Marktplaats pakketje bij mijn oude huisadres aangeboden

Pagina: 1
Acties:
  • 9.837 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:48
Mijn vraag

Ik heb een deal gemaakt op Marktplaats.nl (hierna MP) en via het betaalsysteem binnen MP betaald incl porto en 40cent kosten. Ik heb mijn adres doorgegeven aan de verkoper die het pakketje woensdag direct verstuurd had en zou vrijdag worden afgeleverd. helaas geen pakketje ontvangen. Toen ik bij PostNL ging kijken zag ik tot mijn schrik mijn oude adres staan en dat het pakketje retour afzender is gegaan. Ik zocht de fout bij mezelf en wilde meteen mijn adres aanpassen bij MP alwaar ik wel mijn juiste postcode zag staan maar geen adres. Na contact te hebben opgenomen met MP bleek dat MP geen adressen opslaat en dat ik bij PostNL moest gaan navragen. Dat heb ik via Twitter gedaan, maar nog geen antwoord gehad. Ik ben verder gaan zoeken omdat ik niet verwacht dat de fout bij PostNL zit. Voor het betaaltraject blijkt nog een derde partij actief te zijn n.l. online paymentplatform . Ik bleek hier een account te hebben, maar daar zag ik geen adresinformatie wel mijn e-mailadres en mijn telefoonnummer.

Wanneer ik inlog bij postNL zie ik het pakketje er wel bijstaan ondanks het onjuiste adres.

Schiet mij maar lek.
  • Waar komt mijn oude adres ergens vandaan? Na mijn verhuizing jaar geleden heb ik allerlei plaatsen mijn adressen aangepast, zoals postNL.
  • Hoe kan het zijn dat ik het pakketje met het foute adres wel bij "Mijn zendingen" zie staan bij PostNL[/i]

last but not least hoe krijg ik asap mijn pakketje? Als ik nu kijk zie ik dat PostNL het vandaag weer gaat aanbieden op mijn oude adres.

[ Voor 0% gewijzigd door pandit op 11-11-2023 00:56 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Waar je gegevens vandaan komt geen idee.
Maar je pakket kan je misschien naar een afhaalpunt laten versturen, dat kan je middels de postnl app doen als het goed is en goed gaat, want je moet eigenlijk wel een account hebben die gekoppeld staat aan het ontvangende adres.
Maar probeer het eens.
En hopen dat je niet te ver weg woont dan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:19
Als je via een betaalverzoek van marktplaats betaalt, staat daar je adres automatisch in. Zeker ook wanneer je er van de verzendlabels via marktplaats gebruik gemaakt wordt.
Dus mp slaat wel degelijk je adresgegevens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 17:02
PostNL gebruikt je e-mailadres om de bestelling in de PostNL app weer te geven.
Dat verklaart waarom je nu je pakketje te zien krijgt.

Retour betekent dus dat pakketje weer bij de afzender wordt afgegeven.
Daar navragen of dat al is gebeurd en dan je juiste adres doorgeven.

[ Voor 34% gewijzigd door Tartarus op 11-11-2023 06:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 14:07

VW-Arjan

★★★★★

Kun je niet in de postel app aangeven dat je op een ander adres wilt afleveren?
Kun je daarna op je gemak uitzoeken hoe het fout kon gaan.

Overigens, heb je aan de verkoper wel je juiste adres doorgegeven?
Als die er Straat 1, 1234AA opzet. Dan kan het toch niet dat het op Anderestraat 12, 4321 aankomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk dat je de meeste kans hebt om het uit te vinden door de verkoper te contacten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

St@m

@ Your Service

pandit schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:55:
Mijn vraag

Ik heb een deal gemaakt op Marktplaats.nl (hierna MP) en via het betaalsysteem binnen MP betaald incl porto en 40cent kosten.
Je hebt dus betaald via een betaalverzoek. Is dit inclusief of exclusief verzendkosten geweest?
Ik heb mijn adres doorgegeven aan de verkoper
Hiermee impliceer je dat het exclusief verzendkosten is geweest, waarom zou je anders nog je adres doorgeven? Je adres is anders namelijk al gekoppeld aan het verzendlabel. Via het platform dat je al gevonden hebt, maar dat kan ik nu niet verifiëren, kan niet inloggen.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 11-11-2023 11:18 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:13
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:11:
[...]

