Tweakjur schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:42:
Dat kan en mag je los zien, maar dat doe ik niet. Begrijp me goed: ik vermaak me echt prima met oorlogsshooters, maar het is natuurlijk een feit dat ze oorlogsgeweld romantiseren. Ik vind echt niet dat je dan moet denken ‘oh wow, ja nee dan beter niet spelen’, maar vind persoonlijk dat je je wel mag realiseren wat geweld zoals in de game te zien is, in de realiteit aanricht. Voor mij persoonlijk staat het misschien iets dichterbij dan voor een ander. Ik heb vrienden in Oekraïne, ken mensen die hun alles hebben moeten achterlaten en opnieuw hebben moeten beginnen door oorlog. Als ik op dinsdagmiddag bommen drop in CoD en een uurtje later op het journaal bebloede mensen zie door andere bommen, dan voel ik daar wel wat bij. Het gaf mij tijdens het spelen daarna toch wel een bijsmaak.
(...)
Ik vond het zelf belangrijk deze kanttekening te plaatsen omdat het mij bezighield in het reviewproces. Het doet verder niets af aan de game en niemand hoeft er een seconde minder Call of Duty om te spelen. We geven op Tweakers onze mening over producten en daarin zit altijd een stuk persoonlijkheid van de redacteur. Of in elk geval, in mijn content wel. We zijn geen robots die simpelweg feitjes op een rijtje zetten over een product. Is ook helemaal niet nodig imo.
Je kon ook gewoon naar je baas gaan en bedanken voor de eer om deze review te doen, omdat je hoofd er momenteel (emotioneel) niet naar staat.
Door dit soort morele / ideologische boodschappen op het einde van de video, wakker je daarmee morele / ideologische discussies aan op dit techplatform. Discussies waar geen einde aan gaat komen, de gemeenschap gaan verdelen, en waar niets mee wordt opgeschoten.
Overigens geven de FrontPage Mods op dat videoartikel ook een slechte beurt: Door reacties die het bestaan van die boodschap op het einde van de video afkeuren (onder andere vanwege hetzelfde wat ik eerder benoem), als "Ongewenst" te markeren.
Hierdoor blijken reacties die dit soort morele/ideologische boodschappen goedkeuren, on-topic te zijn? Dat is armoe troef. Een neutralere insteek van de moderatie was beter geweest.
Edit:
Lol, blijkbaar heb ik toch met deze reactie op iemands te lange tenen gestaan: na het posten van deze reactie hebben mijn laatste 5 FrontPage-reacties "toevallig" een lagere reactiescore gekregen door ± 6 nieuwe moderaties. Ondanks dat er ongemodereerde reacties om mijn reacties heen staan.
[
Voor 19% gewijzigd door
RoestVrijStaal op 12-11-2023 00:17
]