Dolce Gusto cups zelf maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:03
Mensen, veel Tweakers functioneren niet als ze 's-morgens niet eerst een shot cafeïne in de vorm van een bak koffie naar binnen kunnen werken. Wat is jullie ervaring met het zelf cups vullen met vers gemalen koffie van Dolce Gusto?. Er zijn inderdaad wel een aantal mogelijkheden maar daarover verschillen de meningen nogal. Ik hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken.

Leonardus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
Klinkt imo erg onlogisch, wat is dan nog het verschil met een halfautomaat? Voordeel is dat je dan een betere kop koffie krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Die markt zal niet zo groot zijn lijkt me. Waarom dan niet gewoon een volledige koffiemachine gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Gezien het feit dat er herbruikbare cups te koop zijn en een aantal gebruikers hiervan aangeeft er uitermate tevreden mee te zijn zou je het uit kunnen proberen. Als het voor jou werkt dan heb je de kosten er zo uit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47

Aight!

'A toy robot...'

Wij hebben voor de nespresso zo een set gekregen, het is best makkelijke om die cups te vullen, aan te stampen en sealen. Maar erna wel een gedoe om ze weer schoon te maken.

Dus wij bestellen cups gewoon via de koffiejongens, deze cups kunnen ook bij het gft. En gebruiken de herbruikbare alleen als die van de koffiejongens op is.

• leonardus
Jow heb ff gekeken op de link van Bol. die Yaksa deelde. Kun je dus 25 bakjes mee zetten voor €23,95= €0,96 per bakje, de gemalen koffie nog niet mee genomen. In de aanbieding bij de Jumbo deze week: 3 x 16 Dolce Gusto (alle soorten) voor €10,- = €0,21 per bakje. Voor mij een te groot verschil. Hier moet meer uit te halen zijn zeg ik.

Leonardus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

dragonhaertt

@_'.'

leonardus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:30:
Jow heb ff gekeken op de link van Bol. die Yaksa deelde. Kun je dus 25 bakjes mee zetten voor €23,95= €0,96 per bakje, de gemalen koffie nog niet mee genomen. In de aanbieding bij de Jumbo deze week: 3 x 16 Dolce Gusto (alle soorten) voor €10,- = €0,21 per bakje. Voor mij een te groot verschil. Hier moet meer uit te halen zijn zeg ik.
Jow
Die cups zijn herbruikbaar, hoezo kan je daar maar 25 bakjes mee zetten?

En wat heb je gedaan met de rest van de adviezen?

In ieder geval lijkt het enige voordeel van een cup-machine het gemak. Als je dan cups gaat hervullen ben je dat ook kwijt.
Dan kan je beter een halfautomaat of filter machine kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door dragonhaertt op 16-11-2023 07:49 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
leonardus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:30:
Ja koop een filterhouder en wat losse filters. En zet koffie op de oude manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
dragonhaertt schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:47:
[...]

Jow

En wat heb je gedaan met de rest van de adviezen?

In ieder geval lijkt het enige voordeel van een cup-machine het gemak. Als je dan cups gaat hervullen ben je dat ook kwijt.
Dan kan je beter een halfautomaat of filter machine kopen.
Bedankt voor deze post @dragonhaertt, volledig mee eens. Dit is toch een van de luie startposts deze week naar mijn mening.
@leonardus cup machines zijn er vooral voor het gemak. Wat is het punt om de cups dan te hergebruiken? Dan kun je zoals de meeste hier stellen gewoon een 2e hands volautomaat, filtermachine, etc kopen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

dragonhaertt schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:47:
[...]

Jow
Maar in de naar Aliexpress neigende producttitel "5x Herbruikbare Dolce Gusto Koffie Cup - Milieuvriendelijk - Duurzaam - Koffie Cups Capsules - Navulbare Koffiecapsules - Koffiecapsule- Dolce Gusto" staat "5x Herbruikbare" en het zijn 5 cups, dus 5x5=25.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 16-11-2023 08:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:28
CodeCaster schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:52:
[...]

Maar in de naar Aliexpress neigende producttitel "5x Herbruikbare Dolce Gusto Koffie Cup - Milieuvriendelijk - Duurzaam - Koffie Cups Capsules - Navulbare Koffiecapsules - Koffiecapsule- Dolce Gusto" staat "5x Herbruikbare" en het zijn 5 cups, dus 5x5=25.
Euhm nee dan neem je wat je leest te letterlijk. Er wordt bedoeld vijf herbruikbare koffiecups. Hoe vaak je die kan hergebruiken staat er niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Citroentjuh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:45:
[...]

Euhm nee dan neem je wat je leest te letterlijk. Er wordt bedoeld vijf herbruikbare koffiecups. Hoe vaak je die kan hergebruiken staat er niet bij.
Ik wist dat ik een /s had moeten toevoegen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonardus
Citroentjuh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:45:
[...]

Nope, er staat 5x Herbruikbare Dolce Gusto Koffie Cup en cup is enkelvoud. Dus dat betekend dat 5 x 5 = 25 bakjes mee gezet kunnen worden. Je kunt denk ik concluderen dat de tekst op Bol. niet gelukkig gekozen is. @ Zawaponga, om nu mij gelijk een van de luie startposters te vinden vind ik wel een beetje heftig. Maar ja, gelukkig ben ik vandaag een keertje niet zeiknat geworden en kan mijn dag niet meer stuk. Waarvan akte... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door leonardus op 16-11-2023 19:46 ]

Leonardus

• leonardus
Kleine aanvulling: leverancier gemaild: Goedemiddag, wat betekend de tekst: 5x-herbruikbare-dolce-gusto-koffie-cup etc?. Als ik het taalkundig bekijk dan staat er cup. Cup is enkelfout en als je het zo interpreteer dan zijn het 5 cups die je 5 x kan hergebruiken en dat voor €23,95. Dat is bijna een euro per bakje. Wellicht de tekst aanpassen naar 5 st herbruikbare en cup vervangen door cups? Ik hoor graag van jullie.

Leonardus

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

"betekend" en "taalkundig" in één zin :P

Ik zie die aanbieding van Jumbo nergens, trouwens.

• leonardus
Reinier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:05:
"betekend" en "taalkundig" in één zin :P

Ik zie die aanbieding van Jumbo nergens, trouwens.
Joe Reinier, goed lezen man. Check deze: etc?. Als Er staat een punt tussen dus niet in 1 zin :)

V.w..b. de aanbieding bij de Jumbo, was afgelopen week en nu helaas voorbij. In mijn kelderkast ligt nu wel een voorraadje, whahh...

Leonardus

• leonardus
Leverancier heeft snel geantwoord, ze gaan de tekst aanpassen. Tsja….

Beste Leo,

De titel geeft aan dat het gaat om:
“5x Herbruikbare Dolce Gusto Koffie Cup…. “.
U ontvangt dus 5 maal een herbruikbare koffiecup, een setje van 5 dus.
Ze zijn dus vaker als 5 keer opnieuw vulbaar.

Als wij het zouden aanpassen naar “cups”, zou dit kunnen suggereren dat het bijvoorbeeld 5x 5 stuks zouden zijn wat niet het geval is. Vandaar dat dit voor het eerste scheidings - teken als enkelvoud aangegeven is.

Onze excuses voor het misverstand we gaan dit spoedig verduidelijken in de titel.

Leonardus

Pagina: 1