Je hebt dus betaald via een betaalverzoek. Is dit inclusief of exclusief verzendkosten geweest?

[...]

Hiermee impliceer je dat het exclusief verzendkosten is geweest, waarom zou je anders nog je adres doorgeven? Je adres is anders namelijk al gekoppeld aan het verzendlabel. Via het platform dat je al gevonden hebt.
nee dat hoeft niet
je kan prima als extra zekerheid zijn adres geven. dat doe ik ook wel eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:13:
[...]

nee dat hoeft niet
je kan prima als extra zekerheid zijn adres geven. dat doe ik ook wel eens.
Waarom? Dat heeft geen zin, die adreslabels worden automatisch gegenereerd. Mensen doen dat bij mij ook wel eens, ook wel eens gehad dat het naar een ander adres moet. Tja.. jammer joh, zorg maar dat je je administratie op orde hebt, gewoon opnieuw betalen voor de verzendkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 11-11-2023 11:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:14:
[...]

Waarom? Dat heeft geen zin, die adreslabels worden automatisch gegenereerd. Mensen doen dat bij mij ook wel eens, ook wel eens gehad dat het naar een ander adres moet. Tja.. jammer joh, zorg maar dat je je administratie op orde hebt, gewoon opnieuw betalen voor de verzendkosten.
omdat niet iedereen via marktplaatsbetaling doet(en die 40 cent mij niet boeien), en daarom ik het direct bij goedkeuring geef zodat we niet nog extra tijd kwijt zijn aan heen en weer berichten.

en ja het kan een ander adres zijn. als jij hem dan alsnog naar een ander stuurt hou jij je niet aan de overeenkomst en zal je hem op eigen kosten weer moeten versturen had je maar moeten opletten bij het aanmaken van een verzendlabel.

Maar goed het hangt heel erg af van de afspraken die zijn gemaakt. en daarom zou ik zelf voor de gulle middeweg kiezen en 50/50 van de verzendkosten betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:28:
[...]

omdat niet iedereen via marktplaatsbetaling doet(en die 40 cent mij niet boeien), en daarom ik het direct bij goedkeuring geef zodat we niet nog extra tijd kwijt zijn aan heen en weer berichten.

en ja het kan een ander adres zijn. als jij hem dan alsnog naar een ander stuurt hou jij je niet aan de overeenkomst en zal je hem op eigen kosten weer moeten versturen had je maar moeten opletten bij het aanmaken van een verzendlabel.

Maar goed het hangt heel erg af van de afspraken die zijn gemaakt. en daarom zou ik zelf voor de gulle middeweg kiezen en 50/50 van de verzendkosten betalen.
Ik denk dat je het principe niet helemaal begrijpt. Als je via een betaalverzoek betaald en daarbij ook het verzendlabel regelt is dat het adres wat op het verzendlabel staat, waar de barcode op gemaakt is enz. Dat wordt automatisch gegenereerd op basis van het adres wat de koper dus de TS heeft aangegeven.

Dus nee, het heeft geen zin om een ander adres te sturen als koper als je via een betaalverzoek betaald inclusief verzendkosten. Dus nee 50/50 is geen goed advies. Het advies aan de TS moet zijn dat ie zo snel mogelijk de adresgegevens aanpast en vraagt of de verkoper het opnieuw wilt sturen naar het goede adres. Uiteraard moet daarvoor opnieuw betaald worden. De verkoper treft hier geen enkele blaam.

