LG 55C7V panel blijft zwart -

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:32
Mijn vraag
Vandaag viel het panel van onze 55C7V ineens uit, en was er geen leven meer in te krijgen.
Na wat onderzoek zie ik dat de TV wel gewoon met WiFi verbind, en dat ik met de LG app wel gewoon de TV kan bedienen en alle geinstalleerde apps zie.
Er komt ook volgens mij ook geen geluid uit bij het selecteren van een app, dus het lijkt eerder een voedingsprobleem dan het een panel probleem is. Maar ze zeggen hier dat toen het beeld uitviel het geluid nog wel doorliep.

TV is een jaar of 7 oud, panel pas 3 jaar vanwege vervangen.

Verder de basis zaken al geprobeerd zoals alle kabels te verwijderen en de TV uur van de stroom af.
TV aangezet en de knop achterop een minuut ingedrukt gehouden.
Uit knop van de afstandsbediening minuut ingedrukt gehouden.

Zijn er nog tips die ik kan proberen, of hoe ik de TV een factory reset kan geven om in ieder geval all apps (en credentials) te wissen?

En iemand ervaring wat een voeding vervanging bij CE Repair kost? Panel weet ik, en daar kun je beter een nieuwe TV voor gaan halen...

[ Voor 4% gewijzigd door Mirx_NL op 10-11-2023 17:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:11
Is het niet waard, dan ben je al gauw ongeveer de helft kwijt aan kosten vergeleken met een nieuwe 55” LG OLED televisie kost, of je weer een LG wilt kopen is een andere vraag.

Als je een beetje handig bent, zo ingewikkeld is het niet, zou je zelf de main board kunnen vervangen en ben je voor > 200 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Net getest, ik heb op alle 3 de HDMI poorten die aangesloten waren nog audio.
Gewisseld tussen de inputs met de app.

Ben een beetje bang dat het straks gewoon een losse flat cable is ofzo, maar om daar 100 euro onderzoekskosten voor te moeten betalen.

3 jaar geleden onder garantie stond het volgende op de CE Repair factuur:
Gaat u niet akkoord met de totale reparatie kosten zonder coulance, dan worden de onderzoeks- (€37,50) plus voorrijkosten (€60,00) bij een onsite reparatie,in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Freshouttheoven schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:07:
Of je weer een LG wilt kopen is een andere vraag.
Tot nu toe zijn mijn ervaringen met geen enkele TV leverancier om over naar huis te schrijven sinds ik naar "platte" TV's ben gegaan.
Dus als ik ga vervangen wordt het waarschijnlijk wel weer gewoon een LG omdat die IMHO over het algemeen toch de beste prijs/functionaliteiten/kwaliteit verhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:11
Mirx_NL schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:24:
[...]

Tot nu toe zijn mijn ervaringen met geen enkele TV leverancier om over naar huis te schrijven sinds ik naar "platte" TV's ben gegaan.
Dus als ik ga vervangen wordt het waarschijnlijk wel weer gewoon een LG omdat die IMHO over het algemeen toch de beste prijs/functionaliteiten/kwaliteit verhouding heeft.
Platte televisies zijn vanaf 2009/ 2010 gangbaar, lijkt mij sterk dat je alle bekende ‘A’ merken al hebt gehad.

Er zijn namelijk wel degelijk merken die hun technische design en kwaliteit van componenten beter op orde hebben vergeleken met LG en Samsung. Daar zit deels de meerprijs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Freshouttheoven schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:43:
[...]

Platte televisies zijn vanaf 2009/ 2010 gangbaar, lijkt mij sterk dat je alle bekende ‘A’ merken al hebt gehad.

Er zijn namelijk wel degelijk merken die hun technische design en kwaliteit van componenten beter op orde hebben vergeleken met LG en Samsung. Daar zit deels de meerprijs in.
nee, daarom zeg ik ook "mijn ervaringen". En die zijn breder dan mijn persoonlijke collectie, want mag natuurlijk bij de gehele familie langs komen als er wat met de TV is.

En om die verder uit te specificeren, dat is dan

- Toshiba (een van de eerste leveranceirs met betaalbaar scherm met smalle randen van ~2cm)
- Sony (waar ik meer van verwacht had maarja waarschijnlijk veel verschil tussen de prijsklasses)
- Samsung (hele diverse line-up en problemen, met als topper een stuck pixel op 100% groen gevolgd door 2 vervangende schermen van CE Repair die DOA waren)
- LG

De LG heeft het eigenlijk het langste vol gehouden, los dat het scherm bij levering al meerdere defecte pixels had, maar uiteindelijk hele zones uitval had.
Het vervangende scherm had bij levering ook al diverse dode pixels, maar om eerlijk te zijn, dat zie je alleen als je er op let of heel dicht op zit.
Pagina: 1