Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss-nostalgic
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-08-2024
Hoi,

Ik koop en verkoop al jaren via ebay. De laatste tijd is er niks meer aan omdat de kosten enorm zijn voor zowel kopen als verkopen. Je kunt de kosten dan wel calculeren in je verkoopprijs maar dat blijft een pot nat omdat je gewoon een percentage betaalt over het eind bedrag INCLUSIEF de verzendkosten. Kan iemand mij uitleggen waarom ik kosten moet betalen over verzendkosten??? Ik kan dit nergens terugvinden. En eventueel ook hoe ik dit kan omzeilen? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie en daardoor onnodig kosten betaal. ;w :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 21:15
Dit heeft ebay jaren geleden toegevoegd.

Zie ook:

https://community.ebay.nl...verzendkosten/td-p/240791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:23
ik denk omdat je anders producten gaat aanbieden die 500 euro kosten voor 1 euro en 500 verzendkosten betalen. Ebay verdient er niets aan en de verkoper verdiend de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:09

Roi

loki504 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:01:
ik denk omdat je anders producten gaat aanbieden die 500 euro kosten voor 1 euro en 500 verzendkosten betalen. Ebay verdient er niets aan en de verkoper verdiend de hoofdprijs.
Inderdaad, dit is een trucje wat veel gebruikers heel lang hebben toegepast (ook om bovenaan te komen met lage productkosten).

Maar alles bij elkaar is Ebay echt een veel te duur platform geworden om dingen te verkopen. Vroeger had je ook nog voordeel door het op UK of DE te verkopen maar die zijn inmiddels ook net zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss-nostalgic
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-08-2024
Bedankt voor je link maar op ebay.co.uk en ebay.de was dat nog niet in 2014 volgens mij. Maar ik kan het mis hebben hoor. Wat ik ook niet snap is dat mensen iets te koop aanbieden voor 0.99 cent. In de UK zie je dat vaak. Hoe dan? Zo maak je toch geen enkele winst???
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:23
miss-nostalgic schreef op zondag 12 november 2023 @ 02:12:
[...]

Bedankt voor je link maar op ebay.co.uk en ebay.de was dat nog niet in 2014 volgens mij. Maar ik kan het mis hebben hoor. Wat ik ook niet snap is dat mensen iets te koop aanbieden voor 0.99 cent. In de UK zie je dat vaak. Hoe dan? Zo maak je toch geen enkele winst???
8)7
Daarom zegt hij ook dat hij sinds kort ook op .com aan het verkopen is en ze daar het wel al rekenen. En ja ze zullen vast niets aan winst maken op 0.99 cent verkopen maar sommige kijken ook naar naams bekendheid en dan is soms verlies draaien op bepaalde producten acceptable.

Zoals een HDMI kabel voor 2 euro verkopen en hen met een brievenbus pakketjes versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat met ebay het erg hard achteruit is gegaan sinds de komst van alie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

miss-nostalgic schreef op zondag 12 november 2023 @ 02:12:
[...]

8)7
Is toch gewoon die rommel van China wat ook op AliExpress staat?
Pagina: 1