Op MP heb je zelf ooit ergens een adres ingevoerd, dit doe je volgens mij als je gebruik wilt maken van de betaalverzoekfunctionaliteit van marktplaats. Dat adres wordt dus gebruikt bij het genereren van adreslabels. Je moet zelf zorgen dat je adres juist is. Zelfde geldt aan de andere kant voor het rekeningnummer. Die heb je zelf ingevoerd, als je nu een ander rekeningnummer hebt, dan komt het geld dus nooit aan op je rekening.. maar dat is dan natuurlijk nooit de schuld van de koper (of marktplaats) maar van je eigen achterstallige administratie.

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 11-11-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:48
Bedankt voor alle reacties, ik heb idd iets gekocht incl verzendkosten en 40 cent. betaling loopt via een derde partij alwaar ik ook geen adresgegevens kon vinden.
Achteraf had ik kunnen zien dat het oude adres niet klopte, maar niet op gelet. Wat nog steeds in nevelen is gehuld waar mijn adresgegevens vandaan komen, zeg maar voor de volgende keer. Logisch lijkt het me marktplaats, maar ik heb overal gezocht en alleen mijn postcode gevonden. Wat me wel opviel is dat de T&T code begint met 3SMKPL dus speciaal voor marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

pandit schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:24:
Bedankt voor alle reacties, ik heb idd iets gekocht incl verzendkosten en 40 cent. betaling loopt via een derde partij alwaar ik ook geen adresgegevens kon vinden.
Achteraf had ik kunnen zien dat het oude adres niet klopte, maar niet op gelet. Wat nog steeds in nevelen is gehuld waar mijn adresgegevens vandaan komen, zeg maar voor de volgende keer. Logisch lijkt het me marktplaats, maar ik heb overal gezocht en alleen mijn postcode gevonden. Wat me wel opviel is dat de T&T code begint met 3SMKPL dus speciaal voor marktplaats.
Als het goed is dus bij de partij die de betalingen regelt, maar kan ik niet voor je checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 19:32

bonzz.netninja

Niente baffi

henri86 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 06:47:
Als je via een betaalverzoek van marktplaats betaalt, staat daar je adres automatisch in. Zeker ook wanneer je er van de verzendlabels via marktplaats gebruik gemaakt wordt.
Dus mp slaat wel degelijk je adresgegevens op.
Dat kan net zo goed uit local storage komen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15
bonzz.netninja schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:29:
[...]

Dat kan net zo goed uit local storage komen
Ik volg niet helemaal wat je daarmee probeert te zeggen. Het moet toch vanaf de ene kant naar de andere kant, dus Marktplaats heeft, al dan niet tijdelijk, toegang tot die data.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:18:
[...]

Ik denk dat je het principe niet helemaal begrijpt. Als je via een betaalverzoek betaald en daarbij ook het verzendlabel regelt is dat het adres wat op het verzendlabel staat, waar de barcode op gemaakt is enz. Dat wordt automatisch gegenereerd op basis van het adres wat de koper dus de TS heeft aangegeven.

Dus nee, het heeft geen zin om een ander adres te sturen als koper als je via een betaalverzoek betaald inclusief verzendkosten. Dus nee 50/50 is geen goed advies. Het advies aan de TS moet zijn dat ie zo snel mogelijk de adresgegevens aanpast en vraagt of de verkoper het opnieuw wilt sturen naar het goede adres. Uiteraard moet daarvoor opnieuw betaald worden. De verkoper treft hier geen enkele blaam.

Op MP heb je zelf ooit ergens een adres ingevoerd, dit doe je volgens mij als je gebruik wilt maken van de betaalverzoekfunctionaliteit van marktplaats. Dat adres wordt dus gebruikt bij het genereren van adreslabels. Je moet zelf zorgen dat je adres juist is. Zelfde geldt aan de andere kant voor het rekeningnummer. Die heb je zelf ingevoerd, als je nu een ander rekeningnummer hebt, dan komt het geld dus nooit aan op je rekening.. maar dat is dan natuurlijk nooit de schuld van de koper (of marktplaats) maar van je eigen achterstallige administratie.
toon volledige bericht
ik begrijp het princiepe prima.

