IExpress en “false positive” en bat-file compiler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb voor het compileren van een .bat file IExpress van Windows gebruikt maar krijg in een aantal gevallen “false positive” meldingen van mijn virus-scanner (F-Secure) dus dat schiet niet echt op.

Nu ben ik opzoek gegaan naar een goed en betrouwbare .bat file compiler.
Zo kwam ik er één tegen genaamd "Quick Batch File Compiler", website https://www.abyssmedia.com/quickbfc/.

Is er iemand op dit forum die ervaringen heeft met "Quick Batch File Compiler" en/of misschien een ander alternatief kent?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:22

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Daby schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:07:
Ik heb voor het compileren van een .bat file IExpress van Windows gebruikt maar krijg in een aantal gevallen “false positive” meldingen van mijn virus-scanner (F-Secure) dus dat schiet niet echt op.

Nu ben ik opzoek gegaan naar een goed en betrouwbare .bat file compiler.
Zo kwam ik er één tegen genaamd "Quick Batch File Compiler", website https://www.abyssmedia.com/quickbfc/.

Is er iemand op dit forum die ervaringen heeft met "Quick Batch File Compiler" en/of misschien een ander alternatief kent?
Geen ervaring met batch compilers, maar kan je het bestand niet gewoon uitsluiten van detectie?

En tenzij je een bestand maakt om het te delen zou ik niet weten waarom je er een exe van zou willen maken.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daby
m-vw schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:54:

Geen ervaring met batch compilers, maar kan je het bestand niet gewoon uitsluiten van detectie?
Ja dat zou ik kunnen doen ware het niet dat ik een bepaalde procedure in een batch script op een usb stick uitvoer op verschillende PC's die ik wil beschermen tegen misbruik.

Volgens de makers van "Quick Batch File Compiler" wordt het batch script versleuteld en maakt het gecompileerde programma geen gebruik van de users temp directory, dit in tegenstelling tot het programma IExpress van Microsoft welke het bat programma letterlijk uitvoerd in een map van de temp directory.

Ik heb zelf geen offline c-compiler helaas (ben er wel naar op zoek) en te weinig ervaring daaarmee maar wel redelijk wat kennis over batch-scripts dus daarom leek me dit een oplossing, dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor gevallen waar individuele uitsluiting niet de bedoeling is, lijkt een batch compiler me juist geen goed idee. Sowieso is batch verouderd. Hanteer een powershell-script zonder compiler. Of desnoods een .bat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daby
[b]F_J_K in "IExprees en “false positive” en bat-file compiler"
Hanteer een powershell-script zonder compiler. Of desnoods een .bat.
Via een Powershell script lost mijn vraagstuk niet op.
Dan zal ik me moeten verdiepen in de script taal en dan nog nog moeten compileren, dus is dat op dit moment geen optie voor mij.
Het gaat er in mijn geval niet om of een bat file (als basis) verouderd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:47
Maar waar komt de noodzaak vandaan om de boel te compileren?
Sowieso is batch interpreted dus het zal altijd één of andere wrapper zijn die om je batchfile heen gaat zitten (het zal niet compilen naar bv machine code waardoor AV software die goed werkt hier alsnog over zou moeten struikelen).

Offline C compilers zijn vrij makkelijk te vinden (en anders kun je altijd nog een C++ compiler pakken lijkt mij)

[ Voor 9% gewijzigd door Killah_Priest op 14-11-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daby
Killah_Priest schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:24:
Offline C compilers zijn vrij makkelijk te vinden (en anders kun je altijd nog een C++ compiler pakken lijkt mij)
Misschien ligt het aan mij maar ik kan ze niet vinden,
als u er een weet hou ik me ten zeerste aanbevolen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

C is zachtgezegd lastiger aan te leren dan powershell. Zou ik in dit geval erg niet aan beginnen. De boodschap was dat als compileren nodig is, batch (of een andere scripttaal) gebruiken niet voor de hand ligt. En als batch de juiste weg is, is compileren dat weer niet. Onder andere vanwege wat je nu merkt: malwarescanners.

Dat zal ook een reden zijn dat er hier geen ervaring wordt genoemd.

Kan je misschien de vraag achter de vraag benoemen? Dan kunnen we meedenken.

Anders is het waarschijnlijk 'simpelweg' wat compilers proberen. De meeste hebben, als ik Google mag geloven, wel testversies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daby
F_J_K schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:59:
C is zachtgezegd lastiger aan te leren dan powershell. Zou ik in dit geval erg niet aan beginnen.
Ik ben niet onbekend met C, heb er ooit in geprogrammeerd, maar dat is lang geleden.Het is de basis van veel andere compilers zoals bijvoorbeeld DataFlex.
Had thuis een compiler, naar ik meen was dat Latttice C compiler ..
Dus ik ben wel geintresseerd in een offline C-compiler ...
De boodschap was dat als compileren nodig is, batch (of een andere scripttaal) gebruiken niet voor de hand ligt. En als batch de juiste weg is, is compileren dat weer niet. Onder andere vanwege wat je nu merkt: malwarescanners.

Dat zal ook een reden zijn dat er hier geen ervaring wordt genoemd.
Dat begrijp ik nu.
Kan je misschien de vraag achter de vraag benoemen? Dan kunnen we meedenken.

Anders is het waarschijnlijk 'simpelweg' wat compilers proberen. De meeste hebben, als ik Google mag geloven, wel testversies.
Dat is dus zoals ik al schreef omdat ik het script op een USB stick uitvoer en het wil beschermen tegen misbruik.
Dus ik zal verder zoeken, maar bedankt voor het support,
en als iemand nog die offline C-compiler kan vinden houd ik me dus aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:47
Daby schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:43:
[...]

Misschien ligt het aan mij maar ik kan ze niet vinden,
als u er een weet hou ik me ten zeerste aanbevolen!!
Installeer Visual Studio (community versie is voldoende), kies de juiste optionele onderdelen en je kunt met cl.exe zowel C als C++ code compilen.

https://learn.microsoft.c...ommand-line?view=msvc-170 heeft een uitleg.

Maar zoals hiervoor gezegd: C aanleren is wel even wat lastiger als Powershell (basis Powershell heb je binnen een paar dagen onder de knie en PS is toch wel de weg vooruit ipv Batch.. als ik een collega bij mij zou betrappen op het gebruiken van batch ipv Powershell dan zou deze hier op aanspreken, anno 2023 hoor je het gewoon niet meer te gebruiken, tenzij je op legacy meuk werkt)
Pagina: 1