Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmeu
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-01 15:30
Ik ben op zoek naar een nieuwe 65 inch tv. De afstand tussen bank en tv is net geen 3 meter. De tv staat tegen een muur waar geen zonlicht op schijnt. Ik gebruik de tv voor gamen op ps5 en oudere consoles (scart is niet nodig), verder voornamelijk streamingsdiensten als Netflix, Disney etc. Reguliere tv heel sporadisch.

Ik zoek een?
TV 55" - 64"

Wat is je budget?
Ongeveer €800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
van links naar rechts op basis van gebruik:
Series en films - Sport - Gewone zenders - Gaming

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerst was ik aan het kijken naar een Oled scherm, maar deze lijkt mij toch buiten budget te vallen.
Als alternatief heb ik gevonden dat Full-array en miniled LED's ook zeker niet verkeerd zouden zijn.

Zelf had ik voorlopig volgende in gedachte:
- Hisense 65U79KQ (bij Coolblue voor €750) https://www.coolblue.be/n...hisense-65u79kq-2023.html
- Hisense 65U72KQ (bij Mediamarkt voor €750) https://www.mediamarkt.be...inch-65u72kq-2077790.html

Dit lijken mij 2 exacte kopieën van elkaar, maar kan het nergens met zekerheid vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou dit een goede tv kunnen zijn voor deze prijs?
Hij staat tevens aangekaart als miniled, maar als ik het aantal dimming zones bekijk lijkt het mij eerder full-array of ben ik hier verkeerd in?

[ Voor 5% gewijzigd door desmeu op 10-11-2023 20:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 15:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Op zich zegt het type led niet noodzakelijk iets over het aantal zones: Bij miniled zijn er vaak vele ledjes die een enkele zone verlichten, terwijl bij full-array een zone door een enkele grote led verlicht worden. Op de beeldkwaliteit heeft het weinig invloed, het is vooral dat de televisie dunner kan worden als miniled gebruikt wordt.

De televisies lijken mij gegeven het budget een redelijke keus. OLED is inderdaad buiten budget, als je terug gaat naar 55" kun je nog naar de CS kijken en wellicht hopen op een zwartevrijdagkorting. Alhoewel die voor €999 wellicht al op zijn laagst is. In 65" is OLED buiten bereik.

[ Voor 5% gewijzigd door dmantione op 11-11-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hoe donker is het in je kamer?
Hoe breed moeten de kijkhoeken zijn? (Hoe breed is de bank?
3 meter is niet echt ver, 65" vrij groot, waarom wil je dit formaat?
Dan nog dit: wil je smart functie van tv gebruiken of komt er een Chromecast achtig ding aan voor het smartgedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmeu
dmantione schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:53:
Op zich zegt het type led niet noodzakelijk iets over het aantal zones: Bij miniled zijn er vaak vele ledjes die een enkele zone verlichten, terwijl bij full-array een zone door een enkele grote led verlicht worden. Op de beeldkwaliteit heeft het weinig invloed, het is vooral dat de televisie dunner kan worden als miniled gebruikt wordt.

De televisies lijken mij gegeven het budget een redelijke keus. OLED is inderdaad buiten budget, als je terug gaat naar 55" kun je nog naar de CS kijken en wellicht hopen op een zwartevrijdagkorting. Alhoewel die voor €999 wellicht al op zijn laagst is. In 65" is OLED buiten bereik.
Dat verklaart al veel inderdaad wat die miniled betreft.
Ik zal voor die CS ook eens een aantal reviews bekijken en zien of het toch de meerprijs zou waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmeu
99ruud99 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:58:
Hoe donker is het in je kamer?
Hoe breed moeten de kijkhoeken zijn? (Hoe breed is de bank?
3 meter is niet echt ver, 65" vrij groot, waarom wil je dit formaat?
Dan nog dit: wil je smart functie van tv gebruiken of komt er een Chromecast achtig ding aan voor het smartgedeelte?
De TV komt te hangen in een kamer met 2 grote ramen (2,7m x 2,7m elks). De kamer is dus vrij goed belicht, echter komt er door een bovenstaand terras amper rechtstreekse zon binnen.

Een brede kijkhoek zou wel leuk zijn, maar dit vaalt misschien op te lossen door een kantelbare muurbeugel te bevestigen.

Die 3 meter kan ook nog 4m worden (hier is nog wat ruimte voor).
Zelf hebben we nu thuis een 49" formaat en als ik verhuis wil ik meteen een mooie upgrade aangezien ik deze al enige tijd relatief klein vind wanneer ik naar films en sport kijk.

Ik zou eerst eens willen testen hoe de smartfunctie van de TV zelf is, voldoet dit niet aan de verwachting koop ik inderdaad een 4k chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Niet aan beginnen.

De 65U79KQ biedt veel op het gebied van hardware echter heb je er niks aan doordat de aansturing waardeloos is/ er net optimaal gebruik van wordt gemaakt. O.a. beperkt contrast en helderheid.

Je kan beter iets meer uitgeven, zul je veel meer plezier van hebben. De genoemde LG CS is dan en goede keuze.
Pagina: 1