Het is eigenlijk heel simpel verkoper en koper zijn overeengekomen dat koper x euro betaald en verkoper zorgt er voor dat x product op AANGEGEVEN adres komt. dan is het ook aan de verkoper om te controleren dat het adres klopt.TS heeft zelf ook geen verzendlabel gemaakt en ook niet ingevoerd voor die transactie dus treft geen enkele blaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 19:32

bonzz.netninja

Niente baffi

Hahn schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:31:
[...]

Ik volg niet helemaal wat je daarmee probeert te zeggen. Het moet toch vanaf de ene kant naar de andere kant, dus Marktplaats heeft, al dan niet tijdelijk, toegang tot die data.
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet precies :) Maar volgens ts gaf MP aan geen adressen op te slaan van verzendingen, en dat kan zomaar wel degelijk kloppen als die prefill uit local storage komt. Dat vooral. Ik vraag mij trouwens wel af of MP toegang hoeft te hebben tot die gegevens. Het generen van verzendingen gaat direct via de API's van PostNL en DHL. MP doet daar niks mee en heeft daar denk ik ook geen eens zicht op.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:32:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel verkoper en koper zijn overeengekomen dat koper x euro betaald en verkoper zorgt er voor dat x product op AANGEGEVEN adres komt. dan is het ook aan de koper om te controleren dat het adres klopt.TS heeft zelf ook geen verzendlabel gemaakt en ook niet ingevoerd voor die transactie dus treft geen enkele blaam.
Je kent het principe dus overduidelijk niet. Meng je dan niet in de discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:37:
[...]

Je kent het principe dus overduidelijk niet. Meng je dan niet in de discussie.
ik ken het principe prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[...]

Het is eigenlijk heel simpel verkoper en koper zijn overeengekomen dat koper x euro betaald en verkoper zorgt er voor dat x product op AANGEGEVEN adres komt. dan is het ook aan de koper om te controleren dat het adres klopt.TS heeft zelf ook geen verzendlabel gemaakt en ook niet ingevoerd voor die transactie dus treft geen enkele blaam.
Koper en verkoper zijn overeen gekomen om de dienst "verzenden met PostNL via Marktplaats" te gebruiken. Zowel koper als verkoper hebben geen verzendlabel gemaakt, dit wordt door Marktplaats aangemaakt met adresgegevens ingevuld door de koper.

In dit proces betaal je als koper ook voor het verzendlabel. Verkoper kan het nu helemaal niet naar een ander adres opsturen, tenzij deze helemaal buiten het systeem van Marktplaats om gaat en zelf nogmaals betaald voor de verzendkosten. Dat is niet helemaal de bedoeling van een door de koper betaald verzendlabel toch? Als er kopersbescherming op deze koop zit is de verkoper dan trouwens sowieso de lul want hij heeft het pakket met dit verzendlabel nooit ingeleverd bij PostNL...

Het enige wat de verkoper had kunnen doen was nog even een berichtje sturen ter verificatie van het afwijkende adres, maar dit heeft koper zelf ook voorbij zien komen.

Het ontgaat me werkelijk waarom je denkt dat de verkoper hier enige blaam treft. Wat had deze moeten doen? Het door Marktplaats aangeleverde en door koper betaalde verzendlabel in de prullenbak gooien en zelf extra betalen omdat misschien niet het 2e, maar het 1e door koper aangeleverde adres de juiste is?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:02

QuattroNL

It is I.

[...]

Je spreekt jezelf wat tegen; TS ís namelijk de koper.
De koper (in dit geval dus TS) moet zijn adresgegevens goed invullen.
De verkoper maakt alleen de transactie klaar als er via een MP betaalverzoek betaald wordt. Alle gegevens komen van MP want daar heeft de koper zijn gegevens ingevuld. De verkoper heeft hier geen invloed op.

