Deur naar externe berging appartement?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 17:55
Mijn vraag:
Bij mijn nieuwbouw appartement hoort een berging. Deze is vanaf de galerij te bereiken en is daar afgesloten met een cilinderslot. Nu is het zo dat de achtermuur van mijn berging grenst aan een wand in mijn slaapkamer. Ik denk erover om een deur te maken in deze (metalstud) wand zodat ik deze berging ook binnendoor kan bereiken. Iemand hier ervaring mee of ideeën over? Draairichting deur of type deur? Mss ook sowieso een extra slot aan de binnenzijde van de ‘buitendeur’ van de berging maken om deze op die manier extra te beveiligen? Nu zit er een ‘gewoon’ 2* cilinder slot in.

Beste antwoord (via Vassque op 11-11-2023 15:24)

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:15
Normaalgesproken zijn de appartementen (woningen) in een complex aparte brandcompartimenten en staan los van de brandcompartimenten van de bergingen. Maar misschien begrijp ik jouw situatie niet goed.
Check anders de vergunningstekening bij de gemeente. Wijziging van het brandcompartiment is overigens vergunningsplichtig (naast de toestemming van de VvE).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de VVE hierover al geraadpleegd? We kunnen hier van alles gaan aandragen maar als de VVE "nee" zegt heb je daar helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zou dit in ieder geval even checken met de VVE, grote kans dat de buitenmuren van je appartement niet jouw eigendom zijn. Ook ivm zaken als brandveiligheid, een directe doorgang van de berging naar jouw appartement gaat daar op van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Je zou een volwaardige buitendeur kunnen plaatsen. Vraag wel toestemming aan VVE omdat het weliswaar wel jouw appartement is, maar niet jouw muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou dat soort 'verbouwingen' toch maar eerst eens even met de VvE door gaan spreken. De bergingen hebben vaak alleen op papier een koppeling met een bewoner (en zijn dus niet gekoppeld aan een appartement). Ze kunnen onderling dus wisselen als dat noodzakelijk is.

Meestal wordt er tijdens de bouw ook een verdeling qua bergingen aangebracht waarmee dit soort vraagstellingen in de toekomst niet voor kunnen gaan komen.

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 11-11-2023 16:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:10
Mag je met oog op de brandveiligheid daar wel een deur plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Goeie reactie met oog op de haalbaarheid…Komend vanuit een eigen huis waar de buitenkant van de muren van mij zijn werkt dat dus anders bij een appartement met een VVE. De berging is echt wel van mij…de stroompunten lopen ook naar mijn eigen meterkast. En aangezien de buitenmuur van de slaapkamer dus mijn berging is en de buitenmuur van de berging mijn slaapkamer…is dat punt denk ik niet het probleem. Of heb ik alleen een ‘recht’ en geen eigenaarschap…
Qua brandveiligheid…het gebouw is idd opgedeeld in verschillende brandcompartimenten. Wil absoluut geen toestanden achteraf met de verzekering qua aansprakelijkheid natuurlijk. Dacht eigenlijk dat een dunne metalstud wand niet echt als brandwerende wand kan worden gerekend?

[ Voor 7% gewijzigd door Vassque op 11-11-2023 14:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:15
Normaalgesproken zijn de appartementen (woningen) in een complex aparte brandcompartimenten en staan los van de brandcompartimenten van de bergingen. Maar misschien begrijp ik jouw situatie niet goed.
Check anders de vergunningstekening bij de gemeente. Wijziging van het brandcompartiment is overigens vergunningsplichtig (naast de toestemming van de VvE).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassque
Ok…ik ga er beter eerst maar eens in wonen en wennen aan een ‘schuurtje’ waar ik in ieder geval heen kan zonder nat te worden ;-). Het klinkt veelomvattender dan ik dacht en daarvoor moet er meer noodzaak dan ‘gemak’ zijn.
Dank jullie allen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:53
Als eigenaar heb je het exclusieve gebruiksrecht van een stukje lucht (de woonruimte) De buitengevels e.d. zijn van de VvE. Voor dit soort wijzigingen moet je toestemming van de VvE hebben.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 20:32
De “simpele” metalstud wand is hoogstwaarschijnlijk een onderdeel van de brandscheidingen en uitgevoerd in 60 minuten uitvoering.
Je bent geen eigenaar van de berging en woning maar hebt het appartementsrecht gekocht waarbij je gedeeld eigenaar bent van het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassque
Dank voor de input, het is me duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:06
mss mag het als er een brand werende deur wordt geplaatst.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Pagina: 1