Krijg Windows 10 maar niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbedoeske3
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 09:24
Ik probeer een nieuwe installatie van windows 10 pro op een HP 8200 Elite serie Ultra-Slim desktopcomputer met een ssd schijf van kingston 240 gb. Echter krijg ik steeds de melding "De opstartconfiguratie van de computer kan niet worden bijgewerkt. De installatie kan niet doorgaan." Heb de schijf compleet geformateerd onder linux met Gparted, maar blijf deze melding krijgen. Installeren doe ik met een usb stick waarop de laatste versie van windows 10. De De stick is gemaakt met het installatie progje van Windows zelf. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Schijf niet formatteren met gparted, enkel compleet leeg maken. Formatteren kan de installer prima zelf. Heb je de bios al eens helemaal naar default gezet, zit verder geen wachtwoord of beveiliging op (heb je soms bij voormalige zakelijke pc's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij de setup een command prompt openen met Shift-F10 (als je op het beginscherm zit). Vanuit daar diskpart starten. Met 'list disk' het nummer van je harddisk achterhalen. Dan 'select disk <nummer>' (waarschijnlijk 0), gevolgd door een 'clean'. Vervolgens rebooten en dan zou het wel moeten werken :)

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 11-11-2023 09:20 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Je kan ook vanuit de Windows setup alle partities verwijderen, de installer zal dan zelf de juiste partities aanmaken.

Mogelijk staat er in de Bios een boot/MBR schrijf beveiliging aan waardoor Windows de configuratie niet kan voltooien?
Bios naar default zou dat dan moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbedoeske3
Oke bedankt allen ga hier mee aan de slag, heb de installer ook al laten partiitioneren maar dat werkte ook niet, maar ga de andere tips nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbedoeske3
spone schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:19:
Bij de setup een command prompt openen met Shift-F10 (als je op het beginscherm zit). Vanuit daar diskpart starten. Met 'list disk' het nummer van je harddisk achterhalen. Dan 'select disk <nummer>' (waarschijnlijk 0), gevolgd door een 'clean'. Vervolgens rebooten en dan zou het wel moeten werken :)
Ook dit werkt niet, zal het nog even met een bios reset proberen. Wat wel vreemd is er zit een andere ssd schijf in met een engelstalige windows lite. Ik wil er dus gewoon een andere ssd inzetten met een legale Windows 10 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Idem hier. Maar dan win11..

Blijkbaar een corrupt systeem, en de BitLocker nog op de ssd maakt een installatie momenteel onmogelijk..

Mijn foutcode is : schijf beveiligd tegen schrijven.

Morgen ga ik even kijken of ik daar een oplossing voor vind, laat het dan wel weten hoe ik schijf weer toegankelijk heb gekregen.

bij mij lijkt het een overleden ssd te zijn.. daarom ging mijn install niet door.

[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 12-11-2023 16:37 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
jack zomer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:50:
bij mij lijkt het een overleden ssd te zijn.. daarom ging mijn install niet door.
Formatteren zou mogelijk moeten zijn met een versleutelde drive.

Heb dit zelf ook een keer moeten doen omdat ik niet in de gaten had dat Windows 11 automatisch device encryption aanzet (zonder enige notificatie) zodra je de TPM activeert en Secure Boot aanzet in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
NLxAROSA schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:02:
[...]

Formatteren zou mogelijk moeten zijn met een versleutelde drive.
ik denk het ook. tenminste ik weet zeker dat ik het voorheen gedaan heb.
maar bij mij blijkt het de ssd te zijn. is gebriktt door een bug in de firmware.
samsung kwaaltje

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1