Als je zonder betaalverzoek de koop wilt sluiten dan gaat alles met de hand: rekeningnummer doorgeven, adres waar het naartoe moet enz. Dan worden die gegevens van MP niet gebruikt.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Xander schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:55:
[...]

Koper en verkoper zijn overeen gekomen om de dienst "verzenden met PostNL via Marktplaats" te gebruiken. Zowel koper als verkoper hebben geen verzendlabel gemaakt, dit wordt door Marktplaats aangemaakt met adresgegevens ingevuld door de koper.

In dit proces betaal je als koper ook voor het verzendlabel. Verkoper kan het nu helemaal niet naar een ander adres opsturen, tenzij deze helemaal buiten het systeem van Marktplaats om gaat en zelf nogmaals betaald voor de verzendkosten. Dat is niet helemaal de bedoeling van een door de koper betaald verzendlabel toch? Als er kopersbescherming op deze koop zit is de verkoper dan trouwens sowieso de lul want hij heeft het pakket met dit verzendlabel nooit ingeleverd bij PostNL...

Het enige wat de verkoper had kunnen doen was nog even een berichtje sturen ter verificatie van het afwijkende adres, maar dit heeft koper zelf ook voorbij zien komen.

Het ontgaat me werkelijk waarom je denkt dat de verkoper hier enige blaam treft. Wat had deze moeten doen? Het door Marktplaats aangeleverde en door koper betaalde verzendlabel in de prullenbak gooien en zelf extra betalen omdat misschien niet het 2e, maar het 1e door koper aangeleverde adres de juiste is?
toon volledige bericht
we weten eigenlijk ook niet helemaal zeker of er verzenden met PostNL via Marktplaats is overeengekomen. of gewoon verstuur naar ... en heeft koper omdat het makkelijk is marktplaats gebruikt.
en als het goed is staat er op het verzendlabel toch een adres dan had de verkoper dat kunnen zien en meer info kunnen vragen.

maar vandaar dat ik ook ging voor de 50/50 optie omdat beide partijen lagen te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
QuattroNL schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:18:
[...]

Je spreekt jezelf wat tegen; TS ís namelijk de koper.
De koper (in dit geval dus TS) moet zijn adresgegevens goed invullen.
De verkoper maakt alleen de transactie klaar als er via een MP betaalverzoek betaald wordt. Alle gegevens komen van MP want daar heeft de koper zijn gegevens ingevuld. De verkoper heeft hier geen invloed op.

Als je zonder betaalverzoek de koop wilt sluiten dan gaat alles met de hand: rekeningnummer doorgeven, adres waar het naartoe moet enz. Dan worden die gegevens van MP niet gebruikt.
heb het aangepast. en je kan via MP betaalverzoek ook aangeven dat geen gebruik wilt maken van hun verzendlabel dienst en dat het zelf regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:18:
[...]

we weten eigenlijk ook niet helemaal zeker of er verzenden met PostNL via Marktplaats is overeengekomen. of gewoon verstuur naar ... en heeft koper omdat het makkelijk is marktplaats gebruikt.
en als het goed is staat er op het verzendlabel toch een adres dan had de verkoper dat kunnen zien en meer info kunnen vragen.

maar vandaar dat ik ook ging voor de 50/50 optie omdat beide partijen lagen te slapen.
Zeker wel, dat was al vrij duidelijk uit de TS, maar hier is het nog eens bevestigd: pandit in "Marktplaats pakketje bij mijn oude huisadres aangeboden"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:02

QuattroNL

It is I.

loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:21:
[...]

heb het aangepast. en je kan via MP betaalverzoek ook aangeven dat geen gebruik wilt maken van hun verzendlabel dienst en dat het zelf regelt.
Klopt.
En ik zag net toen ik, als test, een betaalverzoek maakte (als verkoper) dat ik nergens de adresgegevens van de koper kan zien. Ik kan dus niks checken.
Ja, pas als bij het inleverpunt het verzendlabel geprint wordt maar dan ben je te laat.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:21:
[...]

