Versnel je seti client!

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
toen ik een beetje zat rond te snuffelen op het TA-forum zag ik dat zij een linkje hadden naar een van de grotere teams, namelijk DSL Reports.

Het komt er op neer dat wanneer je win98 of winME draait, je seti-output zo'n 10% kan stijgen als je 2 clients naast elkaar op 1 processor draait! :P

bron: DSL Reports

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is er ook zo'n tip voor Windows 2000 of Windows XP?

Virussen? Scan ze hier!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Ik weet niet wat er in dat draadje staat maar er is al langer bekend dat er in de seti client een soort rem zit. als je een hele snelle processor heb zal de client na een tijdje, als hij wat verder in de WU zit, even halt houden. Hij staat dan niks te doen. Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat het een soort race wordt om steeds snellere machines te kopen alleen maar om sneller WU af te hebben en zo hoger in de stats te komen. En als tweede reden zijn ze bang om daar alle WU te raken voordat ze nieuwe data hebben van de schotel.

Als je dus twee clients naast elkaar draait, maakt de twwede client gebruik van de cycles van de eerste als de eerste even staat te wachten.

(en daarom doe ik niet actief mee met seti)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• KifArU
  • Niet online
Met seti-driver kun je heel makkelijk instellen hoeveel clients er naast elkaar moeten draaien. (eigenlijk bedoeld voor multi-cpu machines)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 08:47 schreef KifArU het volgende:
Met seti-driver kun je heel makkelijk instellen hoeveel clients er naast elkaar moeten draaien. (eigenlijk bedoeld voor multi-cpu machines)
ah tnx! beetje hulp van de concurrentie :P ;)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
zal eens ff kijken of dat echt werkt

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Misschien een beetje off-topic; Maar ik heb het idee dat je ook in beperkte mate ongestraft ECCp naast Genome@home kunt doen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Zou het dan helpen om met setidriver op een dual systeem 3 WU's tegelijk te laten draaien :? want dan zoektie vanzelf uit wat de snelste manier is om die 3 WU's af te handelen.

Dit zou wel beter zijn voor de output van DPC-S@H :) als iedereen ongeveer 10% meer snelheid zou hebben.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 08:13 schreef Sequence het volgende:
toen ik een beetje zat rond te snuffelen op het TA-forum zag ik dat zij een linkje hadden naar een van de grotere teams, namelijk DSL Reports.

Het komt er op neer dat wanneer je win98 of winME draait, je seti-output zo'n 10% kan stijgen als je 2 clients naast elkaar op 1 processor draait! :P

bron: DSL Reports
Waar haal je die 10% vandaan? Ik zie gemiddelde verbeteringen van respectievelijk 2.02%, 2.88% en 4.87%. Wat meer effect heeft is het overstappen van Win9x/ME naar bijvoorbeeld Win2k volgens die tabellen. Toch maar 's overwegen dan ;)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op donderdag 06 september 2001 08:29 schreef stappel_ het volgende:
Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat het een soort race wordt om steeds snellere machines te kopen alleen maar om sneller WU af te hebben en zo hoger in de stats te komen. En als tweede reden zijn ze bang om daar alle WU te raken voordat ze nieuwe data hebben van de schotel.
Wat een rare bedoeling? Dus in plaats van de results 2 keer op te sturen (OGR, G@H) krijg je bij SETI gewoon de data dubbel? En een soort race? Het is toch een race?

Ik vind het idee van SETI nog steeds leuk, maar de uitvoering komt met het verschijnen van steeds meer distr. computing projecten wel een beetje knullig over |:(

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
stond in het TA-topic.. :)

Mr_Atheist:>> heb je dat al geprobeerd? klinkt wel lachen!
Pagina: 1