Ik heb hier deuren met Krepel beslag, waarmee haal ik de klink los? De klantenservice melde T20, maar die past niet. De schroef is zo klein dat ik hem helaas niet op de foto krijg.
Meestal zit er aan de onderkant een heel klein inbusboutje die je los moet draaien.
Maar ken dat beslag niet van jou, maak anders even foto's
Maar ken dat beslag niet van jou, maak anders even foto's
Heb je geen rozetten? Dan moetje die er eerst afhalen, aan de onderzijde zit een sleufje. Hier kan je hen met behulp van een platte schroevendraaier mee afwippen.
Achter dit rozet vind je dan de schroeven waarneer je de rest van het rozet en klink los kan schroeven.
Zoiets dus:
YouTube: Deurkruk (rozet) vervangen
Achter dit rozet vind je dan de schroeven waarneer je de rest van het rozet en klink los kan schroeven.
Zoiets dus:
YouTube: Deurkruk (rozet) vervangen
Het is een standaard nieuwbouw woningbouw binnendeur. Omdat de deurklink er voor zit en het gat zo klein, krijg ik deze niet goed op de foto.
Ik heb al met inbus en torx in allerhande maten geprobeerd
Ik heb al met inbus en torx in allerhande maten geprobeerd
Zonder foto blijft het toch een beetje gokken 
Kan je anders niet het model/type achterhalen en de installatiehandleiding online opzoeken? (of laten toesturen door de klantenservice)
Kan je anders niet het model/type achterhalen en de installatiehandleiding online opzoeken? (of laten toesturen door de klantenservice)
[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 13-11-2023 13:30 ]
Weet je zeker dat er een schroef is? Misschien is het een klem/veer-systeem net zoals bij Hoppe?
Kleine platte schroevendraaier erin, beetje verdraaien en tegelijk de klink losnemen.
Kleine platte schroevendraaier erin, beetje verdraaien en tegelijk de klink losnemen.
My favorite programming language is solder.
Exact mijn gedachtePuch-Maxi schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:36:
Weet je zeker dat er een schroef is? Misschien is het een klem/veer-systeem net zoals bij Hoppe?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Welke maat platte schroevendraaier zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Want een klein sleuteltje heb ik er niet bij.
Heb je niet ergens zo'n gratis / goedkoop setje 'horlogemakers schroevendraaiertjes'? Daar zit vast wel een passende variant in.torretje2012 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:16:
Welke maat platte schroevendraaier zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Want een klein sleuteltje heb ik er niet bij.
Én, is het inmiddels gelukt om de klink te demonteren?
Ja, met een zaag. Met veel foto's kwam ik er achter dat het een half rondje was die ik zou moeten draaien.Will_M schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:27:
Én, is het inmiddels gelukt om de klink te demonteren?
Pagina: 1