Zeker wel, dat was al vrij duidelijk uit de TS, maar hier is het nog eens bevestigd: pandit in "Marktplaats pakketje bij mijn oude huisadres aangeboden"
ik zie dat niet dat ze overeen zijn gekomen dat het verzendlabel vanuit MP komt. alleen dat het bedrag inc verzendkosten is geweest. en hoe en met wie maakt voor sommige mensen niet uit.

ook typt TS hier een versimpelde versie van wat er gebreurt is. wil je het echt zeker weten dan moeten we de hele chat geschiedenis hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Je kan het adres wel checken, gewoon op het verzendlabel klikken zodra deze is aangemaakt.. maar dan nog.
loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:26:
[...]

ik zie dat niet dat ze overeen zijn gekomen dat het verzendlabel vanuit MP komt. alleen dat het bedrag inc verzendkosten is geweest. en hoe en met wie maakt voor sommige mensen niet uit.

ook typt TS hier een versimpelde versie van wat er gebreurt is. wil je het echt zeker weten dan moeten we de hele chat geschiedenis hebben.
Sorry man, het is echt gewoon overduidelijk en je blijft maar krampachtig zaken verdraaien zodat je in je hoofd ergens gelijk hebt. Je kent de functionaliteit blijkbaar niet goed genoeg, geeft verder niet. Ik vind het verder wel prima. Het is duidelijk wat er is gebeurd, TS heeft een fout gemaakt en kan dit oplossen door de verkoper te vragen het opnieuw te verzenden waar de TS logischerwijs opnieuw voor moet betalen.

[ Voor 80% gewijzigd door St@m op 11-11-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
QuattroNL schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:24:
[...]

Klopt.
En ik zag net toen ik, als test, een betaalverzoek maakte (als verkoper) dat ik nergens de adresgegevens van de koper kan zien. Ik kan dus niks checken.
Ja, pas als bij het inleverpunt het verzendlabel geprint wordt maar dan ben je te laat.
klopt maar je kan ook nergens in de instellingen je gegevens veranderen. alleen je postcode(zonder huisnummer) en dat wordt alleen gebruikt om een schatting te geven vanaf waar je iets verkoopt.
MP maakt het zelf ook niet echt makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pandit schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:24:
Hoe de betaling loopt is niet zo relevant, als ik bij een webwinkel iets koop loopt de betaling via ideal of mijn bank, maar die zijn daarmee nog geen partij in de goede uitvoering van de overeenkomst.

Als marktplaats dit hele gebeuren aanbiedt en de verzendlabels regelt zijn zij ook verantwoordelijk voor het proces om adressen in te voeren. Dus ik zou nog eens in je marktplaats-account zoeken of daar geen adres in staat. Zo nee, dan zou ik even met marktplaats contact opnemen over waarom zij denken dat het naar je oude adres moet, en hoe dat te wijzigen is. Of ze dat nou zelf opslaan, het van een derde partij ophalen, of uit "local storage" (wat niet zo zal zijn).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:26:
Je kan het adres wel checken, gewoon op het verzendlabel klikken zodra deze is aangemaakt.. maar dan nog.

[...]

Sorry man, het is echt gewoon overduidelijk en je blijft maar krampachtig zaken verdraaien zodat je in je hoofd ergens gelijk hebt. Je kent de functionaliteit blijkbaar niet goed genoeg, geeft verder niet. Ik vind het verder wel prima. Het is duidelijk wat er is gebeurd, TS heeft een fout gemaakt en kan dit oplossen door de verkoper te vragen het opnieuw te verzenden waar de TS logischerwijs opnieuw voor moet betalen.
ik blijft helemaal niet krampachtig zakenverdraaien ik zie alleen niet duidelijk dat TS gekozen heeft voor verzending via MP of dat verkoper dat heeft gedaan omdat het makkelijk is(is bij mij ook vaak genoeg gebeurt).en dat TS daarin is meegegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:34:
[...]

ik blijft helemaal niet krampachtig zakenverdraaien ik zie alleen niet duidelijk dat TS gekozen heeft voor verzending via MP of dat verkoper dat heeft gedaan omdat het makkelijk is(is bij mij ook vaak genoeg gebeurt).en dat TS daarin is meegegaan.
Het maakt niet uit, waarom snap je dit niet? Verkoper stuurt een betaalverzoek, of de koper, helemaal niet relevant. In dit betaalverzoek zit een adres waar het product heen moet en een rekeningnummer waar het geld heen moet. Het is aan beide partijen om de eigen administratie op orde te hebben. Waar en hoe je dat moet doen is voor deze casus niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:38:
[...]

Het maakt niet uit, waarom snap je dit niet? Verkoper stuurt een betaalverzoek, of de koper, helemaal niet relevant. In dit betaalverzoek zit een adres waar het product heen moet en een rekeningnummer waar het geld heen moet. Het is aan beide partijen om de eigen administratie op orde te hebben. Waar en hoe je dat moet doen is voor deze casus niet interessant.
wat er overeen gekomen is juist van belang. omdat dat de basis van de overeenkomst is. Waarin de afspraken staan die koper en verkoper met elkaar hebben gemaakt. Als daar een ander adres staat dan heeft de verkoper zich niet aan de overeenkomst gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

loki504 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:45:
[...]

wat er overeen gekomen is juist van belang. omdat dat de basis van de overeenkomst is. Waarin de afspraken staan die koper en verkoper met elkaar hebben gemaakt. Als daar een ander adres staat dan heeft de verkoper zich niet aan de overeenkomst gehouden.
Dit is dus wat ik bedoel met in je hoofd de boel goedpraten. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
St@m schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:47:
[...]

Dit is dus wat ik bedoel met in je hoofd de boel goedpraten. Succes ;)
dat heeft niets met in mijn hoofd de boel goedpraten.
Dat is namelijk de basis van elke overeenkomst en daar zal een rechter(als dit ooit tot een rechtzaak zal komen) naar kijken wat hebben beide partijen afgesproken.

dat jij vast blijft houden en ze hebben verzending via MP afgesproken is pas in je hoofd de boel goedpraten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
bwerg schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:34:
[...]

Hoe de betaling loopt is niet zo relevant, als ik bij een webwinkel iets koop loopt de betaling via ideal of mijn bank, maar die zijn daarmee nog geen partij in de goede uitvoering van de overeenkomst.

Als marktplaats dit hele gebeuren aanbiedt en de verzendlabels regelt zijn zij ook verantwoordelijk voor het proces om adressen in te voeren. Dus ik zou nog eens in je marktplaats-account zoeken of daar geen adres in staat. Zo nee, dan zou ik even met marktplaats contact opnemen over waarom zij denken dat het naar je oude adres moet, en hoe dat te wijzigen is. Of ze dat nou zelf opslaan, het van een derde partij ophalen, of uit "local storage" (wat niet zo zal zijn).
Dat is gedeeltelijk zo, als je met PayPal betaald dan kan de webshop de adres vanuit je PP account overnemen en op die manier heeft de betaalprovider er wel dergelijk mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:08
Als ik naar berichten ga kan ik mijn adres delen met een eventuele koper, denk dat ik dat ingevuld heb bij de eerste registratie ?

Waar staat mijn adres in Marktplaats?
De adresgegevens die je invult in Berichten komen niet openbaar te staan, ook niet bij je advertenties of je profiel op Marktplaats. Adresgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de verzending en eventuele retournering van het pakket.

Kan je je adres geven op Marktplaats?
Dat kan! We vragen je om eenmalig je adresgegevens in te vullen. Dit kun je doen via Berichten.

Maar kan nergens vinden hoe te wijzigen bij eventuele verhuizing.

Waarom moet ik mijn adres invullen bij Verzenden via Marktplaats
Wil je gebruik maken van Verzenden via Marktplaats? Dat kan! We vragen je om eenmalig je adresgegevens in te vullen. Dit kun je doen via Berichten. Maak je geen zorgen, de gegevens waar wij om vragen zijn niet zichtbaar voor andere gebruikers van Marktplaats.

Adresgegevens van jou als koper zijn nodig om het pakket naar de juiste plaats te sturen. Ook vragen we de adresgegevens van de verkoper, zodat het pakket kan worden teruggestuurd als het niet kan worden bezorgd of niet wordt afgehaald bij een afhaalpunt.
Waar moet ik op letten?
PostNL of DHL controleert of de combinatie van postcode en huisnummer klopt en vullen dit automatisch aan met de juiste straatnaam. Dit verkleint de kans op een fout adres.
Bij het gebruik van verzenden naar een DHL-afhaalpunt kan je, na het invullen van je adres, kiezen bij welk DHL punt je het pakket wilt afhalen.
Heb je al eerder een adres ingevuld? Controleer of dit juist is.
De adresgegevens die je invult in Berichten komen niet openbaar te staan, ook niet bij je advertenties of je profiel op Marktplaats. Adresgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de verzending en eventuele retournering van het pakket.
Bij het gebruikmaken van Verzenden via Marktplaats krijgen de brievenbus pakketten ook altijd een track & trace code zodat je je pakketje kan volgen.

Dus ik denk als je een ander adres invult bij verzenden het dan verandert wordt binnen mp, nog niet geprobeerd want heb geen ander adres.

[ Voor 55% gewijzigd door Toerq op 11-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

NicoHF schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:12:
[...]

Dat is gedeeltelijk zo, als je met PayPal betaald dan kan de webshop de adres vanuit je PP account overnemen en op die manier heeft de betaalprovider er wel dergelijk mee te maken.
Misschien dat ze er in technisch opzicht mee te maken hebben, maar als marktplaats zonder het te melden voor dat adres kiest en dat adres is fout dan hebben ze ook wel wat uit te leggen. Je betaalt ze voor een verzendlabel, dan zijn zij ook verantwoordelijk voor dat dat goed gebeurt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
NicoHF schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:12:
[...]

Sterker nog: Dan zal een slimme webshop het adres van Paypal overnemen. Niet verzenden naar het adres wat tijdens de Paypal transactie wordt ingevoerd betekent dat je een eventuele claim automatisch verliest.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene64
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb dus net hetzelfde probleem ondervonden.
Als je (via een browser) inlogt in je account. Ga naar berichten, selecteer een willekeurig bericht.
Onderin zie je dan een link, het locatie icoontje met daarnaast de tekst “deel adres”
Daar vond ik m’n oude adresgegevens , nieuwe toegevoegd, oude verwijderd!!!

In de app kan het dus ook, dan zie je alleen het locatie icoontje

[ Voor 26% gewijzigd door Rene64 op 26-11-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juastin!
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-04 21:21
Rene64 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:19:
Als je (via een browser) inlogt in je account. Ga naar berichten, selecteer een willekeurig bericht.
Onderin zie je dan een link, het locatie icoontje met daarnaast de tekst “deel adres”
Daar vond ik m’n oude adresgegevens , nieuwe toegevoegd, oude verwijderd!!!
Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n slecht systeem gezien voor het aanpassen van zoiets cruciaals. Zal me niks verbazen als veel meer mensen hier problemen mee hebbe gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na 4 maanden kicken met alleen een rant is niet de bedoeling. Ik doe dit topic dan ook op het.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.