MSI GF RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G, gaat het passen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Ik ben van plan binnenkort de MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G aan te schaffen.
Omdat het watergekoeld is moet ik de radiator ergens kwijt.
Dit kan aan de voorkant (zolang de pomp maar hoger zit volgens mij), maar dan zit je aan de kant waar de lucht wordt ingetrokken in de kast.

Ik zag op YouTube dat het ook in de plafond van de kast kan, zodat de lucht naar buiten geblazen kan worden.
Vind ik prima, maar als ik een grote fan op de CPU heb (Scythe Fuma 3), kunnen de kabels van de waterkoeling er dan wel langs?

Of is het makkelijkst om de radiator aan de voorkant te mounten?

Ik ben nogal onervaren hierin.

De kast die ik wil gebruiken hiervoor is de Fractal Design North.

Of kan ik als noob beter een luchtgekoelde videokaart nemen? Die zijn wel een stuk groter.

Beste antwoord (via Mangafan2 op 10-11-2023 19:10)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:45
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:28:
Radiator kun je niet Top monteren, heeft geen filter on top. als je de radiator front plaatst, heb je geen frisse intake.

Ze hebben wel deze foto, maar lijkt me geen goede intake te hebben.

[Afbeelding]

Edit: al lijkt de vergroting wel op geperforeerd top

[Afbeelding]
Hoeft ook niet toch, gewoon fans zo zetten dat ze de warme lucht naar buiten blazen en gebruik je de front als intake.

@Mangafan2 wat voor cpu koeler heb je nu dan en heb je een foto van hoe de case er nu van binnen uiztiet

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2023 18:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Radiator kun je niet Top monteren, heeft geen filter on top. als je de radiator front plaatst, heb je geen frisse intake.

Afbeeldingslocatie: https://www.fractal-design.com/app/uploads/2022/12/North_FV_Chalk_Gaming_Ready-2560-1080x764.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3tpsBVtucHz50R_d418Rft26BQ=/i/2005501968.webp

[ Voor 63% gewijzigd door Hackus op 10-11-2023 17:31 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2

[Afbeelding]
Waarvoor heb je een filter nodig als het toch naar buiten wordt geblazen?
Moet ik dan voor een case gaan die een stoffilter top heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je haalt boven de lucht naar binnen door de radiator

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:32:
Je haalt boven de lucht naar binnen door de radiator
Ok dus de enige goede optie is dan via de voorkant.
Denk je dat er nog een extra fan nodig is om via de achterkant een goede exhaust te hebben?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• freaky35

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeft ook niet toch, gewoon fans zo zetten dat ze de warme lucht naar buiten blazen en gebruik je de front als intake.

@Mangafan2 wat voor cpu koeler heb je nu dan en heb je een foto van hoe de case er nu van binnen uiztiet

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
Dan moet het goed komen. Bedankt voor het helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:46
Je moet wel opletten dat er voldoende ruimte is tussen de bovenkant van de CPU koeler en de radiator van de GPU. Anders gaat je radiator niet veel lucht krijgen.

Op basis van de foto hierboven zou ik zeggen dat je de radiator beter vooraan kan plaatsen (veronderstellend dat je die Scythe Fuma hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Anton.net schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:25:
Je moet wel opletten dat er voldoende ruimte is tussen de bovenkant van de CPU koeler en de radiator van de GPU. Anders gaat je radiator niet veel lucht krijgen.

Op basis van de foto hierboven zou ik zeggen dat je de radiator beter vooraan kan plaatsen (veronderstellend dat je die Scythe Fuma hebt).
sowieso inderdaad eerst kijken of je wel voldoende ruimte hebt inderdaad,die fuma is niet bepaald een kleine koeler.

Ik heb trouwens de 4090 msi suprim luchtkoeler versie,maar die zou ik eerder overwegen als een watercooler versie omdat deze nou eenmaal stuk kunnen gaan(de koeler).En de suprim luchtversie echt heel stil is ook en echt ook zeer mooi afgewerkte kaart is.

Deze zou in de case (gpu wat past mag 355mm max zijn)moeten passen als ik afga of de specs van case en gpu qua lengte van de kaart(336mm)

[ Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:27:
[...]

Oftewel front radiator plaatsen, want je hebt geen ruimte met de CPU koeler. De foto is van Fractal, niet van TS en hij heeft geen water CPU, maar GPU. CPU met losse uitvoering: Scythe Fuma 3 wat een flinke cpu-koeler is. andere mogelijkheid heb je niet. top dus kijken of je fans kunt plaatsen voor goede airflow !

Pagina: 1