Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvw
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-11-2023
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gaming laptop met een basis budget. Zo rond de 800 euro.

Nu heb ik er 2 gezien maar waarin het verschil het volgende is: de ene is een laptop met een i7 processor met een nvidia 3050 de andere is een laptop met i5 processor met een nvidia 4050.

Nu heb ik niet al te veel verstand van gaminglaptops en vraag ik me dus af wat het verschil is tussen de 2 hierboven benoemde laptops? En dan vooral hoe ik de verschillen zal ervaren.

Ik zal degene waar ik naar kijk ook even linken:

uitvoering: MSI Thin GF63 12UC-683NL

https://www.bol.com/nl/nl...ProductPageUrl#modal_open

Alvast bedankt voor de reactie en moeite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:59
De 4050 heeft 6gb vram ipv 4gb op de 3050 en is nieuwer, de prestaties zullen een stukje beter zijn dan de 3050 die een generatie ouder is. Daarnaast ondersteunt de 4050 dlss 3 wat een upgrade is van het ouder dlss 2 en wat helpt games vloeiender te laten draaien ook als de videokaart eigenlijk ontoereikend is.

De i5 of i7 zal weinig verschil uitmaken omdat met een videokaart als de xx50 serie de processor zelden de bottlenek in je systeem zal zijn voor gaming.

Mijn advies: Wacht tot black friday voor betere deals met een beetje mazzel kun je rond deze prijs een 3060 of zelfs 4060 scoren, kan dat echt niet neem dan de 4050.