hebben gezien) maar dat hielp niets.
Ja, een beetje knullig van Homewizard. Naast je inlog, zou je op zn mindst nog het gateway nummer moet kunnen selecteren.
Daar ik een installateursaccount heb van Enphase pakte die bij ook de bovenste uit de lijst.
Ik had nog een priveaccount waarbij ik alleen mn eigen installatie toegang heb.
Mogelijk kun je een installateursaccount aanmaken, waarbij je toegang verschaft tot de externe installaties. Met je priveaccount zou je het dan zo in moeten stellen dat je alleen toegang hebt tot je eigen systeem.
In het grote Enphase topic staat bij de TS wel beschreven hoe je zo’n installateursaccount maakt.
Het grote Enphase topic//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb inderdaad nog een extra account met alleen mijn eigen systeem aangemaakt. Dat was een snelle workaround.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF